«EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme»
ПРОФЕСОР ОЛЕНА МАТВІЄНКО – УЧАСНИЦЯ IX МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ В КРАКОВІ (28.03.2025)
28 березня 2025 року в Кракові (Польща) відбулася IX Міжнародна науково-теоретична конференція «Теорія і практика сучасної науки». Цей престижний науковий форум об’єднав провідних фахівців з різних галузей, створивши простір для обговорення актуальних викликів та інновацій у сучасній освіті.
Професор Олена Матвієнко взяла активну участь у заході, представивши доповідь на тему «Успішні стратегії психосоціальної підтримки у закладі освіти». У своїй науковій роботі вона висвітлила ключові механізми та підходи до створення сприятливого освітнього середовища, яке сприяє емоційному благополуччю учнів, розвитку їхньої психологічної стійкості та соціальної адаптації.
ПРОФЕСОР ОЛЕНА МАТВІЄНКО – СПІКЕР VIII МІЖНАРОДНОЇ НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ В САН-ФРАНЦИСКО (21.03.2025)
21 березня 2025 року відбулася знакова подія у сфері світової науки та освіти – VIII Міжнародна науково-теоретична конференція «Науковий форум: теорія і практика досліджень», що пройшла у серці інновацій та прогресу – Сан-Франциско, США. Однією з ключових спікерок цього наукового зібрання стала професор Олена Матвієнко, яка гідно представила вітчизняну наукову школу.
У рамках конференції професор Олена Матвієнко виступила з доповіддю на тему «Емоційний інтелект як основа лідерства та успішної комунікації», що викликала жвавий інтерес серед міжнародної спільноти. У своїй змістовній та ґрунтовній презентації вона наголосила на важливості емоційного інтелекту як одного з ключових чинників ефективного лідерства у сфері освіти. Особливий акцент був зроблений на таких компонентах емоційного інтелекту, як саморегуляція, емпатія та мотивація, які є невід'ємними складовими формування сучасного лідера.
ЛЕКЦІЙНО-ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ В МЕЖАХ МІЖНАРОДНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ «EU4YOUTH – POST-CONFLICT EDUCATION AND TRAUMA-INFORMED PEDAGOGY PROGRAMME» КУРСУ «ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ОСОБИСТОСТІ ПРИ ПЕРЕЖИВАННІ ТРАВМАТИЧНОГО ДОСВІДУ»
У межах реалізації освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», учасниками якого є Український державний університет імені Михайла Драгоманова та Університет Вітаутаса Магнуса (Литва), у зв'язку з реаліями сьогодення було оновлено курс «Психологічна допомога особистості при переживанні травматичного досвіду» певними підтемами з кризового консультування та відновлення у результаті стресу, зокрема: «Стрес-менеджмент: як керувати напругою у повсякденному житті», «Психосоматика стресу: профілактика та відновлення».
Названий курс супроводжується лекційно-тренінговими заняттями, які будуть проводитися у лютому-квітні 2025 року:
- «Розвиток стресостійкості як ключової навички в кризових умовах» (учасники тренуватимуться застосовувати техніки-практики емоційного відновлення);
- «Ефективні методи боротьби з прокрастинацією і втомою» (відпрацювання стратегій управління часом, постановки реалістичних цілей та технік підвищення концентрації);
- «Розвиток психологічної гнучкості для подолання життєвих викликів» (освоєння когнітивно-поведінкових підходів до адаптації, прийняття змін та формування стійкого мислення в умовах невизначеності).
ІННОВАЦІЙНА ОСВІТНЯ ІНІЦІАТИВА: МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ ЗАРАДИ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ'Я ШКОЛЯРІВ
В умовах воєнного стану Український державний університет імені Михайла Драгоманова активно впроваджує інноваційні освітні підходи. Під керівництвом ректора, академіка Віктора Андрущенка, університет розвиває нові форми навчання та підтримки академічної спільноти. Важливим кроком стала міжнародна співпраця Педагогічного факультету з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва). За ініціативою декана факультету, професора Тараса Олефіренка та заступника з наукової роботи та міжнародної діяльності, професорки Олени Матвієнко, започатковано проєкт «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme». Проєкт зосереджений на розробці методик роботи з дітьми, які зазнали травматичного досвіду, та підготовці педагогів до роботи в умовах воєнного часу.
В рамках проєкту вдосконалено, розроблено та запровадженно інноваційні навчальні дисципліни:
- Психологічна допомога особистості при переживанні травматичного досвіду
- Особливості переживання горя та втрати. Допомога людям, які втратили близьких
- Постконфліктна освіта з тілесно-орієнтованої терапії для подолання психологічних травм
- Світ у гармонії: травмоінформована педагогіка для психосоціальної підтримки особистості
- Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки
- Створення безпечного та сприятливого навчального середовища.
Розробленно та проведено цикл тренінгів з «Психосоціальної підтримки молодших школярів».
УСПІШНЕ ЗАВЕРШЕННЯ ТРЕНІНГОВОЇ ПРОГРАМИ З ПСИХОСОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ (УКРАЇНА-ЛИТВА)
У рамках міжнародної співпраці між Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова та Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) продовжує успішно реалізовуватися важливий освітній проєкт «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme».
Інноваційний проєкт EU4Youth: Post-Conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme – це масштабна освітня ініціатива, що впроваджується за фінансової підтримки Європейського Союзу. У тісній співпраці з провідними міжнародними та українськими освітніми організаціями, програма зосереджується на розробці та впровадженні сучасних методик роботи з дітьми, які зазнали впливу травматичних подій внаслідок війни.
Ключовою метою проєкту є створення комплексної системи психолого-педагогічної підтримки, що включає:
ПСИХОСОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ЕКВАТОР ТРЕНІНГОВОГО ЦИКЛУ
Кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова спільно з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) проводить цикл тренінгів "Психосоціальна підтримка молодших школярів" у рамках міжнародного проєкту "EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme". Ми вже досягли екватора тренінгового циклу, і перші результати показують значний інтерес та зацікавленість учасників.
Зміст та особливості тренінгу
Програма передбачає комплексний підхід до роботи з дитячою психікою, розвиток емоційного інтелекту, ефективні стратегії комунікації та створення безпечного освітнього середовища. В рамках тренінгу учасники ознайомилися з такими актуальними темами:
«Психосоціальна підтримка молодших школярів» в рамках проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme»
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
Педагогічний факультет
Кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки
З 10.02.2025 року на кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова розпочинаємо цикл тренінгів: «Психосоціальна підтримка молодших школярів» в рамках проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme» за підтримки Університету Вітаутаса Магнуса (Литва).
Метою даного тренінгу є: сформувати у учасників знання та практичні навички, необхідні для надання ефективної першої психологічної допомоги дітям, які зазнали травматичних подій, з урахуванням принципів травма-інформованої педагогіки.
Термін проведення: 10.02.2025 – 17.02.2025 року
Час проведення: 12:00 – 18:00
Форма проведення: офлайн
Місце проведення:
10.02, 14.02 – м. Київ, вул. Кирилівська, 8, Ліцей № 17 «Кирилівський» Подільського району м. Києва.
11.02 – м. Київ, вул. Голосіївська, 13Г, Приватна школа повного дня «КМDШ Голосіїв».
12.02, 13.02, 17.02 – м. Київ, вул. Василя Доманицького, 3, Ліцей № 13 Святошинського району м. Києва.
Тренери:
Матвієнко Олена – доктор педагогічних наук, професор.
Губарєва Дар’я – кандидат педагогічних наук, старший викладач.
Зміст тренінгу
Заняття 1: Основи психології дитини молодшого шкільного віку.
- Особливості розвитку дітей 6-11 років: когнітивний, емоційний та соціальний розвиток.
- Типові проблеми та труднощі, з якими стикаються діти молодшого шкільного віку.
- Роль вчителя та психолога в житті дитини.
Заняття 2: Психологічна травма у дітей: причини, наслідки, профілактики.
- Поняття психологічної травми та її вплив на дитячу психіку.
- Типи дитячих травм та їхні прояви.
- Стратегії профілактики психологічних травм у шкільному середовищі.
Заняття 3: Емоційний інтелект та управління емоціями.
- Що таке емоційний інтелект і чому він важливий для дітей.
- Стратегії розвитку емоційного інтелекту у дітей.
- Вправи на розпізнавання та управління емоціями.
Заняття 4: Комунікація з дітьми: ефективні стратегії.
- Активне слухання: як чути і розуміти дитину.
- Невербальна комунікація: важливість мови тіла та міміки.
- Техніки ефективної комунікації в різних ситуаціях.
Заняття 5: Створення безпечного шкільного середовища.
- Роль шкільного середовища у формуванні психологічного благополуччя дитини.
- Створення атмосфери довіри та взаєморозуміння.
- Профілактика булінгу та інших форм насильства.
Заняття 6: Практичні інструменти психологічної підтримки.
- Релаксаційні техніки та вправи для зняття стресу. Майнфулнес.
- Когнітивно-поведінкові методи роботи з дітьми.
- Групові та індивідуальні вправи для розвитку соціальних навичок.
Mykhailo Dragomanov Ukrainian State University
Faculty of Pedagogy
Department of Primary Education and Innovative Pedagogy
On February 10, 2025, the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy of the Faculty of Pedagogy of the Dragomanov National University of Kyiv will start a series of trainings: "Psychosocial Support for Younger Students" within the framework of the EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Program project with the support of Vytautas Magnus University (Lithuania).
The purpose of this training is to develop the knowledge and practical skills necessary to provide effective first psychological aid to children who have experienced traumatic events, taking into account the principles of trauma-informed pedagogy.
Dates: 10.02.2025 – 17.02.2025
Time of the event: 12:00 – 18:00
Form of the event: offline
Venue:
10.02, 14.02 – Kyiv city, 8 Kyrylivska St., Lyceum No. 17 "Kyrylivskyi" of Podilskyi district of Kyiv.
11.02 – Kyiv city, 13G Holosiivska St., Private full-day school "KMDS Holosiiv".
12.02, 13.02, 17.02 – Kyiv city, 3 Vasyla Domanytskoho St., Lyceum No. 13 of Sviatoshynskyi district of Kyiv.
Trainers:
Olena Matvienko – Doctor of Pedagogical Sciences, Professor.
Daria Hubarieva – PhD in Pedagogy, Senior Lecturer.
Training content
Class 1: Fundamentals of psychology of a child of primary school age.
- Developmental features of children aged 6-11: cognitive, emotional and social development.
- Typical problems and difficulties faced by primary school children.
- The role of a teacher and a psychologist in a child's life.
Class 2: Psychological trauma in children: causes, consequences, prevention.
- The concept of psychological trauma and its impact on children's psyche.
- Types of childhood traumas and their manifestations.
- Strategies for the prevention of psychological trauma in the school environment.
Session 3: Emotional intelligence and emotion management.
- What is emotional intelligence and why is it important for children?
- Strategies for developing emotional intelligence in children.
- Exercises to recognize and manage emotions.
Session 4: Communicating with children: effective strategies.
- Active listening: how to hear and understand a child.
- Non-verbal communication: the importance of body language and facial expressions.
- Techniques for effective communication in different situations.
Session 5: Creating a safe school environment.
- The role of the school environment in shaping the child's psychological well-being.
- Creating an atmosphere of trust and mutual understanding.
- Prevention of bullying and other forms of violence.
Class 6: Practical tools for psychological support.
- Relaxation techniques and exercises to relieve stress. Mindfulness.
- Cognitive-behavioral methods of working with children.
- Group and individual exercises to develop social skills.