На засіданні вченої ради Педагогічного факультету, що відбулося 29 січня 2025 року, було розглянуто питання «Про реалізацію Цілей сталого розвитку на Педагогічному факультеті».
З доповідями виступили професорка Олена Матвієнко та професор Денис Свириденко, які представили стратегію імплементації Цілей сталого розвитку в освітній процес Педагогічного факультету на всіх рівнях вищої освіти.
![]() |
![]() |
За результатами обговорення вчена рада одностайно визнала важливість реалізації Цілей сталого розвитку в освітніх програмах:
- Першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: ОП 011 Освітні, педагогічні науки; ОП 012 Дошкільна освіта; ОП 013 Початкова освіта; ОП 023 Образотворче мистецтво; ОП 053 Психологія
- Другого (магістерського) рівня вищої освіти: ОП 011 Освітні, педагогічні науки; ОП 012 Дошкільна освіта; ОП 013 Початкова освіта; ОП 023 Образотворче мистецтво; ОП 053 Психологія
- Третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти: ОНП 011 Освітні, педагогічні науки; ОНП 015 Професійна освіта.
Впровадження Цілей сталого розвитку в освітні програми визнано важливим завданням у контексті інтеграції української вищої освіти до європейського освітнього простору.
Для ефективної реалізації поставлених завдань необхідна синергія теоретичної підготовки та практичного впровадження принципів сталого розвитку всіма учасниками освітнього процесу. Кожен науково-педагогічний працівник повинен володіти як теоретичними знаннями, так і практичними навичками реалізації Цілей сталого в освітньому процесі та дослідницькій роботі. Керівництво університету в особі ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова академіка Віктора Андрущенка та декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка створює оптимальні умови для професійного розвитку викладачів.
Цілі сталого розвитку (ЦСР) були ухвалені ООН у 2015 році як глобальний план дій до 2030 року. Вони охоплюють 17 ключових напрямків, що забезпечують комплексний підхід до вирішення соціальних, економічних та екологічних викликів сучасності. Україна активно інтегрує ці цілі у національні стратегії розвитку.
Підготовка показників досягнень Педагогічного факультету щодо реалізації Цілей сталого розвитку для презентації вченій раді базувалася на комплексному аналізі даних, отриманих від науково-педагогічних працівників. Аналіз охоплював такі ключові напрямки: реалізація освітніх програм та показники наукової діяльності; методи інтеграції Цілей сталого розвитку в освітній процес через курси, дисципліни та проєкти; організація та проведення тренінгів, семінарів і курсів підвищення кваліфікації з питань сталого розвитку; студентські ініціативи та проєкти, спрямовані на досягнення Цілей; участь у міжнародних освітніх проєктах та програмах академічної мобільності; діяльність студентських наукових гуртків.
За результатами аналізу встановлено, що Педагогічний факультет системно працює над реалізацією всіх Цілей сталого розвитку. Пріоритетними визначено п'ять напрямків: якісна освіта (Ціль 4), партнерство заради сталого розвитку (Ціль 17), міцне здоров'я (Ціль 3), мир та справедливість (Ціль 16), інновації та інфраструктура (Ціль 9). Такий фокус відповідає профілю Педагогічного факультету та сучасним викликам українського суспільства.