Завершення серії тренінгів у межах програми «Постконфліктна освіта з тілесно-орієнтованої терапії для подолання психологічної травми»: цифрова підтримка і профілактика вигорання
На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова завершився цикл тренінгів у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що реалізується у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва). Програма спрямована на розвиток практичних навичок роботи з дітьми, які зазнали травматичних подій, а також на впровадження постконфліктної освіти у професійну підготовку педагогів.
🔶 Заняття проводять професорка, докторка педагогічних наук Олена Матвієнко та старша викладачка, кандидатка педагогічних наук Дар’я Губарєва — досвідчені тренерки, які поєднують наукову експертизу та практичні навички тілесно-орієнтованої терапії в освітньому процесі.
🔷 Заняття 5. Цифрова підтримка: психологічні боти у роботі з травмою
П’яте тренінгове заняття було присвячене цифровим інструментам психосоціальної підтримки. Учасники ознайомилися з функціоналом популярних ботів — Wysa, Woebot, Replika — та обговорили їхню ефективність у роботі з наслідками психологічної травми.
Практична частина включала створення міні-сценаріїв для ботів у Google Forms і Telegram, моделювання ситуацій допомоги та обговорення етичних меж автоматизованого супроводу.
Результат заняття — формування базових навичок використання цифрових сервісів у практиці підтримки дітей.
🔷 Заняття 6. Інтеграція, рефлексія і профілактика вигорання
Заключне тренінгове заняття було спрямоване на узагальнення досвіду, розвиток стратегій самопідтримки й профілактики емоційного вигорання педагогів.
Програма включала:
- вправу «Ресурсне дерево»,
- створення «Я-карти» — візуалізація особистісних змін,
- групову вправу «Коло підтримки»,
- творче завдання «Лист собі в майбутнє».
Серія тренінгів стала цінним простором для професійного зростання, особистісної трансформації та об’єднання педагогів навколо спільної мети — створення безпечного, підтримувального середовища для дітей у післявоєнному контексті.
COMPLETION OF A SERIES OF TRAININGS WITHIN THE PROGRAM “POST-CONFLICT EDUCATION IN BODY-ORIENTED THERAPY TO OVERCOME PSYCHOLOGICAL TRAUMA”: DIGITAL SUPPORT AND BURNOUT PREVENTION
The Department of Primary Education and Innovative Pedagogy of the Faculty of Education of the Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University has completed a series of trainings within the framework of the international project “EU4YOUTH - Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”, implemented in partnership with Vytautas Magnus University (Lithuania). The program aims to develop practical skills in working with children who have experienced traumatic events, as well as to introduce post-conflict education into the professional training of teachers.
🔶 Classes are conducted by Professor, Doctor of Pedagogical Sciences Olena Matvienko and Senior Lecturer, Candidate of Pedagogical Sciences Daria Hubarieva, experienced trainers who combine scientific expertise and practical skills of body-oriented therapy in the educational process.
🔷 Class 5: Digital support: psychological bots in trauma work
The fifth training session was devoted to digital tools for psychosocial support. Participants got acquainted with the functionality of popular bots - Wysa, Woebot, Replika - and discussed their effectiveness in dealing with the consequences of psychological trauma.
The practical part included creating mini-scenarios for bots in Google Forms and Telegram, modeling assistance situations, and discussing the ethical boundaries of automated support.
The result of the class is the formation of basic skills in using digital services in the practice of supporting children.
🔷 Class 6. Integration, reflection and burnout prevention
The final training session was aimed at summarizing the experience, developing strategies for self-support and prevention of teachers' emotional burnout.
The program included:
- “Resource Tree” exercise,
- creating a “Self-map” - visualization of personal changes,
- group exercise “Circle of Support”,
- a creative task “Letter to yourself in the future”.
The series of trainings has become a valuable space for professional growth, personal transformation, and uniting teachers around a common goal - creating a safe, supportive environment for children in the post-war context.