Ви тут:  Головна Події Новий курс для педагогів: "Проєктування та реалізація безпечного освітнього середовища у початковій школі"

Новий курс для педагогів: "Проєктування та реалізація безпечного освітнього середовища у початковій школі"

 

У контексті триваючих змін в українському суспільстві та освіті, Український державний університет імені Михайла Драгоманова у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) продовжує реалізацію важливого міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що впроваджується за підтримки Європейського Союзу.

 

Одним із результатів проєктної діяльності стало створення і запровадження курсу «Проєктування та реалізація безпечного освітнього середовища у початковій школі», який покликаний відповісти на актуальні потреби сучасної української школи. Особлива увага у курсі приділяється роботі з дітьми, які пережили травматичні події, та створенню умов для їх повноцінного навчання і розвитку.

 

Наукове керівництво курсом здійснює докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки УДУ імені Михайла Драгоманова – Олена Валеріївна Матвієнко. Завдяки її глибоким знанням, досвіду та практичному підходу, курс гармонійно поєднує наукові засади та сучасні педагогічні практики.

 

Ключові напрями курсу:

🔹 Побудова безпечного простору для дитини – розробка педагогічних стратегій, що створюють атмосферу довіри, захищеності й емоційної підтримки в класі.
🔹 Педагогіка, чутлива до травматичного досвіду – інтеграція методів, які сприяють подоланню психологічних наслідків стресу та війни у дітей молодшого шкільного віку.
🔹 Компетентнісний розвиток вчителя – підготовка вчителів до роботи в умовах післякризового суспільства з акцентом на емпатію, підтримку і педагогічну майстерність.

 

Запровадження цього курсу – не просто інноваційна ініціатива, а необхідна відповідь на нові виклики української початкової освіти. Він сприяє не лише професійному зростанню педагогів, а й формуванню середовища, в якому кожна дитина може навчатися у безпеці та з упевненістю дивитися у майбутнє.

 

Реалізація проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme» свідчить про єдність європейської спільноти у прагненні підтримати українську освіту, а також про прагнення наукової спільноти університету зробити свій внесок у відновлення України через якісну педагогічну підготовку.

 

Н курс Безп серед пш англ

 


 

Н курс Безп серед пш англ

 

NEW COURSE FOR TEACHERS: “DESIGNING AND IMPLEMENTING A SAFE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN PRIMARY SCHOOL”

 

In the context of the ongoing changes in Ukrainian society and education, the Drahomanov Ukrainian State University in partnership with Vytautas Magnus University (Lithuania) continues to implement an important international project “EU4YOUTH Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”, which is being implemented with the support of the European Union.

 

One of the results of the project activities was the creation and implementation of the course “Designing and Implementing a Safe Educational Environment in Primary School”, which is designed to meet the current needs of modern Ukrainian schools. The course pays special attention to working with children who have experienced traumatic events and creating conditions for their full learning and development.

 

The course is supervised by Olena Matvienko, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Head of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy at the Mykhailo Drahomanov Ukrainian State University. Thanks to her deep knowledge, experience and practical approach, the course harmoniously combines scientific principles and modern pedagogical practices.

 

Key areas of the course:

🔹 Building a safe space for a child – developing pedagogical strategies that create an atmosphere of trust, security and emotional support in the classroom.
🔹 Pedagogy sensitive to traumatic experience – integration of methods that help to overcome the psychological consequences of stress and war in primary school children.
🔹 Competence-based teacher development – training teachers to work in a post-crisis society with an emphasis on empathy, support and pedagogical skills.

 

The introduction of this course is not just an innovative initiative, but a necessary response to the new challenges of Ukrainian primary education. It contributes not only to the professional growth of teachers, but also to creating an environment in which every child can learn safely and look to the future with confidence.

 

The implementation of the “EU4YOUTH Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme” demonstrates the unity of the European community in its desire to support Ukrainian education, as well as the desire of the university's scientific community to contribute to the restoration of Ukraine through quality pedagogical training.