Професорка Олена Матвієнко – учасниця міжнародної конференції в Нью-Йорку
23 травня 2025 року професорка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, заступниця декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Олена Валеріївна Матвієнко взяла участь у І Міжнародній науково-теоретичній конференції “Modern science and innovation: trends, challenges, and breakthroughs”, що відбулася у місті Нью-Йорк (США).
У межах роботи конференції Олена Валеріївна представила наукову доповідь на тему «Постконфліктна освіта як педагогічна категорія: структурно-функціональний аналіз і перспективи імплементації в Україні».
Участь у науковому заході відбулася в межах реалізації міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що має на меті розробку підходів до інтеграції постконфліктної освіти та педагогіки, чутливої до травматичного досвіду, у професійну підготовку педагогів.
Залучення до міжнародного академічного середовища сприяє поглибленню наукових контактів, обміну досвідом і підвищенню міжнародного авторитету університету як провідного центру педагогічної освіти.
PROFESSOR OLENA MATVIIENKO PARTICIPATES IN AN INTERNATIONAL CONFERENCE IN NEW YORK
On May 23, 2025, Olena Matviienko, Professor of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy, Deputy Dean for Research and International Relations of the Faculty of Pedagogy of the Drahomanov Ukrainian State University, took part in the First International Scientific and Theoretical Conference “Modern science and innovation: trends, challenges, and breakthroughs” held in New York (USA).
Within the framework of the conference, Olena Matviienko presented a scientific report on “Post-conflict education as a pedagogical category: structural and functional analysis and prospects for implementation in Ukraine”.
Participation in the scientific event took place within the framework of the international project “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”, which aims to develop approaches to integrating post-conflict education and trauma-sensitive pedagogy into the professional training of teachers.
Involvement in the international academic environment helps to deepen scientific contacts, exchange of experience and increase the international authority of the university as a leading center for teacher education.