Лекційно-тренінгові заняття в межах міжнародного освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme» курсу «Психологічна допомога особистості при переживанні травматичного досвіду»
У межах реалізації освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», учасниками якого є Український державний університет імені Михайла Драгоманова та Університет Вітаутаса Магнуса (Литва), у зв'язку з реаліями сьогодення було оновлено курс «Психологічна допомога особистості при переживанні травматичного досвіду» певними підтемами з кризового консультування та відновлення у результаті стресу, зокрема: «Стрес-менеджмент: як керувати напругою у повсякденному житті», «Психосоматика стресу: профілактика та відновлення».
Названий курс супроводжується лекційно-тренінговими заняттями, які будуть проводитися у лютому-квітні 2025 року:
- «Розвиток стресостійкості як ключової навички в кризових умовах» (учасники тренуватимуться застосовувати техніки-практики емоційного відновлення);
- «Ефективні методи боротьби з прокрастинацією і втомою» (відпрацювання стратегій управління часом, постановки реалістичних цілей та технік підвищення концентрації);
- «Розвиток психологічної гнучкості для подолання життєвих викликів» (освоєння когнітивно-поведінкових підходів до адаптації, прийняття змін та формування стійкого мислення в умовах невизначеності).
Презентуємо лекційне та тренінгове заняття як складові оновленого курсу, які було проведено 26-28 лютого 2025 року.
Учасниками занять були студенти спеціальності «Психологія» та практичні психологи закладів освіти міста Києва.
Із вітальним словом та представленням програми виступили академічні координатори проєкту — професори Тарас Олефіренко та Олена Матвієнко.
У межах лекції на тему «Кризове консультування. Особливості психологічної допомоги особистості, яка перебуває у стані стресу» учасники розглянули:
- природу, види та стадії розвитку стресу (за Г. Сельє);
- основні причини стресу та його наслідки для фізичного і психічного здоров'я;
- ефективні методи подолання стресових станів, зокрема когнітивно-поведінкові техніки, дихальні практики, методи саморегуляції та соціальної підтримки.
Лекційний матеріал доповнювали обговорення реальних кейсів та інтерактивні вправи, що сприяло кращому засвоєнню теми.
Практична частина заходу була реалізована у форматі тренінгу на тему «Техніки стабілізації та відновлення особистості у кризових ситуаціях». Студенти відпрацьовували навички:
- першої психологічної допомоги;
- активного слухання;
- стабілізації емоційного стану за допомогою технік «заземлення» та дихальних вправ.
Через рольові ігри та симуляції кризових ситуацій учасники отримали цінний практичний досвід взаємодії з людьми у стресових станах, а підсумкове обговорення дало змогу проаналізувати ефективність застосованих підходів.
Дякуємо професору Тарасу Олефіренку за професійний супровід і змістове наповнення лекційної частини та викладачу Іллі Чанчикову за підготовку й проведення практичного блоку тренінгу.
Досвід участі в таких заходах є важливим кроком до підготовки фахівців, здатних надавати кваліфіковану допомогу людям у кризових ситуаціях та сприяти відновленню психоемоційного добробуту в постконфліктних умовах.