24 липня 2025 року завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, докторка педагогічних наук, професорка Олена Матвієнко взяла участь у Міжнародній науковій конференції “New Horizons in Research and Development”, яка відбулася в місті Роттердам (Нідерланди).
У межах заходу науковиця представила доповідь на тему:
«Травмоінформована освіта в глобальному контексті: міждисциплінарні підходи до формування стійкості в учнів початкової школи».
У своєму виступі професорка Олена Матвієнко акцентувала увагу на важливості інтеграції травмоінформованих підходів у сучасний освітній процес, зокрема в умовах зростання психоемоційних навантажень на учнів. Доповідь висвітлювала ключові аспекти міждисциплінарної взаємодії фахівців освіти, психології та соціальної роботи з метою створення безпечного, підтримувального середовища для дітей молодшого шкільного віку.
Участь у конференції відбулася в рамках реалізації міжнародного освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», спрямованого на підтримку освітян у країнах, що переживають наслідки збройних конфліктів, та впровадження інноваційних травмоінформованих підходів у сфері педагогіки.
Залучення до міжнародної наукової спільноти стало черговим кроком до інтеграції українського педагогічного досвіду у світовий контекст, а також підтвердженням активної участі УДУ імені Михайла Драгоманова в процесах міжнародного освітнього співробітництва.
PARTICIPATION OF A REPRESENTATIVE OF THE FACULTY OF EDUCATION OF DRAHOMANOV UKRAINIAN STATE UNIVERSITY IN AN INTERNATIONAL CONFERENCE IN THE NETHERLANDS
On July 24, 2025, Professor Olena Matviienko, Doctor of Pedagogical Sciences and Head of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy at the Faculty of Education of Drahomanov Ukrainian State University, took part in the International Scientific Conference “New Horizons in Research and Development”, held in Rotterdam, the Netherlands.
As part of the event, the researcher presented a paper entitled:
“Trauma-Informed Education in the Global Context: Interdisciplinary Approaches to Building Resilience in Primary School Students.”
In her presentation, Professor Olena Matviienko emphasized the importance of integrating trauma-informed practices into modern educational processes, particularly in response to the growing psycho-emotional challenges faced by students. Her speech highlighted key aspects of interdisciplinary collaboration among professionals in education, psychology, and social work aimed at creating a safe and supportive environment for young learners.
Participation in the conference took place within the framework of the international educational initiative “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”, aimed at supporting educators in countries affected by armed conflicts and promoting the implementation of innovative trauma-informed approaches in pedagogy.
Engagement in the international scientific community marks another step toward integrating Ukrainian pedagogical experience into the global context and reaffirms the active role of Drahomanov Ukrainian State University in international educational cooperation.
Війна докорінно змінює роль школи в житті дитини. З освітнього простору вона дедалі більше перетворюється на простір стабільності, підтримки та психологічного відновлення. А вчитель – на точку опори, що може побачити за поведінковими труднощами дитячий біль і тривогу.
У новому блозі для Освіта.UA докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки УДУ імені Михайла Драгоманова Олена Матвієнко розповідає про:
Детальніше: 🎓 Освіта під обстрілами: як школа стає простором безпеки та турботи
25 липня 2025 року викладачі Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова – декан факультету, кандидат педагогічних наук, професор Тарас Олефіренко та завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, докторка педагогічних наук, професорка Олена Матвієнко – взяли участь у VI Міжнародній науково-теоретичній конференції «Сучасне бачення впровадження інновацій у наукові дослідження», яка відбулася в місті Марсель (Франція).
У межах конференції науковці представили результати спільного дослідження на тему: «Відновлення через освіту: педагогіка підтримки в умовах постконфліктних трансформацій». Доповідь була присвячена пошуку ефективних педагогічних підходів до відновлення освітнього середовища в умовах постконфліктних змін. У центрі уваги – роль освіти як простору емоційної, соціальної й професійної підтримки для дітей, педагогів і громад у період подолання наслідків травматичних подій.
Учасники конференції високо оцінили наукові напрацювання дослідників з України, зокрема ідеї щодо інтеграції педагогіки підтримки у програми підготовки вчителів, формування психологічної стійкості та розвитку емоційної компетентності педагогів.
Участь у конференції відбулася в рамках реалізації міжнародної ініціативи «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», яка спрямована на підтримку освітян у країнах, що переживають наслідки збройних конфліктів. Проєкт покликаний сприяти впровадженню інноваційних педагогічних підходів, орієнтованих на створення безпечного, підтримувального та стійкого освітнього середовища.
Залучення до міжнародного наукового діалогу сприяє поширенню українського педагогічного досвіду, посиленню академічного партнерства та утвердженню УДУ імені Михайла Драгоманова як важливого учасника європейського освітньо-наукового простору.
PARTICIPATION OF REPRESENTATIVES OF THE FACULTY OF PEDAGOGY OF THE DRAGOMANOV UKRAINIAN STATE UNIVERSITY IN AN INTERNATIONAL CONFERENCE IN FRANCE
On July 25, 2025, teachers from the Faculty of Education at Dragomanov Ukrainian State University — the dean of the faculty, candidate of pedagogical sciences, professor Taras Olefirenko, and the head of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy, doctor of pedagogical sciences, professor Olena Matvіienko – took part in the VI International Scientific and Theoretical Conference Modern Vision of Innovation Implementation in Scientific Research, which was held in Marseille (France).
During the conference, the scientists presented the results of a joint study on the topic: “Recovery through education: pedagogy of support in the context of post-conflict transformations”. The report was devoted to the search for effective pedagogical approaches to restoring the educational environment in the context of post-conflict changes. The focus was on the role of education as a space for emotional, social, and professional support for children, educators, and communities in overcoming the effects of traumatic events.
Conference participants highly appreciated the scientific achievements of researchers from Ukraine, in particular the ideas on integrating supportive pedagogy into teacher training programs, building psychological resilience, and developing the emotional competence of educators.
Participation in the conference took place as part of the international initiative “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”, which aims to support educators in countries experiencing the aftermath of armed conflict. The project is designed to promote the implementation of innovative pedagogical approaches focused on creating a safe, supportive, and sustainable educational environment.
Engagement in international scientific dialogue contributes to the dissemination of Ukrainian pedagogical experience, the strengthening of academic partnerships, and the establishment of the Dragomanov Ukrainian State University as an important participant in the European educational and scientific space.
«Учитель – не лише викладач, а фасилітатор зцілення, людина, яка щодня дарує дітям відчуття: ти не один. Сьогодні педагог – це той, хто підтримує, хто бачить за мовчанням», – пише Олена Матвієнко, професорка УДУ імені Михайла Драгоманова, у колонці на Освіта.UA про головну місію учителя і школи після війни.
🔹 У 2024 році на Педагогічному факультеті стартував новий курс «Проєктування та реалізація безпечного освітнього середовища в початковій школі».
🔹 Курс створено в межах міжнародного проєкту «EU4Youth – Постконфліктна освіта та педагогіка з урахуванням травми», що реалізується за підтримки Європейського Союзу та МЗС Литви в партнерстві з Університетом Вітаутаса Великого (Каунас, Литва).
Мета – навчити майбутніх педагогів створювати простір, у якому дитина почуватиметься в безпеці, а вчитель – матиме ресурси для підтримки.
🕊 Повний текст – osvita.ua/blogs/95053/
18 липня 2025 року докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Олена Матвієнко взяла участь у IX Міжнародній науково-теоретичній конференції «Науковий форум: теорія та практика досліджень», що відбулася в Сан-Франциско (США).
У межах конференції науковиця представила доповідь на тему: «Гуманізація освіти в умовах невизначеності: вчителі початкової школи як агенти психосоціального відновлення». У виступі було розкрито роль вчителя початкової школи як ключового агента підтримки і відновлення психосоціального здоров’я учнів в умовах сучасних викликів і невизначеності. Особливу увагу приділено педагогічним підходам, що сприяють формуванню безпечного та підтримуючого освітнього середовища, а також методикам підготовки майбутніх учителів до роботи у складних соціально-психологічних обставинах.
Участь у конференції стала частиною реалізації міжнародного освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», спрямованого на впровадження принципів травма-інформованого підходу в систему підготовки фахівців освіти.
Представники університету мали змогу ознайомитися з актуальними світовими тенденціями в галузі гуманізації освіти, психосоціальної підтримки учнів та педагогічних інновацій.
Участь у таких міжнародних заходах сприяє підвищенню якості педагогічної освіти та утвердженню ролі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова як активного учасника світового науково-освітнього простору.