лого партнери тренінги 02.2025

На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова завершився цикл тренінгів у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що реалізується у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва). Програма спрямована на розвиток практичних навичок роботи з дітьми, які зазнали травматичних подій, а також на впровадження постконфліктної освіти у професійну підготовку педагогів.

 

🔶 Заняття проводять професорка, докторка педагогічних наук Олена Матвієнко та старша викладачка, кандидатка педагогічних наук Дар’я Губарєва — досвідчені тренерки, які поєднують наукову експертизу та практичні навички тілесно-орієнтованої терапії в освітньому процесі.

 

🔷 Заняття 5. Цифрова підтримка: психологічні боти у роботі з травмою


П’яте тренінгове заняття було присвячене цифровим інструментам психосоціальної підтримки. Учасники ознайомилися з функціоналом популярних ботів — Wysa, Woebot, Replika — та обговорили їхню ефективність у роботі з наслідками психологічної травми.
Практична частина включала створення міні-сценаріїв для ботів у Google Forms і Telegram, моделювання ситуацій допомоги та обговорення етичних меж автоматизованого супроводу.
Результат заняття — формування базових навичок використання цифрових сервісів у практиці підтримки дітей.

 

🔷 Заняття 6. Інтеграція, рефлексія і профілактика вигорання


Заключне тренінгове заняття було спрямоване на узагальнення досвіду, розвиток стратегій самопідтримки й профілактики емоційного вигорання педагогів.

Програма включала:

- вправу «Ресурсне дерево»,
- створення «Я-карти» — візуалізація особистісних змін,
- групову вправу «Коло підтримки»,
- творче завдання «Лист собі в майбутнє».

 

Серія тренінгів стала цінним простором для професійного зростання, особистісної трансформації та об’єднання педагогів навколо спільної мети — створення безпечного, підтримувального середовища для дітей у післявоєнному контексті.

 

Заверш сер трен Постконф освіта Тілесно орієнт англ

лого партнери тренінги 02.2025

23 травня 2025 року професорка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, заступниця декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Олена Валеріївна Матвієнко взяла участь у І Міжнародній науково-теоретичній конференції “Modern science and innovation: trends, challenges, and breakthroughs”, що відбулася у місті Нью-Йорк (США).

 

У межах роботи конференції Олена Валеріївна представила наукову доповідь на тему «Постконфліктна освіта як педагогічна категорія: структурно-функціональний аналіз і перспективи імплементації в Україні».

 

Участь у науковому заході відбулася в межах реалізації міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що має на меті розробку підходів до інтеграції постконфліктної освіти та педагогіки, чутливої до травматичного досвіду, у професійну підготовку педагогів.

 

Залучення до міжнародного академічного середовища сприяє поглибленню наукових контактів, обміну досвідом і підвищенню міжнародного авторитету університету як провідного центру педагогічної освіти.

 

О Матвієнко Нью Йорк 23.05.2025 англ

 

Запрошуємо до участі в серії практико-орієнтованих воркшопів у межах міжнародного проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme:

 

📅 19–22 травня 2025 року

📌 Понеділок, 19.05 | 17:00

Ірина Унінець
«Застосування Моделі Балансу Н. Пезешкіана для забезпечення освітнього процесу як психотерапевтичного»

 

📌 Вівторок, 20.05


14:00
Світлана Геращенко
Центр позашкільної освіти «Оберіг» (Боярка, Київська обл.)
«Сучасні підходи до організації позашкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами в умовах пермакриз»

 

17:00
Ірина Тарасова, Алекс Гершанов
«Інструменти ефективного викладання в період стресу та військових викликів»

 

📌 Середа, 21.05 | 11:00

Тетяна Гребенюк, Ірина Сасіна
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Димерської селищної ради
«Підготовка фахівців спеціальної освіти та психології: адаптивні стратегії в умовах тривалої кризи»

 

📌 Четвер, 22.05 | 13:00

Ірина Сасіна, Світлана Геращенко
ІРЦ Шевченківського району м. Києва
«Інклюзивне освітнє середовище: як врахувати потреби дітей з особливими освітніми потребами»

 

📍До участі запрошуються викладачі, педагоги, психологи, здобувачі освіти, працівники інклюзивних центрів та всі, хто працює в умовах освітніх викликів.

 

Захід реалізується за підтримки Європейського Союзу, Міністерства закордонних справ Литви, а також партнерських організацій.

 

Цикл воркшопів EU4YOUTH 19 22.05.2025 англ

 


 

Цикл воркшопів EU4YOUTH 19 22.05.2025 англ

 

лого партнери тренінги 02.2025

 

На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова відбувся черговий захід у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programe», що реалізується у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва).

 

Воркшоп під назвою «Створення безпечного й підтримувального освітнього середовища» провела професорка Олена Матвієнко — фахівчиня у галузі педагогіки, психолого-педагогічного супроводу дітей та стресостійкої освіти. До розробки програми заходу також долучилися професор Тарас Олефіренко і викладач Микита Попов.

 

Мета воркшопу — ознайомити учасників із засадами педагогіки, чутливої до травми, та надати педагогам практичні інструменти для створення безпечного, підтримувального освітнього простору. Особливу увагу було зосереджено на формуванні атмосфери довіри в класі, зниженні рівня тривожності серед дітей та наданні ефективної підтримки учням, які пережили психотравмівний досвід.

 

Програма заходу поєднувала теоретичні аспекти з практичними завданнями, зокрема вправами на емоційну стабілізацію, розвиток навичок саморегуляції та побудову ефективної комунікації в освітньому середовищі.

 

Проведення воркшопу стало черговим кроком на шляху до стратегічної мети проєкту — формування в українських педагогів здатності підтримувати дітей у постконфліктний період, з урахуванням їхніх емоційних і психологічних потреб.

 

EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programe продовжує об’єднувати міжнародних і вітчизняних фахівців задля створення гуманного, безпечного й ресурсного освітнього простору для дітей і молоді України.

 

Воркшоп Безпечне середовище квітень 2025 англ 1Воркшоп Безпечне середовище квітень 2025 англ 1

лого партнери тренінги 02.2025

На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова триває серія тренінгів у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme». Програма реалізується у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) і має на меті надати педагогам дієві інструменти для підтримки дітей, які зазнали психологічної травми. Заняття проводять професорка, докторка педагогічних наук Олена Матвієнко та старша викладачка, кандидатка педагогічних наук Дар’я Губарєва.

 

Нещодавно відбулися третє і четверте тренінгові заняття, які були присвячені глибокому проживанню емоцій та формуванню навичок тілесної стабілізації.

 

🔶 Заняття 3. Емоційний досвід: проживання і трансформація


П’ятигодинне заняття мало на меті допомогти учасникам актуалізувати пригнічені емоції, пов’язані з пережитою травмою, та оволодіти способами їх безпечного вираження і трансформації.
Програма включала знайомство з емоційною шкалою та її використанням для розпізнавання спектру почуттів. У практичній частині учасники виконували арт-терапевтичні вправи:
- «Обличчя моїх емоцій» (малювання на повітряних кульках),
- «Світ мого болю» — створення колажу у групі,
- вправа «Моя історія в нитці», яка допомогла символічно переповісти власний досвід,
- візуалізація «Безпечне місце», спрямована на зниження тривоги та відновлення внутрішнього балансу.

 

Учасники отримали цінний досвід безпечного проживання емоцій, а також змогли відчути зменшення емоційного і тілесного напруження.

 

🔷 Заняття 4. Ресурси: тілесна стабілізація, заземлення і безпека


Четверте заняття було сфокусоване на техніках стабілізації, заземлення та розвитку тілесної усвідомленості. Учасники опанували низку вправ, спрямованих на відновлення відчуття опори й контролю:
- «Вправа з ногами» (налагодження контакту з поверхнею),
- «Подих черевом» як спосіб заспокоєння нервової системи,
- «Вага і рівновага» — партнерська вправа, що сприяє відчуттю фізичної присутності,
- рухово-ігрові вправи з м’ячем як ресурс активізації і взаємодії,
- створення «Сейфу стабільності» — метафоричної конструкції внутрішніх ресурсів.

 

Результатом заняття стало формування первинних навичок тілесної саморегуляції в умовах психоемоційного напруження, що особливо важливо для ефективної взаємодії з дітьми, які пережили травматичні події.

 

Серія тренінгів продовжиться й надалі, поступово розширюючи арсенал тілесно-орієнтованих технік, які допоможуть педагогам створювати середовище підтримки та безпеки для дітей у післявоєнному контексті.

 

Тренінги Тілесно орієнтов Матвієнко Губарєва 04.2025 англ