7-8 листопада 2024 р. викладачі кафедри образотворчого мистецтва традиційно взяли участь у роботі ХІ Міжнародної науково-практичної конференції "ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: ЗДОБУТКИ, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», яку організували наші партнери з Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Міжнародна мистецька спільнота обговорила актуальні проблеми сучасного розвитку арт освіти, зокрема, її новітніх методологічних орієнтацій, особливостей професійної підготовки майбутніх митців, розвитку творчої особистості студента закладів вищої мистецької освіти, художньо-педагогічних основ студіювання мистецьких дисциплін тощо. Викладачі нашої кафедри представили інноваційні творчі вправи як інструмент розвитку креативності майбутніх художників (Шевнюк Олена), методичні засади формування комунікативної культури художників-педагогів (Барахтян Микола). Доцент Наталя Кравченко поділилася практикою використання графічних технік високого друку в оздобленні ужиткових виробів з тканини. Особливе зацікавлення учасників конференції викликала доповідь доцентки кафедри Ольги Сови, яка представила потенційні можливості арт-терапії як складової гармонійного розвитку студентів в умовах сьогодення. Участь в роботі конференції стала, як і завжди, обміном цікавими методичними ідеями та унікальною можливістю стратегувати перспективи розвитку сучасної мистецької освіти.
26 листопада 2024 року відбувся захист кваліфікаційних робіт випускників магістратури 2024 року. Процедуру захисту розпочала Голова екзаменаційної комісії Заслужений діяч мистецтв України кандидат мистецтвознавства професор кафедри художнього текстилю Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені М.Бойчука Олеся Майданець-Баргілевич. Зі словами привітання до випускників звернувся стейкхолдер освітньої програми «Образотворче мистецтво» Головний художник Національного музею літератури України Роман Власюк. Члени екзаменаційної кмісії відмітили, що обрані студентами теми свідчать про їхнє зацікавлення різними видами і техніками образотворчого мистецтва – синтез скульптури і вишивки в інсталяції Ю.Кучеренко, живопис А.Колісної, О.Князєвої, Шеня Іцзе, К.Пашкіної. Випускники досить професійно володіють обраними техніками. Тематика проектів охоплювала пейзажні образи, національні та філософсько-екзістенційні образи тощо. Травматичний досвід війни віддзеркалено в композиції К.Пашкіної. Високий рівень художньої реконструкції традиційного пейзажного живопису Китаю презентовано Шенєм Іцзе. Мальовничий пейзаж із японським садом, сповненим затишку та гармонії природи, створено О.Князєвою. Динаміку та атмосферу морського простору у грі світла і тіней сміливо відобразила А.Колісна. В концептуальній інсталяції Ю.Кучеренко текстиль, вишиване серце і авторське полотно із поетичним текстом відтворює взаємодію між людьми як молитва, що охоплює усіх представників роду, уособлених скульптурними руками різних поколінь. Теоретичні проблеми методики навчання образотвочрого мистецтва у закладах вищої освіти та актуальні питання сучасної мистецтвознавчої науки, висвітлені магістрами у теоретичних дослідженнях, свідчать про їхнє прагнення розвʼязувати складні та інноваційні проблеми освіти та мистецтва. Бажаємо нашим випускникам натхненного та успішного творчого шляху!
Викладачі кафедри 3 жовтня 2024 року взяли участь у І Всеукраїнських педагогічних читаннях пам'яті Володимира Бондаря на тему: «Контексти наукових досліджень Володимира Бондаря. Адаптивне навчання студентів в умовах воєнного стану та відновлення України». Академік В. Бондар вніс значний вклад в дидактику навчання образотворчого мистецтва як складової цілісного освітнього процесу майбутнього фахівця. Наші викладачі активно долучилися до осмислення та осучаснення його наукової спадщини в рамках проведених читань. Цікавими були розвідки щодо особливостей освітнього процесу в умовах військового стану, зокрема, в аспекті арт-терапії (доцент Ольга Сова), навчання живопису у змішаному форматі (старший викладач Володимир Труш), адаптації освітніх стратегій до потреб студентів (аспірантки кафедри з Китаю Чжан Мен). Із зацікавленням було вислухано на секційному засіданні доповіді старшого викладача Катерини Шалварової щодо ефективного використання інформаційно-комунікативних технологій для індивідуалізації та диференціації навчання, професорки кафедри Олени Шевнюк щодо методів формування креативності майбутніх художників у системі професійної підготовки у ЗВО, доцента Миколи Барахтяна щодо впливу педагогічного артистизму викладача на гуманізацію освітнього процесу. До змістовної дискусії долучилися і студенти кафедри – члени наукового товариства.
18 вересня 2024 року відбулася традиційна щорічна зустріч викладацького колективу кафедри зі студентами. Як і завжди, у цій зустрічі активну участь взяли представники студентського самоврядування факультету, зокрема, Олеся Гончарова. Цього року особливу увагу приділили питанням оновленого графіку навчального процесу і тому, як максимально корисно використати робочий час у майстернях. Спробували разом оцінити, чи не буде перевантаження самостійною роботою студентів. Викладачі обіцяли подумати над інтенсифікацією завдань та їх варіативністю.