Викладачі кафедри образотворчого мистецтва взяли участь в роботі звітно-наукової конференції «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету», що традиційно проводиться серед викладачів, аспірантів і докторантів Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підсумками наукових досліджень 2024 року. На пленарному засіданні прозвучала доповідь професора Олени ШЕВНЮК "Практики застосування штучного інтелекту у вивченні історії образотворчого мистецтва у закладах вищої художньої освіти». Авторка розглянула можливості та обмеження застосування штучного інтелекту у викладанні історії образотворчого мистецтва в закладах вищої освіти, проаналізувала сучасні практики та перспективи розвитку цієї сфери. Зазначила, що штучний інтелект є перспективним інструментом у навчанні історії візуальних мистецтв у закладах вищої освіти, здатним покращити засвоєння значного історичного матеріалу, полегшити аналіз художніх явищ, забезпечити персоналізований підхід до навчання. Доцент Ольга СОВА у темі "Живопис на пленері як складова ресурсної арт-терапії» продемонструвала, як пленер дозволяє відновити внутрішній баланс і гармонію особистості здобувача освіти, об'єднуючи естетичне переживання з терапевтичним ефектом. Доцент Микола БАРАХТЯН дослідив проблему "Відео як мотиваційного та навчального ресурсу для розвитку комунікації студентів», зазначивши, що використання відеозаписів – ефективний інструмент для розвитку комунікативних навичок, якщо їх правильно інтегрувати в навчальний процес; оптимальним є поєднання перегляду відео з активними завданнями, такими як обговорення, а також аналіз мовленнєвих стратегій. Доцент Наталя КРАВЧЕНКО у доповіді "Сучасні графічні техніки плаского друку: від монотипії до Gel Plate Printing» розкрила потенціал технік плаского друку у фаховій підготовці майбутніх художників. Зацікавлення викликали також професійно спрямовані доповіді викладачів Володимира ТРУША, Олександра КРАСНОГОЛОВЦЯ, Вікторії КАРПЕНКО, Любомира ЦЕБЕНКА. Наукове обговорення було спрямоване на оновлення змісту освітніх компонентів в контексті оновлення освітніх програм бакалаврського і магістерського рівнів освіти.

 

Програма конференції

 

зв конф викл Єдність 20.05.2025 2зв конф викл Єдність 20.05.2025 2

 

 

Портрет – це більше, ніж зображення обличчя. Це розповідь про людину: її характер, світогляд, місце у суспільстві. Одяг у портретному живописі завжди мав особливе значення — він мовчазно говорить про епоху, статус, професію, навіть про внутрішній світ моделі. На воркшопі 26 квітня 2025 року від магістрів Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Іллі Черниша і Олени Топольян ми заглибилися в цей візуальний код, навчилися «читати» портрети і створювати свої власні, наповнені глибинними смислами. Разом ми дослідили, як художники різних епох використовували одяг для розкриття образу героя; чому дрібні деталі вбрання можуть змінити сприйняття всього портрету; як колір, фактура тканин і аксесуари підсилюють настрій роботи; як сучасний художник може інтерпретувати тему одягу в портреті.

 

26.04.2025 Одяг у портреті 126.04.2025 Одяг у портреті 1

 

Воркшоп з техніки сграфіто 25 квітня 2025 року для наших студентів-художників став справжнім вибухом творчої енергії та натхнення! У затишному артпросторі СКЛО учасники поринули у світ фактур, кольору та несподіваних рішень. Сграфіто — це не просто техніка. Це діалог шарів, де крізь один проступає інший, де лінія — не просто контур, а відбиток внутрішнього імпульсу.

 

Під керівництвом молодих художників магістрів кафедри живопису і композиції Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Максима Поповича, Олександри Сходзінської та Ольги Нечипорук студенти працювали над створенням власних авторських композицій, експериментували з прорізами, зіставленням кольорових шарів, фактур. Хтось обрав графічну чіткість, інші — інтуїтивну абстракцію. Але всіх об’єднало відчуття відкриття — себе, матеріалу, техніки.

 

Особливий момент — спільний фінальний перегляд робіт. У тиші, наповненій захопленням і трішки нервовим хвилюванням, кожен учасник презентував своє творіння. Відгуки, оплески, щирі усмішки — атмосфера підтримки й справжньої творчої спільноти.

 

Цей воркшоп залишив по собі не лише нові знання, а й емоційний слід. Він навчив слухати себе, довіряти процесу та бачити красу в недосконалості. А ще — надихнув на нові пошуки, нові форми та нові шари, крізь які проступає справжнє.

 

25.04.2025 сграфіто 125.04.2025 сграфіто 125.04.2025 сграфіто 125.04.2025 сграфіто 1

 

Сьогодні ми не просто малювали — ми дихали кольором, торкались світла і відчували кожен мазок душею. Воркшоп з акварельної олії для наших студентів від молодих художниць Діани Тосіч і Валерії Осламовської став справжнім зануренням у медитативну мить, де час сповільнився, а шум світу стишився під нашими пензлями.

 

Ми почали з малого — кількох крапель розчинника, легкого торкання щетини до полотна, і вже за хвилину простір заповнився теплом та натхненням. Це не зовсім звичайна олія і точно не класична акварель. Це щось між ними — текуче, легке, прозоре, але з характером. І наші студенти впорались з нею блискуче!

 

Хтось експериментував зі світлотінями, хтось шукав власний ритм у кольорових плямах, а хтось уперше наважився відпустити контроль — і дозволив фарбі вести себе. Було багато задоволення, трохи розгубленості (ну куди ж без неї?) і справжнього захоплення — від себе, від процесу, від неочікуваних результатів.

 

Кожен, хто працював, не боявся пробувати, плутатися й створювати. Акварельна олія — це як нова мова, яку ми тільки починаємо вивчати. Це тільки початок. Попереду — ще більше фарб, ще більше свободи і ще більше себе на полотні. І велика подяка кафедрі живопису і композиції Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури за тісну щоденну співпрацю!

 

18.04.2025 Майстер клас з акварельної олії 10

Сторінка 1 із 44