Ви тут:  Головна Факультет Структура Кафедри Кафедра образотворчого мистецтва Оголошення та події кафедри Оволодіваємо штучним інтелектом: «ВЕЛИКИЙ курс про ШІ в освіті» від ГО «Прогресильні»

Оволодіваємо штучним інтелектом: «ВЕЛИКИЙ курс про ШІ в освіті» від ГО «Прогресильні»

 

Викладачі нашої кафедри успішно оволодівають найсучаснішими цифровими технологіями освіти. Вони успішно завершили навчання на онлайн-курсі «ВЕЛИКИЙ курс про ШІ в освіті» від ГО «Прогресильні». Цей курс є одним із найактуальніших на сьогодні, адже знайомить освітян з базовими та прикладними аспектами використання ШІ в навчальному процесі. Програма передбачає комплексне занурення в тему — від філософських і етичних міркувань до конкретних прикладів застосування ШІ в аудиторії та поза нею.

 

Шевнюк Олена ВКШІО 4329Шевнюк Олена ВКШІО 4329


Програма охоплювала як теоретичні, так і практичні аспекти, що дозволило учасникам не лише розширити світогляд щодо можливостей штучного інтелекту, а й набути конкретних цифрових навичок.


Серед основних тем курсу:
* Що таке генеративний ШІ і як він працює?
* Потенціал і ризики використання ШІ у викладанні.
* Як ефективно формулювати запити до ШІ-моделей.
* Практичні кейси використання ШІ в освітній діяльності.
* Етичні аспекти, академічна доброчесність і авторське право.
* Дидактичні прийоми інтеграції ШІ у навчальні практики.

Навчання було побудоване у форматі відеолекцій, інтерактивних вправ, тестів, рефлексійних завдань, а також мікропроектів і тестів, які викладачі виконували наприкінці курсу.


На курсі навчалися викладачі різного профілю — представники художніх, педагогічних, гуманітарних, соціально-економічних та технічних дисциплін. Це продемонструвало міждисциплінарний інтерес до теми ШІ та її універсальність для сучасної освіти.


Кожен з нас долучився до курсу з власними очікуваннями та запитами — хтось прагнув зрозуміти принципи роботи генеративного ШІ, інші — знайти шляхи підвищення ефективності підготовки до занять, оцінювання або академічного письма студентів. У результаті — кожен учасник завершив курс з власним "пакетом рішень", адаптованим під власну дисципліну та освітній контекст.


Ми опанували ключові поняття генеративного ШІ: великі мовні моделі (LLM), навчання з підкріпленням, моделі дифузії, етапи навчання ШІ, принципи його роботи; оцінили потенціал ШІ як інструменту підтримки викладача, зокрема у таких напрямах, як підготовка дидактичних матеріалів, розробка завдань, побудова індивідуальних траєкторій навчання студентів; вчилися формулювати коректні запити до ШІ з урахуванням мети, стилістики та вимог до результату (prompt engineering); засвоїли практичні кейси використання ШІ: генерування зображень для візуальних дисциплін, створення шаблонів для презентацій, автоматизоване оцінювання тестів, перевірка наявності плагіату, генерування аналітичних звітів тощо; ознайомилися з ризиками та обмеженнями — зокрема, щодо достовірності інформації, упередженості, можливих маніпуляцій та неетичних практик; обговорили, як зберегти академічну доброчесність у добу, коли студенти можуть використовувати генеративні інструменти у своїх роботах; оволоділи прикладами інтеграції ШІ в освітній процес без втрати педагогічного сенсу — навпаки, з підсиленням індивідуалізації та креативності навчання.


Завдяки курсу наші викладачі підвищили рівень таких цифрових компетентностей, як інформаційна грамотність (відбір, оцінка, адаптація контенту, створеного ШІ); компетентність у сфері цифрової педагогіки (планування навчального процесу з урахуванням цифрових інструментів); етична компетентність (розуміння питань авторського права, доброчесності, маніпуляцій ШІ); критичне мислення у контексті взаємодії з генеративним ШІ (аналіз достовірності, фактчекінг, розпізнавання фейків). Ці навички дозволяють говорити не лише про підвищення кваліфікації викладачів, а й про їхню готовність до трансформаційної ролі в цифровій освіті.


Після завершення навчання частина ми вже почали впроваджувати здобуті навички: створено методичні картки із завданнями, розробленими за участю генеративного ШІ, проведено кафедральний вебінари для колег на тему «ШІ як асистент викладача», оновлено силабуси, включено блоки про академічну доброчесність в умовах доступу до ШІ, використано інструменти ШІ для візуалізації тем у мистецьких курсах — створення постерів, колажів, стилізацій, налагоджено спільну генерацію контенту зі студентами, де ШІ виступає як третій учасник творчого процесу.


Штучний інтелект уже є частиною життя сучасних студентів. Вони користуються ним щодня — для підготовки до занять, створення текстів, обробки зображень, навчання мов тощо. Завдання викладача — не заборонити, а направити, навчити критично ставитися до результатів, розуміти, що саме відбувається "під капотом" цих інструментів, і спрямовувати студентське навчання до доброчесного та глибокого пізнання.


Тому ініціативи на кшталт курсу від ГО Прогресильні — це не просто професійний розвиток. Це новий етап педагогічного мислення, відкритого до експерименту, але свідомого в межах етики, якості та гідності. Цей освітній досвід сприяв не лише зростанню цифрової грамотності наших викладачів, але й мотивував нас до критичного осмислення змін, які приносить ШІ в освіту.