Ви тут:  Головна Аспірантові Наукове середовище Наукова школа "Психолого-педагогічні засади виховання і навчання особистості в умовах евроінтеграції" (О.В.Матвієнко)

Наукова школа "Психолого-педагогічні засади виховання і навчання особистості в умовах евроінтеграції" (О.В.Матвієнко)

Психолого-педагогічні засади виховання і навчання особистості в умовах евроінтеграції

(наукова школа)

 

Рік заснування наукової школи : 2011

Керівник наукової школи: Матвієнко Олена Валеріївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і методики початкового навчання, заступник декана Факультету педагогіки та психології з наукової роботи та міжнародних зв’язків.

 

Коло наукових інтересів: теорія та методика виховної роботи, теорія і методика професійної освіти, історія педагогіки, соціальна педагогіка.

 

Кандидатська дисертація: Моральне виховання молодших школярів у позаурочній та позашкільній діяльності:  дис. …канд. пед. наук; спеціальність 13.00.01 – теорія та історія педагогіки; науковий керівник професор Борис Степанович Кобзар ; М-во  освіти і науки України, Нац. пед. ун-т  імені М. П. Драгоманова. – Київ, 1999. – 232 с.

 

Докторська дисертація: Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічної взаємодії у навчально-виховному середовищі школи першого ступеня :  дис. ... докт. пед. наук ; спеціальність 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти ; наук. консультант В. І. Бондар ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 494 с.

 

Матвієнко О.В. є членом спеціалізованих Вчених рад Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова  та Київського університету імені Бориса Грінченка; член  редакційної колегії наукового   журнала «Гілея», «Педагогічна освіта: теорія і практика», «Освітньо-науковий простір», науково-методичного журналу «Початкова школа і сучасність»;  була членом  робочої групи з розроблення програми зовнішнього оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти; керівник держбюджетної наукової теми "Психолого-педагогічні основи формування національно-культурної ідентичності дітей та студентської молоді України в умовах політичних, соціально-економічних, інформаційних викликів ХХІ століття" (наказ МОН України від 10.04.2020 р.).

 

Професор О. В. Матвієнко  розробляла нову редакцію галузевого державного стандарту на засадах компетентного підходу освітньо-кваліфікаційних рівнів «спеціаліст», «магістр»; брала участь у  розробленні освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів початкової освіти та навчальних  планів за якими працюють ЗВО України. 

 

За науковим керівництвом  доктора педагогічних наук, професора  Матвієнко О.В.  захистили дисертації:

  1. Ткаченко Наталія Миколаївна (2011) «Підготовка майбутніх учителів початкових класів до проектування позаурочної виховної діяльності»  за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  2. Коваль Тетяна Василівна  (2015) «Формування готовності майбутніх учителів школи першого ступеня до роботи з батьками з поліетнічному середовищі» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти
  3. Затворнюк Оксана Миколаївна (2016) «Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.  
  4. Григоренко  Вікторія Євгеніївна (2017) «Формування естетичного ставлення дітей старшого дошкільного віку до декоративно-ужиткового мистецтва на заняттях з образотворчого мистецтва» за спеціальністю 00.02 – теорія та методика навчання (образотворче мистецтво).
  5. Дідур Наталія Анатоліївна (2019) «Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти . 
  6. Калугіна Тетяна Володимирівна (2019) «Педагогічні умови професійного саморозвитку викладачів іноземної мови у системі науково-методичної роботи коледжу» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  7. Маятіна Наталія Василівна (2019) «Формування готовності до професійної самореалізації майбутніх техніків-технологів харчової галузі у коледжах» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.   
  8. Баранова Юлія Валеріївна (2019) «Формування у майбутніх вчителів іноземних мов готовності до науково-дослідної роботи» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  9. Тутова Тетяна Броніславівна (2021) «Підготовка майбутніх учителів початкової школи до педагогічної взаємодії з гетерогенними групами учнів» за спеціальністю 00.04 – теорія і методика професійної освіти. Дослідження присвячено проблемі підготовки майбутніх учителів.

 

Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора О.В.Матвієнко здійснюють наукові дослідження:

  1. Цихмейструк О.М. Тема дисертаційного дослідження: «Формування громадянської компетентності майбутнього вчителя початкової школи в процесі фахової підготовки» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  2. Губарєва Д. В. Тема дисертаційного дослідження: «Формування основ соціальної компетентності учнів молодшого шкільного віку засобами проектної діяльності» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  3. Василенко К.С. Тема дисертаційного дослідження: «Формування дослідницької компетентності майбутніх психологів» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  4. Каліманова О.О. Тема дисертаційного дослідження: «Формування національно-культурної ідентичності учня на уроках української мови та літератури» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  5. Силенко Н.І. Тема дисертаційного дослідження: «Формування національно-культурної ідентичності молодших школярів у позаурочній діяльності» (НПУ імені М.П. Драгоманова).

 

 

наукова школа Матвієнко