Ви тут:  Головна Аспірантові Наукове середовище

 Спеціальність 011 Науки про освіту/Освітні, педагогічні науки

Освітньо-наукова програма «Освітні, педагогічні науки» 

Теми дисертацій аспірантів і наукове середовище

 

 

середовище аспірант

 

Професійне становлення та самовдосконалення педагога в світлі евроінтеграційних процесів

(наукова школа)

 

Рік заснування наукової школи : 2011

Керівник наукової школи: Цвєткова Ганна Георгіївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти

Коло наукових інтересів: теорія та методика виховної роботи, теорія і методика професійної освіти, історія педагогіки, дошкільна педагогіка, концепції розвитку дітей раннього віку; теоретичні і методичні засади професійного вдосконалення викладачів гуманітарних дисциплін; емоційний інтелект сучасного педагога; професіоналізм майбутніх вихователів; тенденції розвитку дошкільної освіти; концепції професійної підготовки магістрів спеціальності «Дошкільна освіта»

 

Кандидатська дисертація:

Формування духовних потреб молодшого школярі у сім’ї : дис. …канд. пед. наук; спеціальність 13.00.07. теорія і методика виховання науковий керівник професор Сипченко В.І. ; М-во  освіти і науки України, Луганський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка. – Луганськ, 2001. - 194 с.

 

Докторська дисертація: „Теоретико-методичні засади професійного самовдосконалення викладачів гуманітарних дисциплін у вищих навчальних закладах” :  дис. ... докт. пед. наук ; спеціальність 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти  ; наук. консультант І.Д.Бех ; Національна академія педагогічних наук України. Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих. Київ, 2015. 646 с.

 

Цвєткова Г.Г. член редакційної колегії електронного наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України: «Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти» ДВНЗ «ДДПУ»; «Гуманізація навчально-виховного процесу»;  «Освітньо-науковий простір»; є експертом Акредитаційній комісії Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти; членом науково-методичних комісіяй (підкомісій) з вищої освіти МОН: розробник стандартів для першого (бакалаврського ) рівня вищої освіти та другого (магістерського) рівня вищої освіти. Працює у складі предметної експертної групи МОН з дошкільної педагогіки та психології. Проходила стажування   «Organization of  European education, scientific projects and publication».  108 hours conducted by Foundation Institute for International Cooperation Development (Poland) from March 27, 2018 to April 12, 2018 та “Міжнародна кар’єра науковця та управління науковими проєктами” (Uczelnia Nauk Społecznych (UNS), Lodz, Polska у співпраці із Центрально Європейською Академією Навчань та Сертифікації (CEASC), Україна-Польща).

 

За науковим керівництвом  доктора педагогічних наук, професора  Цвєткової Г.Г.  захистили дисертації:

  • Чирікова Галина Іванівна, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, Проблеми сімейного виховання молодших школярів у Німеччині, 15.01 2011 р., Д  29.053.03 Луганський національний університет імені Тараса Шевченка.
  • Кузякіна Марина Леонідівна, 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки, Проблеми громадянського виховання школярів у системі середньої освіти Німеччини, 28.02.2011 р., К 44.053.01 Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г .Короленка.
  • Мухіна Галина Вікторівна, 13.00. 09. – теорія навчання, Дидактичні умови реалізації навчання курсантів вищих юридичних навчальних закладів, 22.06.2012 р., Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова.
  • Мартиненко Світлана Андріївна, 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти, Формування фахової компетентності майбутніх техніків-механіків у процесі вивчення дисциплін фізико-математичного циклу в авіаційному коледжі, 25.12.2014 р., К 12.112.01 Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет».

 

Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Цвєткової Г.Г.  здійснюють наукові дослідження:

  1. Кошіль Тетяна Павлівна. Тема дисертаційного дослідження: «Формування пізнавальної активності молодших школярів засобами LEGO технологій» (НПУ імені М.П. Драгоманова ).
  2. Кузьменко Ірина Анатоліївна. Тема дисертаційного дослідження: «Формування основ критичного мислення у дітей старшого дошкільного віку в різних видах активності» (НПУ імені М.П. Драгоманова ).
  3. Савлук Галина Іванівна. Тема дисертаційного дослідження: «Підготовка майбутніх фахівців до організації управлінської діяльності в закладі дошкільної освіти» (НПУ імені М.П. Драгоманова ).

 

школа Цвєткова

Педагогічні засади та закономірності  технологізації соціально-виховної роботи

(наукова школа)

 

Рік заснування наукової школи : 2005

 

Керівник наукової школи: Вайнола Ренате Хейкіївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки факультету соціально-економічної освіти.

 

Коло наукових інтересів: теорія та методика виховної роботи, соціальна педагогіка, теорія і методика професійної освіти.

Кандидатська дисертація: Формування творчої особистості школяра в системі виховної роботи: дис. …канд. пед. наук; спеціальність 13.00.01 – теорія та історія педагогіки; науковий керівник професор Сисоєва світлана Олександрівна ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 1998. – 222 с.

 

Докторська дисертація: Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : дис. ... докт. пед. наук ; спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти; наук. консультант С.О.Сисоєва; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2009. – 386 с.

 

Вайнола Р.Х. є заступником голови спеціалізованої вченої ради К.26.053.09 у Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова; членом спеціалізованої вченої ради К 26.133.01 у Київському університеті імені Бориса Грінченка; член редакційної колегії видання «Науковий журнал Хортицької національної академії. Scientific Journal of Khortytsia National Academy» (Серія: Педагогіка. Соціальна робота) м.Запоріжжя, член редакційної колегії збірнику наукових праць «Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді» Інституту проблем виховання НАПН України.

 

Професор Р.Х.Вайнола брала участь у розробленні освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів та магістрів «Соціальна педагогіка» та «Соціально-виховна робота з дітьми та молоддю».

 

За науковим керівництвом доктора педагогічних наук, професора Р.Х.Вайноли захистили дисертації:

  1. Малков Д.Ю. Соціалізація підлітків в клубних об'єднаннях за місцем проживання. – Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Київ, 2005.
  2. Нарійчук М. Д. Соціально-педагогічні умови становлення самооцінки особистісних моральних якостей студентів медучилища у позанавчальній діяльності. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.05 – соціальна педагогіка. Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, Київ, 2006.
  3. Хлєстова С. С. Формування деонтологічної культури студентів вищих навчальних закладів у процесі соціально-виховної роботи. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. − Київ, 2011.
  4. Гевчук Н. С. Виховання дітей трудових мігрантів в умовах соціально-освітнього середовища. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2012.
  5. Осьмак Т.В. Формування полікультурності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів засобами декоративно-прикладного мистецтва народів світу. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.07 – теорія і методика виховання – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2012.
  6. Чернишенко О.І. Організаційно-методичні умови підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціокультурної діяльності зі старшокласниками. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2013.
  7. Неїжпапа Л.С. Професійне самовизначення майбутніх соціальних педагогів в системі навчально-виховної роботи університету. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ, 2013.
  8. Красницька О. В. Профілактика сімейної депривації вихованців інтернатних закладів спортивного профілю. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, 2015.
  9. Кулінченко О.С. Формування соціальної активності студентів в умовах діяльності органів самоврядування вищого навчального закладу. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2015.
  10. Пидюра І.П. Педагогічне забезпечення ресоціалізації вихованців Центрів соціально-психологічної реабілітації дітей. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2017.
  11. Чжан Сяосін. Виховання етнічної толерантності студентів засобами діяльності музичного клубу. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія та методика виховання. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2018.
  12. Бованенко О.О. Формування художньо-естетичної культури студентів педагогічних університетів у процесі декоративно-прикладної діяльності. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2018.
  13. Тріфаніна Л. С. Формування інформаційної культури молодших підлітків в умовах загальноосвітнього закладу. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія та методика виховання. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2018.
  14. Рудкевич Н. І. Етнокультурна соцiалiзацiя студентiв в освiтньому середовищi вищого навчального закладу. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.05 – соціальна педагогіка. – Київський університет імені Бориса Грінченка, Київ, 2019.
  15. Розвадовська Т. В. Формування відповідальності студентської молоді засобами наставництва. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 освітні, педагогічні науки – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова МОН України, Київ, 2021.

 

Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Р.Х.Вайноли здійснюють наукові дослідження:

  1. Сі Цзечень (КНР) Тема дисертаційного дослідження: «Формування соціальної відповідальності студентів засобами проектних технологій» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  2. Кос О.І. Тема дисертаційного дослідження: «Виховання гуманістичних цінностей студентів у поза аудиторній волонтерській діяльності» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  3. Мельнічук В.О. Тема дисертаційного дослідження: Соціальна профілактика залучення підлітків до комерційного сексу (Київський університет імені Бориса Грінченка).

 

школа Цвєткова

Психолого-педагогічні засади виховання і навчання особистості в умовах евроінтеграції

(наукова школа)

 

Рік заснування наукової школи : 2011

Керівник наукової школи: Матвієнко Олена Валеріївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і методики початкового навчання, заступник декана Факультету педагогіки та психології з наукової роботи та міжнародних зв’язків.

 

Коло наукових інтересів: теорія та методика виховної роботи, теорія і методика професійної освіти, історія педагогіки, соціальна педагогіка.

 

Кандидатська дисертація: Моральне виховання молодших школярів у позаурочній та позашкільній діяльності:  дис. …канд. пед. наук; спеціальність 13.00.01 – теорія та історія педагогіки; науковий керівник професор Борис Степанович Кобзар ; М-во  освіти і науки України, Нац. пед. ун-т  імені М. П. Драгоманова. – Київ, 1999. – 232 с.

 

Докторська дисертація: Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічної взаємодії у навчально-виховному середовищі школи першого ступеня :  дис. ... докт. пед. наук ; спеціальність 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти ; наук. консультант В. І. Бондар ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2010. – 494 с.

 

Матвієнко О.В. є членом спеціалізованих Вчених рад Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова  та Київського університету імені Бориса Грінченка; член  редакційної колегії наукового   журнала «Гілея», «Педагогічна освіта: теорія і практика», «Освітньо-науковий простір», науково-методичного журналу «Початкова школа і сучасність»;  була членом  робочої групи з розроблення програми зовнішнього оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти; керівник держбюджетної наукової теми "Психолого-педагогічні основи формування національно-культурної ідентичності дітей та студентської молоді України в умовах політичних, соціально-економічних, інформаційних викликів ХХІ століття" (наказ МОН України від 10.04.2020 р.).

 

Професор О. В. Матвієнко  розробляла нову редакцію галузевого державного стандарту на засадах компетентного підходу освітньо-кваліфікаційних рівнів «спеціаліст», «магістр»; брала участь у  розробленні освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів початкової освіти та навчальних  планів за якими працюють ЗВО України. 

 

За науковим керівництвом  доктора педагогічних наук, професора  Матвієнко О.В.  захистили дисертації:

  1. Ткаченко Наталія Миколаївна (2011) «Підготовка майбутніх учителів початкових класів до проектування позаурочної виховної діяльності»  за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  2. Коваль Тетяна Василівна  (2015) «Формування готовності майбутніх учителів школи першого ступеня до роботи з батьками з поліетнічному середовищі» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти
  3. Затворнюк Оксана Миколаївна (2016) «Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.  
  4. Григоренко  Вікторія Євгеніївна (2017) «Формування естетичного ставлення дітей старшого дошкільного віку до декоративно-ужиткового мистецтва на заняттях з образотворчого мистецтва» за спеціальністю 00.02 – теорія та методика навчання (образотворче мистецтво).
  5. Дідур Наталія Анатоліївна (2019) «Формування соціокультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи у процесі фахової підготовки за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти . 
  6. Калугіна Тетяна Володимирівна (2019) «Педагогічні умови професійного саморозвитку викладачів іноземної мови у системі науково-методичної роботи коледжу» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  7. Маятіна Наталія Василівна (2019) «Формування готовності до професійної самореалізації майбутніх техніків-технологів харчової галузі у коледжах» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.   
  8. Баранова Юлія Валеріївна (2019) «Формування у майбутніх вчителів іноземних мов готовності до науково-дослідної роботи» за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.
  9. Тутова Тетяна Броніславівна (2021) «Підготовка майбутніх учителів початкової школи до педагогічної взаємодії з гетерогенними групами учнів» за спеціальністю 00.04 – теорія і методика професійної освіти. Дослідження присвячено проблемі підготовки майбутніх учителів.

 

Під керівництвом доктора педагогічних наук, професора О.В.Матвієнко здійснюють наукові дослідження:

  1. Цихмейструк О.М. Тема дисертаційного дослідження: «Формування громадянської компетентності майбутнього вчителя початкової школи в процесі фахової підготовки» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  2. Губарєва Д. В. Тема дисертаційного дослідження: «Формування основ соціальної компетентності учнів молодшого шкільного віку засобами проектної діяльності» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  3. Василенко К.С. Тема дисертаційного дослідження: «Формування дослідницької компетентності майбутніх психологів» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  4. Каліманова О.О. Тема дисертаційного дослідження: «Формування національно-культурної ідентичності учня на уроках української мови та літератури» (НПУ імені М.П. Драгоманова).
  5. Силенко Н.І. Тема дисертаційного дослідження: «Формування національно-культурної ідентичності молодших школярів у позаурочній діяльності» (НПУ імені М.П. Драгоманова).

 

 

наукова школа Матвієнко

 

СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИХОВАННЯ І НАВЧАННЯ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

(наукова школа)

 

Рік заснування наукової школи: 2008

 

Керівник наукової школи: ТЕРНОПІЛЬСЬКА ВАЛЕНТИНА ІВАНІВНА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри теорії і технології соціальної роботи.

 

ОСНОВНІ НАПРЯМИ НАУКОВОГО ПОШУКУ: соціально-педагогічні умови реалізації компетентнісної парадигми освіти у ВНЗ; науково-методичні основи розробки і впровадження інтерактивних технологій у навчально-виховний процес освітніх закладів; технологічні засади морально-духовного виховання школярів і студентської молоді.

 

КАНДИДАТИ НАУК, ЯКІ ЗАХИСТИЛИ ДИСЕРТАЦІЙНІ РОБОТИ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ДОКТОРА ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК, ПРОФЕСОРА Тернопільської В.І.

 

1. Додурич С. М. Формування патріотичних цінностей у студентів коледжів засобами краєзнавчо-пошукової діяльності: Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 / Миколаївський державний університет імені В.О. Сухомлинського, 2010. 

2. Малинівська Л. І. Формування відповідального ставлення до природи в учнів 5-9 класів сільської школи у процесі позакласної виховної роботи, спеціальність: Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 / Миколаївський державний університет імені В.О. Сухомлинського, 2011.

3. Свириденко І.М. Педагогічні умови виховання вірності в особистісних взаєминах студентів вищих навчальних закладів, спеціальність: Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 / Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2012.

4. Дерев’янко О.В. Формування професійної компетентності майбутніх гірничих інженерів у процесі навчання фахових дисциплін: Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 /Житомирський державний університет імені І.Франка, 2012.

5. Лю Сінтінь Формування естетичної культури майбутніх хореографів у позаудиторній діяльності університету:Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 /Міжрегіональна академія управління персоналом), 2017.

6. Пєчка Л. Є. Формування основ ціннісного ставлення до власного здоров’я дітей 6-7 року життя у взаємодії дошкільного закладу і початкової школи:Дис. канд.пед.наук: 13.00.07 /Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018.

7. Лаппо В. В. Теоретико-методичні засади формування духовних цінностей студентської молоді в навчально-виховному процесі вищого навчального закладу :Дис. докт.пед.наук: 13.00.07 /спеціальність Інститут проблем виховання АПН України).

 

КАНДИДАТСЬКІ ТА ДОКТОРСЬКІ ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ ВИКОНУЮТЬСЯ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ ДОКТОРА ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК, ПРОФЕСОРА Тернопільської В.І.

 

ДОКТОРСЬКІ ДИСЕРТАЦІЇ:

  1. Федорова М. А. Теоретико-методичні засади виховання моральних цінностей у дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.
  2. Ковалинська І. В. Тенденції розвитку мультикультурної освіти вчителів у західноєвропейських країнах, спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

 

КАНДИДАТСЬКІ ДИСЕРТАЦІЇ:

1. Андрущенко І. С. Формування технічної компетентності майбутніх офіцерів радіоелектронного профілю у процесі професійної підготовки, спеціальність 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти.

2. Тимчук Т. В. Педагогічні умови гуманізації взаємин студентської молоді у вищому навчальному закладі, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.

3. Шпаківська О. В. Формування колективу студентів вищого навчального закладу засобами самоврядування, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.

4. Пономарьова О. Ю. Виховання толерантності старшокласників засобами самоврядування, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.

5. Литвиненко О. Г. Формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.

6. Чижова Н. В.Формування особистісної мобільності студентів вищих технічних навчальних закладів, спеціальність 13.00.07 – теорія і методика виховання.

7. Бровко К. А. Педагогічні умови виховання толерантності в особистісних взаєминах студентів вищих навчальних закладів, спеціальність13.00.07 – теорія і методика виховання.

 

наукова школа Матвієнко

 

Сторінка 1 із 2