Як застосувати на практиці знання з дисципліни «Корекційна педагогіка з основами інклюзивного навчання» та водночас робити добрі справи?
Відповідь на це запитання добре знають студенти 4-ПН групи Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Нещодавно відбулася їхня поїздка до Боярської школи-інтернату (м. Боярка, вул. Піщана, 1). Мета візиту — практичне застосування теоретичних знань з курсу, безпосереднє спілкування та робота з дітьми з особливими освітніми потребами, розвиток навичок спостереження, аналізу й, головне, – щире бажання подарувати дітям увагу та любов.
Цей візит став результатом успішної співпраці зі стейкхолдерами, які активно підтримують ініціативи студентів та сприяють створенню умов для набуття реального практичного досвіду.
Ініціатором освітньої поїздки та взаємодії зі стейкхолдерами виступив декан Педагогічного факультету професор Тарас Олефіренко, який послідовно підтримує практико-орієнтовані формати навчання та розширення партнерських зв’язків факультету. Науково-методичну координацію заходу та інтеграцію практики в освітній процес забезпечила завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки професорка Олена Матвієнко, яка акцентує увагу на важливості чутливого підходу до роботи з дітьми з ООП у межах професійної підготовки майбутніх учителів.
Разом із викладачем кафедри Аллою Сенчило студенти підготували й провели для дітей майстер-клас із розпису еко-торбинок. Захід складався з кількох етапів: спочатку учасники розповіли про користь багаторазових еко-торбинок і пояснили, чому вони кращі за поліетиленові пакети, а потім ознайомили дітей із техніками розпису через трафарети. Студенти активно допомагали кожній дитині, надихали й підтримували їх у творчому процесі.
Після завершення майстер-класу вчителі школи-інтернату поділилися з учасниками заходу цінним досвідом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Особлива подяка адміністрації та педагогічному колективу закладу — заступниці директора Мазур Л.В., учителям Остапчук Н.В., Тараненко Н.В., методисту Богдан А.І. — за теплий прийом і практичні поради.
Ця поїздка стала не лише важливою складовою навчального процесу, а й соціально значущим проєктом, що реалізується у співпраці з партнерами-стейкхолдерами. Вона сприяє формуванню професійних компетентностей і вихованню таких необхідних для сучасного педагога людських якостей, як емпатія, відповідальність і готовність допомагати.