ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Відкрита лекція професора Світлани Кушнірук «Категорійно-поняттєвий апарат дидактики у період становлення національно-освітніх ідеалів і вітчизняної педагогіки (1917–1929 рр.)»
13 березня 2025 року відбулася відкрита лекція завідувачки кафедри педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора Світлани Анатоліївни Кушнірук на тему «Категорійно-поняттєвий апарат дидактики у період становлення національно-освітніх ідеалів і вітчизняної педагогіки (1917–1929 рр.)».
Серед присутніх на лекції були: заступник декана з наукової роботи і міжнародних зв’язків, завкафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Олена Валеріївна Матвієнко; заступник декана з навчально-методичної роботи, професор Ірина Миколаївна Шапошнікова; колектив кафедри педагогіки (кандидати педагогічних наук, доценти: А.Г. Ремньова, А.Ф. Шевченко, В.Б. Вишківська, О.В. Вознюк, Л.А. Порядченко), аспіранти освітньо-наукових програм факультету «011 Освітні педагогічні науки» та «015 Професійна освіта», магістранти.
Під час лекції професор С.А.Кушнірук ознайомила присутніх із ключовими концепціями української педагогічної науки 1917–1929 рр., проаналізувала основні освітні реформи та їх вплив на розвиток дидактики, охарактеризувала специфіку термінологічного поля вітчизняної дидактики в контексті освітнього законодавства УРСР (1918–1929) та розглянула еволюцію категорійно-поняттєвого апарату дидактики заявленого періоду, представила авторський алгоритм опису змін у поняттєво-термінологічній системі вітчизняної дидактики у різні історичні періоди.
Після лекції відбулося продуктивне обговорення. Учасники дискусії зосередили увагу на питаннях, присвячених формуванню основних дидактичних понять, які заклали теоретичні засади національної системи освіти, приділили увагу питанням ролі у її розвитку трудового виховання, особливостям освітнього законодавства періоду Української національно-демократичної революції (1917–1921 рр.) та його впливу на розвиток дидактичної поняттєво-термінологічної системи, а також інтеграції освітніх процесів із суспільними запитами того часу.
Особливий інтерес викликали питання визначення на поч. 20-х рр. ХХ ст. нової стратегічної мети освіти – створення національної системи освіти на демократичній основі й утвердження концепції нової української школи. Учасники наголосили на необхідності переосмислення історичного досвіду з метою збагачення сучасної дидактики та адаптації її принципів до викликів сьогодення.
Дякуємо всім учасникам заходу за активну участь!