Партнерство у навчанні через гру: педагогічний досвід і підтримка The LEGO Foundation
Плідно триває співпраця викладачів кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова з фондом The LEGO Foundation під патронатом Міністерства освіти і науки України. Так, наприкінці жовтня 2024 року кафедра отримала набір методичних посібників: «Ранкові зустрічі у початковій школі», «Ранкові зустрічі у 1 класі», «Діяльнісна математика в початковій школі», «Проєктна робота в початковій школі», а також посібник «Діяльнісний підхід у школі».
Завдяки такій підтримці фондом The LEGO Foundation майбутні вчителі початкових класів зможуть безпосередньо проявити свою творчість і винахідливість й оволодіти сучасними методиками організації ігрової діяльності як наскрізного підходу в освітньому процесі початкової школи. І це стане можливими як при вивченні спецкурсу «Навчання через гру», так і під час опанування інших методик освітніх галузей в початковій школі.
Діяльнісний підхід у школі
Дослідження інтегрованих освітніх методик, що ґрунтуються на ігровому діяльнісному підході та сприяють всебічному розвитку учнів початкової школи
У новому столітті, коли суспільство ставить перед освітніми системами все більше завдань, виникає необхідність пошуку ефективних методик навчання, що сприятимуть всебічному розвиткові дітей. На сьогоднішній день велика увага приділяється впровадженню інтегрованих педагогічних підходів, зокрема навчанню через гру.
У загальних освітніх програмах державних закладів країн Південно-східної та Східної Азії акцент робиться на всебічному розвитку дитини та впровадженні педагогічних підходів, спрямованих на розвиток соціальних, емоційних, фізичних навичок та критичного мислення.
У рамках дослідження увага звертається на роль гри в освіті та її важливість для всебічного розвитку дітей. При аналізі конструктивістської теорії навчання, було виявлено, що навчання через гру відповідає ключовим характеристикам діяльнісного підходу, таким як значущість, соціальність, активність, мотивація та радість.
У результаті дослідження було ідентифіковано вісім педагогічних підходів, які можна визначити як інтегровані, що сприяють агентності дитини та ролі дорослого, а також демонструють ефективність у навчанні дітей у початковій школі.
Навчання через гру сприяє кращому запам'ятовуванню та засвоєнню навчального матеріалу, розвитку якостей співпраці, креативності, проблемного мислення та вирішення конфліктів. Також гра в школі допомагає підтримувати інтерес учнів до навчання та позитивно впливає на їхню мотивацію.
У сучасному освітньому середовищі важливо розглядати гру як ключовий компонент навчання, який сприяє всебічному розвитку учнів та удосконаленню освітніх практик. Інтегровані педагогічні підходи до викладання через гру мають потенціал зробити навчальний процес більш цікавим, ефективним та продуктивним.
Впровадження такого спецкурсу та робота викладачів кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки у складі робочої групи щодо введення освітніх компонентів з ігрових та діяльнісних методів навчання та розвитку в освітній процес всебічно підтримується деканом Педагогічного факультету професором Тарасом Олефіренком. Робить свій внесок у розвиток цього напряму й завідувачка кафедри професор Олена Матвієнко, яка сприяє методичному забезпеченню та організації роботи колективу над сучасними підходами до навчання, що відповідають цілям Нової української школи.
Дякуємо драгоманівському університету в особі ректора академіка Віктора Андрущенка за всебічну підтримку та сприяння у впровадженні інноваційних методів навчання, що допомагають нашим студентам освоювати сучасні підходи в освіті та успішно реалізовувати їх на практиці.
Детальну інформацію про методи навчання через гру та основні принципи діяльнісного підходу можна знайти у методичних посібниках, що видані The LEGO Foundation.
📕 «Ранкові зустрічі у початковій школі»
📗 «Ранкові зустрічі у 1 класі»
📘 «Діяльнісна математика в початковій школі»
📙 «Проєктна робота в початковій школі»
📒 «Діяльнісний підхід у школі»
Отже, маємо надію на успішне втілення нашими студентами ідей Концепції Нової української школи.