Ігрова педагогіка: український досвід та міжнародні практики
У рамках міжнародного стажування в Ірландії Лук’янченко Ольга Миколаївна, доцент кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, отримала унікальну можливість бути учасницею Міжнародної конференції «Революція в освіті через гру». Конференція відбувалася суботнього ранку, що є нетиповим явищем для освітян Західної Європи. Проте це сталося з метою охоплення широкого кола як науковців (з Великобританії, Бразилії), так і вчителів-практиків, які з’їхалися зі всіх графств Ірландії.
Програма конференці передбачала загальне засідання, яке було відкрито виступом професора Пола Рамчандані, професора LEGO з питань гри в освіті, розвитку та навчанні, директора дослідницького центру PEDAL при Кембриджському університеті на тему: «Освіта та гра, починати рано та триматися міцно». До речі, хотілося б відмітити, що під час пленарного засідання використовувалися ігрові методи із великим загалом освітян, що відразу налаштувало слухачів на активне та практично-орієнтоване сприйняття наукових доробок.
У ході роботи конференції працювало 8 паралельних секцій:
- Перспективи ігрової педагогіки в закладах дошкільної та початкової освіти;
- Рівні ігрові можливості для всіх;
- Мова, комунікація та голос як рушійні сили гри;
- Інтеграція гри з навчальною програмою в початковій та післяшкільній освіті;
- Сприяння добробуту через гру;
- Ігрові партисипативні дослідницькі підходи;
- Залучаємо в ігровій формі через STEM: семінар-практикум;
- Гра та ігрова педагогіка в початковій школі. (Включення ігрової педагогіки в курікулум початкової школи).
Пані Ольга мала нагоду вкотре впевнитися в актуальності та необхідності реалізації ідей ігрової педагогіки в спецкурсі «Навчання через гру» для вчителів початкових класів, який вже успішно викладається 4 рік поспіль на Педагогічному факультеті УДУ імені Михайла Драгоманова за підтримки співпраці з The LEGO Foundation в Україні.
У контексті школи майбутнього, ігрова педагогіка може відіграти вирішальну роль у формуванні гнучкої, креативної, та адаптивної освіти, яка відповідає потребам сучасного динамічного світу. Це має особливе значення для України, яка переживає період інтенсивних реформ в освітній сфері та прагне інтегруватися в європейський та глобальний освітній простір.