Підсумки звітно-наукової конференціі викладачів, аспірантів і докторантів «Єдність навчання і наукових досліджень — головний принцип університету» за 2024 рік Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова (20.05.2025)
19–23 травня 2025 року на Педагогічному факультеті відбулася традиційна звітно-наукова конференція викладачів, аспірантів і докторантів «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету», що підсумувала наукову діяльність колективу за 2024 рік. Конференція охопила широке коло тем і напрямів – від інновацій в освіті та педагогічної психології до практик інтеграції наукових досліджень в освітній процес, питань міжкультурної компетентності, застосування цифрових технологій, збереження культурної спадщини та впровадження принципів сталого розвитку у професійну підготовку педагогів.
20 травня 2025 року об 11:00 в конференц-залі Педагогічного факультету у змішаному форматі відбулось пленарне засідання звітно-наукової конференції викладачів, аспірантів і докторантів УДУ імені Михайла Драгоманова за підсумками наукових досліджень 2024 року «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету».
Привітав учасників наукової зустрічі декан професор Тарас Олексійович Олефіренко. Подякував науковій спільноті за сумлінну працю, вагомі дослідження та академічну згуртованість, а також побажав невичерпного натхнення, плідної співпраці й нових відкриттів на благо української освіти і науки.
Далі були презентовані ключові доповіді провідних науковців факультету. Зокрема, заслухано звіт про наукову діяльність факультету; досвід використання штучного інтелекту в освітньому процесі; результати досліджень у сфері психології, педагогіки, мистецької та дошкільної освіти.
Програмою засідання були передбачені наступні виступи:
1. Звіт про наукову роботу педагогічного факультету за 2024 рік та інтеграцію результатів науково-дослідної роботи в освітній процес за принципами академічної доброчесності
– заступник декана з наукової роботи і міжнародних зв’язків, завідувач кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Матвієнко Олена Валеріївна
2. Практики застосування штучного інтелекту у вивченні історії образотворчого мистецтва у закладах вищої художньої освіти
– завідувач кафедри образотворчого мистецтва, доктор педагогічних наук, професор Шевнюк Олена Леонідівна
3. Інноваційні підходи в освіті: адаптація педагогічної теорії та практики до суспільних трансформацій
– завідувач кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Кушнірук Світлана Анатоліївна
4. Наукова освіта в умовах викликів збереження живої (нематеріальної) культурної спадщини: потенціал інтеграції для повоєнного відновлення
– завідувач кафедри ЮНЕСКО з наукової освіти, доктор філософських наук, професор Свириденко Денис Борисович
5. Практика використання музеїв та інтерактивних виставок у фаховій підготовці майбутніх учителів початкової школи в контексті імплементації окремих цілей сталого розвитку
– професор кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Васютіна Тетяна Миколаївна
6. Міжкультурна компетентність у професійному середовищ. завідувач кафедри української й іноземних мов та методик викладання в початковій і дошкільній освіті
– кандидат філологічних наук, доцент Пугач Юлія Миколаївна
7. Психологічний супровід дітей та педагогів закладів дошкільної освіти в умовах війни
– кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Корх Віра Михайлівна
8. Тип прив’язаності як важливий чинник академічної успішності студентів
– доктор філософії в галузі психології, викладач кафедри практичної психології Тарасова Валерія Валеріївна
У межах секційних засідань свої наукові напрацювання презентували викладачі й аспіранти, демонструючи високий рівень академічної культури, актуальність тем і практичне спрямування досліджень.
Конференція стала ще одним свідченням того, що наука і освіта на Педагогічному факультеті – це єдиний, цілісний простір професійного розвитку, у якому кожен має змогу бути почутим, долучитися до спільного творення якісних освітніх змін.
Щиро дякуємо всім учасникам, модераторам і організаторам!