Заняття за методикою Марії Монтессорі «Чарівна вода і кольорові скарби» 💦💎
Студентка 2️⃣ курсу групи 2А спеціальності "Дошкільна освіта" Педагогічного факультету Гриценко Сніжана ділиться власними думками та враженнями після проведення інтегрованого заняття за методикою Марії Монтессорі!
🗣: Під час навчальної дисципліни: «Інноваційні технології в дошкільній освіті» (викладачка: кандидатка педагогічний наук, доцентка Софія Довбня) я провела заняття з дітьми за методикою Марії Монтессорі на тему «Чарівна вода і кольорові скарби».
📚: Методика Марії Монтессорі базується на принципах свободи вибору, індивідуального підходу та розвитку самостійності дитини. Вихователь у цій системі виступає не як головне джерело знань, а як помічник і спостерігач, який створює сприятливе навчальне середовище. Девіз Марії Монтессорі — «Допоможи мені зробити це самому» — чудово відображає суть підходу: дитина розвивається через власну активність і досвід.
😍: Моє заняття складалося з ігор, спрямованих на сенсорний розвиток, удосконалення дрібної моторики та формування пізнавальних навичок:
🔹 Гра «Чарівна вода»
Діти за допомогою губок переносили воду з однієї ємності до іншої, стискали, відпускали, спостерігали за змінами. Через цю просту гру діти тренували м’язи пальців, розвивали координацію рухів, увагу та терпіння. Вони також вчилися працювати обережно, дотримуючись чистоти, контролювати силу натискання та кількість води.
🔹 Гра «Кольорові скарби»
Діти сортували дрібні камінці за кольором, розміром і формою, розкладали їх у відповідні ємності. Ця гра сприяла розвитку логічного мислення, навичок класифікації, концентрації уваги та розширення словникового запасу (кольори, форми, ознаки предметів). Крім того, завдяки колективній взаємодії розвивалося мовлення, комунікативні навички, вміння домовлятися.
❤️: Заняття пройшло спокійно, діти були зацікавлені, зосереджені та активні. Я побачила, наскільки ефективно працює підхід Монтессорі — у дітей немає примусу, але є глибоке внутрішнє бажання пізнавати, досліджувати, діяти. Саме в такому середовищі природно розвиваються їхні здібності, вміння та впевненість у собі!