На секційному засіданні «Професійна підготовка та підвищення кваліфікації фахівців дошкільної галузі» (15.09.23)
🤓👥🎓 1️⃣5️⃣ вересня відбулося секційне засідання «Професійна підготовка та підвищення кваліфікації фахівців дошкільної галузі» Всеукраїнської науково-практичної конференції «Освітній процес у закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану: теорія, практика, інновації».
🎙👩💼 Учасників та гостей секційного засідання привітала завідувачка кафедри дошкільної освіти, модератор заходу, д.п.н., проф. Ганна Цвєткова, яка представила співорганізаторів конференції – професорсько-викладацький склад кафедри дошкільної освіти педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, які попри тяжкі і стресові умови військового стану саморозвиваються та самовдосконалюються.
🎓 Із насиченою освітньою діяльністю колективу кафедри дошкільної освіти познайомила у своєму виступі на тему: «Ціннісні детермінанти професійної підготовки педагогів» проф. Ганна Георгіївна, яка презентувала аксіологічний аспект професійної підготовки та підвищення кваліфікації педагогів спеціальності «Дошкільна освіта», суб’єктивацію педагогічних цінностей через створення креативно-розвивального освітнього простору ЗВО; креативну педагогіку вищої школи; орієнтацію на потреби, мотиви студента; насиченість змісту дисциплін спеціальності «Дошкільна освіта» концепціями професійного самовдосконалення; інтерактивне навчання; залучення до творчої взаємодії здобувачів з дітьми дошкільного віку, батьками, вихователями; ініціацію самореалізації майбутнього фахівця).
🎓 Комунікативний аспект професійної діяльності працівника закладу дошкільної освіти через власний професійно-педагогічний досвід розкрила д.п.н., проф. Лілія Барановська.
🎓 Головний науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», д.ф.н. проф. Тетяна Шарова ознайомила присутніх із онлайн-платформою Mr.Leader day: підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.
🎓 Із напрацьованим ефективним практико-орієнтованим кейсом траєкторії управлінської діяльності майбутніх керівників (директорів) закладу дошкільної освіти через дисципліни «Управління в системі дошкільної освіти», «Проектування та методичний супровід освітнього процесу в ЗДО», практики для здобувачів другого(магістерського) рівня вищої дошкільної освіти поділилися к.п.н.,доц.Софія Довбня та к.п.н.,доц.Раїса Шулигіна.
🎓 На підготовці майбутніх вихователів до виховання ініціативності дітей дошкільного віку в умовах ЗДО, зокрема у сюжетно-рольовій грі, наголосила доц. Агіляр Туклер Вікторія Вільямівна.
🎓 Технологію організації емоційно-підтримуючої комунікації вихователя з дітьми із родин учасників бойових дій та впо, компонентами якої є ефективне слухання, мовленнєві висловлювання та контакт через оптико-кінестичні засоби презентувала к.п.н., ст.викл. Віра Корх.
🎓 На трансформацію змісту професійної підготовки майбутніх вихователів ЗДО до фізкультурно-оздоровчої діяльності в умовах сучасних викликів звернула увагу к.п.н., доц. Наталія Левінець. Для педагогів у своєму виступі Наталія Валентинівна поділилася цікавими практичними рекомендаціями (діями, що матимуть позитивний ефект) у фізкультурно-оздоровчій діяльності з дітьми дошкільного віку.
🎓 Ст.викл. Катерина Поліщук зупинилася на організаційних особливостях функціонування Освітнього хабу як практико-орієнтованої форми підготовки студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до професійної діяльності. Позитивні відгуки дітей старшого дошкільного віку та батьків свідчить про ефективність Освітнього хабу.
🎓 За темою виступу: «Майбутнім вихователям про виховання емпатії та ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку» к.п.н., доц.Ірина Товкач окреслила, що формувати емпатії починається з прояву любові батьками до своєї дитини від її народження. Залежно від змісту ціннісних орієнтацій у дитини дошкільного віку, поруч з цінностями блага повинні бути сформовані цінності-регламенти (співпереживання, самостійність, допитливість, цілеспрямованість, упевненість, сміливість, наполегливість).
💐🙏🇺🇦 Сердечно вдячні за змістовний та цікавий науковий діалог усім учасникам секційного засідання! Ви мотивуєте й надихаєте, збагачуєте й відкриваєте нові обрії наукових досліджень у контексті професійної підготовки та підвищення кваліфікації фахівців дошкільної галузі!