"Життя, віддане дітям"
Під такою назвою 1 жовтня кафедрою української мови та методики навчання проведено свято, присвячене 100-річчю від дня народження В.О.Сухомлинського, у формі студентської наукової конференції, підготовлене членами гуртка методики навчання української мови "Логос" (керівник – доцент Чабайовська Марія Іванівна).
У програмі заходу прозвучали такі доповіді:
1. Василь Сухомлинський як дитячий письменник – Бережна Вікторія, 32ппр (3-ПН).
2. «З рідного слова, з прекрасної нашої української мови починається для мене Вітчизна» – Федина Алла, 32ппр (3-ПН).
3. Про дітей і для дітей: вивчення творчості Василя Сухомлинського на уроках літературного читання у 3 класі – Відоцька Ірина, 32ппр (3-ПН).
4. Що таке «Школа під голубим небом»: казки – Толочик Олена, 33пі (3-ПН).
5. Як ми навчалися читати і писати – Немировська Вероніка, 33пі (3-ПН).
6. Використання творів В.О. Сухомлинського в процесі вивчення курсу українознавства «Я люблю Україну» в 3 класі – Золотаренко Тетяна, 33пі (3-ПН).
У вступному слові Чабайовська М.І. наголосила, що життя В.О.Сухомлинського – видатного педагога, всесвітньовідомого вченого, дитячого письменника, людини з великої літери – було віддане дітям. Він писав: "Школа стає справжнім осередком культури тільки тоді, коли в ній панує 4 культи: культ Батьківщини, культ людини, культ книги і культ рідного слова". А народився Василь Олександрович в Україні. Саме тому нам, українцям, треба гордитися цим.
Ми зараз працюємо в умовах реформування освіти України. Отже, працювати треба по-новому, творчо і креативно. Але, щоб так працювати, необхідно... Що ж необхідно?
Звернімося до Василя Олександровича, до його висловлювань про знання, силу слова. "Є в нашій шкільній справі речі, які можна назвати наріжним каменем. Не закладено цих каменів – нічого не вийде з усієї будови, вона розсиплеться. Одним з таких наріжних каменів є знання вчителів. Щоб спостерігати за розумовою працею школярів, треба знати в багато разів більше, ніж ти даєш своїм вихованцям. Треба будувати міцну інтелектуальну основу для педагогічної майстерності".
Щоб творити, треба знати. Постає питання: "Як донести ці знання до здобувачів освіти? Які методи потрібно обрати?" І видатний педагог дає відповідь. Це – слово! Слово вчителя. "Слово – це найважливіший педагогічний інструмент, його нічим не замінити. Кожен учитель початкових класів насамперед словесник".
Ідеї Василя Сухомлинського живі. Наприклад, елементи його методики були використані Чабайовською М. І. в "Прописах", підготовлених за технологією "Росток". В основу окремих завдань ліг асоціативно-порівняльний метод письма.
Актуальними є слова Василя Олександровича про творчість, яка "починається із слова". Студенти Толочик Олена, Пономаренко Марія, Смолянкіна Вікторія, Пікало Ірина, Якимчук Юліана, Пономарьова Настя презентували свої лінгвістичні казки із методичними завданнями до них, а власні вірші про вчителя декламували Федина Алла, Толочик Олена та Виноградова Елеонора.
Інсценізацію творів В. О. Сухомлинського продемонстрували Виноградова Елеонора, Бережна Вікторія, Федина Алла, Відоцька Ірина, Пікало Ірина, Михальчук Оксана.
Святковий настрій заходу створювали ведучі Морозова Крістіна та Бражевська Тетяна, технічний супровід здійснювали Шпак Ольга, Пономаренко Марія, Уманська Ангеліна.
На святі виступила філолог, дослідник історії української мови та сучасної української літературної мови Семеренко Ганна Василівна – професор, завідувач кафедри української мови та методики навчання факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова.