Ви тут:  Головна Події Завершення навчання студентів Педагогічного за програмою академічної мобільності в Норвегії

Завершення навчання студентів Педагогічного за програмою академічної мобільності в Норвегії

Підвищення рівня національної системи освіти України через інтеграцію в міжнародний освітній простір шляхом розвитку академічної мобільності та розширення міжнародного співробітництва – це ті завдання, які були і залишаються пріоритетними для Драгоманівського університету. Міжнародний вектор в академічній мобільності є ефективним інструментом поліпшення якості освіти та зростання статусу України у відкритому освітньому просторі. Власне, завдяки нашому ректорові академіку Віктору Андрущенку ми маємо на сьогодні прекрасні відносини з Факультетом гуманітарних, спортивних та освітніх наук Університету Південно-Східної Норвегії (Høgskolen i Sørøst-Norge / The University of South-Eastern Norway), результатом яких стала міжнародна академічна мобільність студентів Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова. Колектив Педагогічного факультету на чолі з деканом професором Тарасом Олефіренком пишаються результатами такої взаємодії, а саме гідним представленням й успішним завершенням нашими студентами навчання за програмами академічної мобільності в Норвегії від Erasmus+.

 

Здобувачі вищої освіти Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова мали унікальну можливість опановувати піврічні програмами академічної мобільності для бакалаврів «Вивчення фізичного виховання, спорту та навчання на природі (Physical Education, Sport and Outdoor Learningта «Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках (Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens). І тепер наші найкращі студенти, що мали нагоду познайомитися зі скандинавською культурою та дослідити провідні тенденції норвезької системи освіти, готові поділитися із нами набутим досвідом і незабутніми враженнями.

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

8 червня студентки спеціальності «Початкова освіта» Оладько Ульяна, Єлейнік Анастасія, Романюк Софія (33 пн група, куратор доцент Тетяна Коваль) та Мамчик Вікторія (23 пн група, куратор доцент Людмила Попова) від кафедри початкової освіти (завкафедри професор Олена Матвієнко) Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова закінчили навчання за програмою «Вивчення фізичного виховання, спорту та навчання на природі (Physical Education, Sport and Outdoor Learning. У цей день відбулося свято на честь успішного завершення семестру, студенти весело проводили час разом з викладачами, обмінювалися подарунками та пригадували всі пригоди, які сталися з ними протягом 5 місяців. Від наших українок викладачі отримали у подарунок вишиванки.

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

Хокун, один з викладачів, виголосив промову студентам:

«Сміятися – значить ризикувати здатися дурнем.

Плакати – ризик здатися сентиментальним.

Виявляти свої ідеї, свої мрії перед натовпом означає ризикувати їх втратою.

Кохати – означає ризикувати не бути коханим у відповідь.

Жити – значить ризикувати померти.

Вірити – значить ризикувати впасти у відчай.

Спробувати – це ризикувати невдачею.

Але потрібно ризикувати, тому що найбільша небезпека в житті – нічим не ризикувати.

Люди, які нічим не ризикують, нічого не роблять, нічого не мають, не живуть.

Вони можуть уникнути страждань і горя, але вони не можуть вчитися, відчувати, змінюватися, рости, любити, жити.

Скуті своїми поглядами, вони раби; вони втратили свою свободу.

Вільна лише та людина, яка ризикує».

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

Також Хокун, Ула та Торгей звернулися до наших дівчаток-українок та наголосили на тому, що немає більшого ризику, ніж мужньо повертатися до країни, в якій іде війна. Вони ніколи не бачили таких відважних людей, які ризикують своїм життям заради Батьківщини, заради майбутнього, заради дітей.

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

Навчання у Норвегії закінчено, час переходити до нового етапу життя з чудовим досвідом, який привезуть додому Ульяна Оладько, Анастасія Єлейнік, Софія Романюк та Вікторія Мамчик.

 

АМ Норвегія ПО ПФ 8.06.23 1

 

16 червня студентки спеціальності 012 «Дошкільна освіта» Вака Ірина та Пінчук Ольга (3б ДШЛ група) від кафедри дошкільної освіти (завкафедри професор Ганна Цвєткова) Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова завершили навчання за програмою академічної мобільності «Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках (Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens)» і діляться своїми враженнями про це:

 

«За цей навчальний період ми дізналися безліч цікавих та інноваційних методів навчання, отримали море позитивних емоцій, відвідали незліченну кількість чудових місць, а також випробували себе та свої здібності. Ми зрозуміли, як це важливо – виходити із зони комфорту, адже лише за цієї умови можливий ефективний та прогресивний розвиток сучасного педагога. Наші викладачі були справжніми наставниками, підтримкою та друзями для нас.

 

АМ Норвегія ДО 22.02.23 1

 

Який набутий тут досвід ми можемо застосувати у своїй майбутній професії в Україні? Хочемо поділитися деякими знахідками з вами:

  1. Учитись «роблячи» (learning by doing). Нічого не допоможе так ефективно засвоїти матеріал, як експериментальне навчання та досвід. Навчальний процес повинен будуватися на теорії та практиці, адже тільки застосовуючи інноваційні методи та практику, можна досягти навичок 21 століття (21st century skills).
  2. Метод зацікавлення та прикладу (wondering method and role model). Дуже важливо, аби вихователь виявляв непідробну зацікавленість у тих процесах або ситуаціях, в яких він хоче викликати захопленість у дітей. Своїм прикладом він показує, як потрібно поводитись, ставитись до тих чи інших речей.
  3. Ризиковані ігри (risky play). У Норвезькій системі освіти діти змалечку розуміють, що в них є повна свобода в діях (під контролем дорослих). Тож вони можуть опановувати навички користування такими інструментами, як ніж, сокира тощо. Норвежці вважають, що навіть якщо дитина пораниться – це краще, ніж якщо дитина не дізнається на власному досвіді, як вправлятися з різними інструментами.
  4. Звʼязок із природою (friluftsliv). Норвежці мають свою філософію, яка називається friluftsliv. Її змістом є глибокий звʼязок із природою та насолодою від перебування в ній. Також це є надзвичайно корисним, і в цьому ми маємо брати з них приклад.
  5. Цікавим фактом про систему дошкільної освіти в Норвегії є те, що за одну групу з двадцяти дітей відповідає чотири вихователі. Таким чином, діти вільні у своїх діях і знаходяться повністю у взаємодії з природою, досліджують її, експериментують і, в той самий час, знаходяться під наглядом вихователів.

 

Ми надзвичайно задоволені, що наважилися взяти участь в академічній мобільності, і не пожалкували про це ні на мить. Це були найважчі, але, водночас, найкращі півроку в нашому житті!»

 

Студенти щиро дякують ректорові університету академіку Віктору Андрущенку, деканові Педагогічного факультету професору Тарасу Олефіренку, заступниці декана з наукової роботи та міжнародних зв'язків професорці Олені Матвієнко, міжнародному відділу УДУ імені Михайла Драгоманова за надану можливість взяти участь у програмі академічної мобільності, а також підтримку під час її проходження.