Участь факультету в роботі ІХ Всеукраїнського психологічного фестивалю "Паросток" 🌱
Робота психолога стає дедалі важливішою в наші дні. Психологічна підтримка є необхідною як освітянам, дітям дошкільного віку, учням, студентам, так і військовим, які перебувають у зоні бойових дій, їх родинам, людям, які пережили окупацію, а також тим, хто мешкає на передовій, дітям, які не звикли до звуків вибухів, та всім, хто відчуває тривогу, безвихідь, страх, панічні атаки тощо.
Український державний університет імені Михайла Драгоманова тісно співпрацює з Київським палацом дітей та юнацтва. Цього року на ІХ Всеукраїнський психологічний фестиваль "Паросток" 🌱 було запрошено 18 фахових експертів та 76 учасників – психологів та гостей. Фестиваль організували Київський Палац дітей та юнацтва, Департамент молоді та спорту м. Києва та Інститут проблем виховання НАПН України. У рамках фестивалю було проведено 12 майстер-класів та панельна дискусія на тему "Психологічне здоров'я: можливості в умовах невизначеності".
Наш факультет мав можливість взяти участь у панельній дискусії та порушити питання психологічного здоров'я під час війни завдяки підтримці професора Тараса Олефіренка, декана педагогічного факультету.
Координацію участі нашої делегації забезпечила професор Олена Матвієнко, заступниця декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків.
Дякуємо нашим наставникам за їхній внесок у розвиток нашого факультету та підтримку нашої наукової діяльності.
Також, ми щиро дякуємо директорці Київського Палацу дітей та юнацтва Оксані Добровольській та організаторам фестивалю за можливість розглянути питання, які цікавлять кожного українця.
У роботі панельної дискусії брали участь Ірина Матвієнко, заступниця декана з роботи зі студентами, та Дар’я Губарєва, доктор філософії PhD та викладач кафедри початкової освіти. Спікери поділилися своїм досвідом та техніками роботи психолога з запитами воєнного часу.
Під час обговорення питань панельної дискусії спікери ділилися своїм досвідом, напрацюваннями та думками на такі теми:
1. Виклики воєнного часу: з якими проблемами стикаються фахівці, особливості реабілітації та допомоги, яка аудиторія є найбільш потребуючою психологічної допомоги (діти або дорослі), які форми роботи найефективніші.
2. Культура повоєнного життя: як адаптувати суспільство.
3. Престиж професії психолога: навчання, працевлаштування, норми часу та оплата праці.
4. Національно-патріотичне виховання: психологічні аспекти впровадження (від якого віку, у якій формі, на що важливо звертати увагу).
5. Основні напрямки діяльності у повоєнний період.
Під час воєнного часу фахівці стикаються зі стресом, посттравматичним синдромом, емоційним та фізичним виснаженням. Діти та дорослі можуть потребувати психологічної допомоги. Найефективнішими формами роботи є індивідуальна та групова терапія, а також підтримка соціальних мереж, що є важливим елементом в роботі нашого факультету. Адже з перших днів війни у нас функціонують студентські чати та канали підтримки.
На Педагогічному факультеті УДУ імені Михайла Драгоманова завжди відзначається особлива активність та соціальна відповідальність. Навіть у складних умовах, студенти та професорсько-викладацький склад продовжують бути активними волонтерами та допомагати тим, хто цього потребує. Наприклад, наші студенти допомагають із організацією онлайн-уроків, для цього розпочав свою роботу Освітній хаб. На факультеті був створений Центр психологічної підтримки, де фахівці-психологи та студенти спеціальності "Психологія" надають підтримку населенню, яке перебуває у стані тривоги, паніки, стані посттравматичного стресового розладу, депресії тощо. Професорсько-викладацький склад кафедри практичної психології проводить безкоштовні консультації та використовує засоби арт-терапії для здійснення психологічної підтримки вчителів та дітей в онлайн-форматі. Крім того, наш факультет пропонує підвищення кваліфікації для практичних психологів та вчителів ЗЗСО у співпраці з Психологічним центром HIDEAWAY. Активною є робота соціального проєкту «Разом», який здійснює щоденно в онлайн-форматі безкоштовні консультації психологічної підтримки.
Студентський парламент та студенти нашого факультету активно долучилися до роботи фестивалю. Вони збагатилися досвідом від старших колег, мали можливість ставити будь-які запитання спікерам, відвідували воркшопи та тренінги, які проходили з 1 по 2 квітня.
Одним із тренерів, які проводили воркшопи та тренінги на фестивалі, була наша колега – доцент Ілона Рашковська. Вона ділилась техніками, які допомагають відновитись та запобігти емоційному вигоранню під час травматичних подій.
У цілому панельна дискусія та фестиваль стали важливими подіями для студентів і фахівців у галузі психології. Такі заходи дають можливість обговорити важливі питання, пов'язані з психологічною підтримкою під час воєнного часу, культурою повоєнного життя, професійним розвитком психологів та національно-патріотичним вихованням.
Також фестиваль був чудовою нагодою для здобувачів вищої освіти збагатити власний досвід та здобути нові знання у галузі психології від досвідчених фахівців. Ми сподіваємось, що такі події будуть проводитись і надалі та допоможуть збільшити рівень свідомості та обізнаності в галузі психології та психологічної підтримки.