Участь факультету у VІІІ Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій» (06–07.12.2024; Слов’янськ)
6 грудня 2024 року Педагогічний факультет УДУ імені Михайла Драгоманова виступив партнером і активним учасником VІІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій», що проходила 6–7 грудня 2024 року у м. Слов'янськ та була організована кафедрою теорії і практики початкової освіти факультету початкової, технологічної та професійної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» за підтримки провідних освітніх установ України та зарубіжжя.
На пленарному засіданні наукового зібрання наш факультет представила заступниця декана з наукової роботи та міжнародного співробітництва, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки професор Олена Валеріївна Матвієнко. У ході доповіді пані Олена передала щирі вітання від ректора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова академіка Віктора Андрущенка та декана Педагогічного факультету професора Тараса Олефіренка. Олена Валеріївна висловила вдячність організаторам конференції за можливість участі в такому важливому науковому заході та привернула увагу вельмишановного наукового зібрання, презентувавши доповідь на тему «Модернізація освіти та виклики сьогодення: педагог в світі багатоманіття» (презентація). У своєму виступі професорка окреслила ключові виклики для системи освіти України в умовах війни та наголосила на важливості адаптації освітнього процесу до сучасних реалій. Було підкреслено, що глобалізація, інформатизація, зростання культурного багатоманіття та соціально-економічні кризи вимагають від педагогів високого рівня професіоналізму, гнучкості та здатності працювати з різноманітними викликами.
Особливу увагу у доповіді приділено значенню інтеграції глобальних цілей сталого розвитку у педагогічну практику, формуванню «м’яких навичок» (soft skills), що займають ключову роль у підготовці конкурентоздатних фахівців, а також впровадженню сучасних освітніх трендів, таких як STEAM-освіта, гейміфікація та соціально-емоційне навчання. Професорка закликала до активного впровадження принципів гуманізації, гуманітаризації та національної спрямованості освіти як основи для формування педагогів, які здатні створювати ефективні умови для навчання і виховання учнів у світі багатоманіття, попри виклики сьогодення.
Пані Олена зазначила, що головним завданням педагогів є підготовка покоління, здатного працювати у світі багатоманіття, зберігаючи культурну ідентичність та спільні цінності людства. Її виступ викликав значний інтерес серед учасників, що проявився у жвавій дискусії та численних запитаннях. Основна увага слухачів була зосереджена на актуальних аспектах подолання освітніх втрат, спричинених пандемією, війною та іншими кризовими ситуаціями, що впливають на якість знань студентів; досвіду залучення всього університетського співтовариства до акредитації освітніх програм, що вимагає систематичного підходу до формування команди, підвищення кваліфікації викладачів та інтеграції студентів у процес розроблення й оцінювання програм; проблемам дистанційного навчання у порівнянні з офлайн-освітою, зокрема питання мотивації студентів, забезпечення ефективного зворотного зв’язку, розвитку соціальних навичок та використання інноваційних технологій для збереження якості освіти.
Організатори конференції висловили подяку колективу Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова за активну участь і вагомий внесок у наукову дискусію, а особливо за плідне партнерство, яке сприяє розвитку сучасної педагогіки та розширенню наукового діалогу. Завершуючи пленарне засідання, модератори заходу запросили всіх учасників до продовження співпраці та реалізації спільних наукових проєктів у сфері освітніх інновацій.
Участь Педагогічного факультету у конференції стала ще одним підтвердженням його статусу як сучасного науково-освітнього центру, відкритого до обміну досвідом і пошуку нових рішень для розвитку освіти.