Тренінги для студентів у рамках програми Catch Up: Нові навички для викликів сучасної освіти
8 листопада 2024 року в стінах Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за сприяння GoGlobal були проведені тренінги для студентів спеціальності "Початкова освіта". Програма Catch Up, яка стала основою заходу, має на меті подолання освітніх втрат та підтримку майбутніх педагогів у здобутті важливих навичок для викладання в умовах сучасних викликів.
Останні два з половиною роки були надзвичайно важкими для студентів у зв'язку з повномасштабним вторгненням рф на територію України. Зміни у форматі навчання, обмеження контактів та перехід до дистанційної форми навчання спричинили значні освітні втрати серед студентів. Однак завдяки ініціативі команди GoGlobal та підтримці керівництв вишів було розроблено програму із надолуження освітніх втрат, що допомогла здобувачам вищої освіти з Кривого Рогу, Богуслава, Чернігова та всієї України відновити втрачені знання та навички.
Із задоволенням пишемо цю статтю, щоб висловити свою щиру вдячність ректорові нашого університету академіку Віктору Петровичу Андрущенку, деканові Педагогічного факультету професору Тарасу Олефіренку та завідувачці кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки професорці Олені Матвієнко. Із гордістю повідомляємо, що цей захід був проведений у співпраці з ГО «Українська Асоціація педагогів та психологів початкової, дошкільної та позашкільної освіти» – громадською організацією, яка активно підтримує розвиток педагогічної освіти в Україні. Ключову роль у реалізації програми Catch Up відіграє міжнародна організація ЮНІСЕФ (UNICEF), фінансуючи цей проєкт для підтримки освітніх ініціатив, спрямованих на допомогу дітям на окупованих і постраждалих від конфлікту територіях України.
Щиро вдячні адміністрації організації GoGlobal за надану можливість студентам педагогічних ЗВО відновити свої навчальні досягнення. Оксані Гурнак, яка очолює цю ініціативу, а також тренерам – Тетяні Кучеренко, Людмилі Лисогор, Тетяні Григоренко, Наталії Буцик, Ользі Падій та Зореславі Гавриш – величезна подяка за їх відданість та професіоналізм.
Програма надолуження освітніх втрат включала в себе групові заняття з викладачами, зокрема з педагогічної майстерності. Студенти мали можливість ретельно вивчити пропущений матеріал, покращити навички аналізу та роботи з інформацією, а також взяти участь у практичних вправах та дискусіях з фахівцями з різних галузей.
Завдяки спільним зусиллям, студенти педагогічних вузів змогли пережити складний період навчання та проявити себе як майбутні професіонали своєї справи. Ми віримо, що ці навички та досвід надолуження освітніх втрат допоможуть нам у майбутньому стати якісними вчителями та вихователями, які зможуть допомагати своїм студентам у подоланні будь-яких труднощів.
Вступ і ключові цілі тренінгу
На тренінгу були присутні студенти з різних куточків України – Чернігів, Богуслав, Кривий Ріг, Прилуки, Житомир, Київ та Ніжин. Цей широкий регіональний спектр дозволив створити унікальне середовище для обміну досвідом і розширив можливості для професійного зростання.
У ході загального знайомства для учасників зустрічі було проведено презентацію освітньої фундації "ГО ГЛОБАЛ", розкрито методологію проєкту та унікальність програми Catch Up. Метою проведення тренінгів було надати студентам інструменти для ефективного подолання прогалин у знаннях та відновлення психологічного балансу учнів. Сучасні виклики, пов’язані зі швидкими змінами в суспільстві та освіті, вимагають від майбутніх педагогів нових підходів до навчання. Програма Catch Up розроблена таким чином, аби забезпечити студентів як практичними, так і теоретичними знаннями, які дозволять їм впоратися з цими завданнями.
Програма тренінгу: від теорії до практики
Тренінг був поділений на кілька важливих тем, кожна з яких супроводжувалася інтерактивними практичними заняттями.
1. Особливості побудови заняття з надолуження освітніх втрат 🧠 (тренерки – Тетяна Григоренко, Наталя Буцик)
Учасники детально розглянули методи, які допомагають швидко та ефективно подолати освітні втрати у школярів. Обговорювалися шляхи створення занять, орієнтованих на відновлення втрачених знань. Студентам показали, як оцінювати прогалини у знаннях і вміннях учнів, та як будувати навчальний процес так, щоб максимально сприяти їх заповненню.
2. Інноваційний підхід до освіти з використанням штучного інтелекту (AI) 🤖 (тренерка – Кучеренко Тетяна)
Сьогодні штучний інтелект стає важливим інструментом у навчальному процесі. Цей блок був присвячений тому, як інтегрувати AI у шкільне навчання для підвищення інтересу учнів до предмету та полегшення роботи вчителя. Студенти мали змогу ознайомитися з AI-платформами, що дозволяють персоналізувати навчання та оптимізувати процес оцінювання.
3. Психоемоційна підтримка учнів під час навчального процесу: інструменти для сучасного вчителя початкової школи🌈 (тренерки – Зореслава Гавриш, Ольга Падій)
Окремий воркшоп був присвячений психоемоційній підтримці учнів, яка сьогодні є важливою складовою у роботі кожного педагога. Студентам показали, як розпізнавати ознаки стресу в учнів та які інструменти використовувати для допомоги в подоланні психологічних бар’єрів. Ці знання є важливими для створення комфортного навчального середовища та сприяння ментальному здоров’ю учнів.
4. Візуальна колаборація: як правильно співпрацювати в командах👥 (тренерка – Людмила Лисогор)
В умовах сучасної освіти вміння працювати в командах та співпрацювати є ключовими навичками. Цей блок тренінгу був зосереджений на методах візуальної колаборації та організації групових занять, що підсилюють командну роботу серед учнів. Студенти розглянули платформи для колективної роботи та інструменти, які допомагають залучати учнів до активного обговорення та співпраці.
Підсумки та практичне застосування отриманих знань
Тренінги завершилися рефлексією та обговоренням практичних кроків для використання отриманих знань. Кожен учасник отримав рекомендації щодо застосування навичок у майбутній професійній діяльності. Програма Catch Up не лише надала теоретичні знання, але й надихнула студентів на особистий розвиток, необхідний для роботи у школах сучасної України.
Тренінг став яскравим прикладом того, як навчальні програми можуть сприяти підготовці педагогів нового покоління, здатних відповідати на сучасні освітні виклики з упевненістю та професіоналізмом.