Проєкт СЕН «ЗЕРНА»: відкриття нових можливостей для співпраці кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки з The LEGO Foundation
Вітаємо кафедру початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова з початком участі в новому проєкті СЕН «ЗЕРНА», який спрямований на розвиток соціально-емоційних навичок та підтримку благополуччя дітей і педагогів в Україні. Цей проєкт має бути впроваджений в школах нашої країни протягом 3 років на основі Меморандуму про співпрацю між Міністерством освіти і науки України і фондом The LEGO Foundation.
Проєкт пропонує адаптовану програму, яка враховує сучасні українські реалії, і має на меті створення умов для психосоціальної підтримки та забезпечення соціально-емоційного навчання дітей в умовах військового стану в Україні.
Програма розроблена лабораторією з екологічних підходів до соціально-емоційного навчання Гарвардською школою вищої освіти (EASEL Lab), яка в свою чергу забезпечує повний цикл реалізації програми: від розробки, до імплементації та проведення лонгітюдних досліджень щодо виявлення впливу соціально-емоційного навчання у різних країнах світу та їх поширення серед педагогічної спільноти та батьків, законотворців.
Отже, 9 жовтня 2024 року кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова зробила ще один важливий крок у своєму розвиткові, взявши участь у стратегічній зустрічі, присвяченій впровадженню проєкту СЕН «ЗЕРНА». У рамках заходу виступив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий та у своєму зверненні підкреслив важливість програми для підтримки соціально-емоційного навчання дітей в умовах викликів, з якими стикається Україна сьогодні. Проводила зустріч Оксана Рома, консультантка закладів дошкільної та загальної середньої освіти щодо розбудови професійних спільнот, авторка-укладачка методичних посібників LEGO «Гра по-новому, навчання по-іншому» та «Шість цеглинок в освітньому просторі школи».
Кафедру на зустрічі представляли завідувачка професор Олена Матвієнко та доцент Ольга Лук’янченко. Спільними зусиллями ми сподіваємося не тільки впровадити нові підходи в освітню практику, а й сприяти розвитку психосоціальної підтримки дітей та педагогів у сучасних українських реаліях. Цей проєкт стане ще однією можливістю для вдосконалення професійних навичок наших викладачів і студентів, що сприятиме створенню більш сприятливого освітнього середовища для дітей України.