"Особистість жінки у сучасній педагогіці"
До свята восьмого березня у вищих навчальних закладах відбуваються цікаві наукові, методичні заходи, на яких отримуєш цінний досвід. Досвід – це та незмінна річ, яку не купиш ні за яку ціну. Лиш той, хто щоденно витрачає години кропіткої праці на його здобуття, зможе досягти своєї найвищої мети. 10 березня 2017 року на базі факультету педагогіки і психології відбувся міжкафедральний семінар «Жінка в педагогіці»метою якогосталоопанування вміннями аналізувати свою особистість, свою діяльність як викладача, аналізувати проблеми педагогічної теорії та практики, формувати потребу в постійному професійному та особистісному вдосконаленні, розвивати харизматичні якості особистості.
Яскравий, харизматичний виступ професора І.М. Шапошнікової запам’ятався всім присутнім. Вона акцентувала увагу на прийомах досягнення успіху (тренінги особистісного зростання); організацію креативної, спрямованої на саморозвиток діяльності викладача вищої школи (міжкафедральні семінари, семінари для завідувачів кафедр); важливості педагогічного самоаналізу, діагностика успіхів, недоліків (аналітично-рефлексивні вправи, імітаційні ігри, рефлексивно-аналітичні бесіди), рейтинг викладачів).
Про успіх в педагогічній діяльності, вплив статі на нього, відмінність жінки-викладача від чоловіка-викладача, стимулювання професійного самовдосконалення, духовне збагачення викладачів вищої школи, (які забезпечують якісну підготовку майбутніх фахівців в галузі дошкільної та початкової освіти) як процесу свідомої роботи над собою, досягнення педагогічних професійних вершин на усвідомленій аксіологічній основі, що відображає постійне зростання компетентностей педагога, про цінності навчання розповіла проф. Г.Г.Цвєткова.
У своєму виступі професор С.В.Страшко звернув увагу на гендерні відмінності в педагогічній професії, навів цікаві статистичні дані, щодо досягнень та можливостей сучасної жінки –педагога та важливості їх врахування в педагогічній діяльності.
Рефреном через усі виступи пройшла ідея, що сучасний викладач визначається здатністю до опанування і створення суспільних, культурних, історичних, особистісних цінностей і забезпечує підготовку та виховання фахівців вищої кваліфікації на основі гуманітарного пізнання володіння діалогом як міжсуб’єктним процесом, є представником і носієм української елітарності, який забезпечує створення оптимальних умов для всебічного гармонійного розвитку студентської молоді та виконання нею певних соціальних ролей У центрі вищої школи повинен бути студент».
Особливе враження на присутніх справив тренінговий блок, завдання якого було створити ідеальний образ жінки в педагогіці очима студентів та чоловіків-викладачів. Присутні з задоволенням виконували креативні завдання та захищали свої проекти, демонструючи вміння роботи в команді.
Академік В.І. Бондар загострив увагу і до іншого важливого питання: носіями яких інтелектуальних якостей та моральних чеснот має бути, власне, особистість педагога. Видатний педагог зазначив, що компетентість- взаємопов’язаний комплекс впливів на особистість студента від мети і завдань підготовки до діагностики якості його готовності до професійної діяльності та визначення її самоефективності.
Ініціатори заходу: І.М. Шапошнікова, завідувач кафедри педагогіки і методики початкового навчання, кандидат педагогічних наук, професор, заступник декана факультету педагогіки і психології; Г.Г.Цвєткова завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості, доктор педагогічних наук, доцент; С.В.Страшко, завідувач кафедри медико-біологічних та валеологічних основ охорони життя і здоров’я, кандидат біологічних наук, професор.
Висловлюємо велику подяку організаторам міжкафедрального семінару за високий рівень підготовки та змістовність
А завершити хотілося б словами В. Симоненка:
Ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.