Ви тут:  Головна Події Початкова та дошкільна освіта: досвід Японії та України

Початкова та дошкільна освіта: досвід Японії та України

 

Посилюємо міжнародну співпрацю новими зв'язками. Сьогодні Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова прийняв у себе в гостях співробітника Міністерства освіти Японії Тахіро Окаду, який вивчає в Україні питання позашкільної мистецької освіти та спортивного виховання.

 

Тахіро Окада – студент Школи Управління Блаватніка в Оксфордському університеті. Він вже відвідав чотири українські школи в різних регіонах та дослідив якість позашкільної освіти в Україні, зокрема спортивної та мистецької, а фінальним акордом його дослідницького візиту став круглий стіл із професорами університету Драгоманова, які готують майбутніх викладачів в школах.

 

Тахіро Окада освіта Японії 1

 

Початкова шкільна освіта в Японії, так само як і в Україні, має ряд подібностей і відмінностей. Найбільш примітною особливістю японської освіти стала вимога для викладачів шкіл змінювати місце роботи впродовж 5-10 років у межах однієї префектури. Така практика дозволяє залучати найталановитіших фахівців до викладання навіть у найвіддаленіших точках країни. До того ж, в останні роки уряд Японії збільшив субсидії батькам на навчання в дитячих садках та яслах (які, зазвичай, знаходяться в приватній власності).

 

Тахіро Окада освіта Японії 2

 

До круглого столу з боку НПУ імені М. П. Драгоманова долучились Олена Матвієнко, професор, завкафедри педагогіки і методики початкового навчання; Олена Бернацька, професор кафедри педагогіки і методики навчання української та іноземної мов, і Ганна Цвєткова, професор, завкафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Факультету педагогіки і психології.

 

Стандарт віку навчання бачать в Японії та Україні по-різному: для освітнього процесу в Японії стадії навчання жорстко фіксовані при досягненні здобувачем певного віку; натомість в Україні існують непоодинокі випадки, коли талановиті діти можуть перестрибнути пару років навчання і раніше вступати до університету.

 

Після жвавої дискусії та низки змістовних питань учасники запланували організувати спільні наукові чи тематичні зустрічі за участю японських закладів вищої освіти.

 

Тахіро Окада освіта Японії 3