ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Відкритий семінар-практикум викладача Валерії Тарасової «Психодіагностика типів прив’язаності: методи, інтерпретація, практичне застосування»
13.02.2025 о 12:00 в онлайн-форматі відбувся відкритий семінар-практикум викладача кафедри практичної психології Педагогічного факультету Тарасової Валерії Валеріївни «Психодіагностика типів прив’язаності: методи, інтерпретація, практичне застосування».
На занятті були присутні: Шапошнікова І.М., заступник декана з навчально-методичної роботи, професор; Митник О.Я., завідувач кафедри практичної психології, професор; доценти – Севастюк М.С., Томаржевська І.В., Дубініна К.В., Каськов І.В.; викладачі – Чанчиков І.К., Тарасова І.В., Адамюк Д.С., Гончаренко І.О. У занятті також брали участь студенти першого курсу магістратури спеціальності «Психологія» денної і заочної форм навчання.
У форматі розмірковування, постановки певних проблемних ситуацій було презентовано матеріал про типи прив’язаності, сучасні методи психодіагностики прив’язаності та способи використання теорії у психологічній практиці та наукових дослідженнях.
Теоретичний блок заняття був представлений оглядом теоретичних основ прив’язаності (Джон Боулбі, Мері Ейнсворт, Філіп Шейвер, Кім Бартоулом’ю); класифікацією типів прив’язаності: безпечний, тривожно-амбівалентний, уникаючий, дезорганізований; був розкритий зв’язок прив’язаності з психічним здоров’ям і поведінковими патернами. Було охарактеризовано методи психодіагностики прив’язаності, а саме:
- ASQ (The Attachment Style Questionnaire)– для дорослих.
- IPPA (Inventory of Parent and Peer Attachment)– для підлітків.
- ECR-R (Experience in Close Relationships – Revised)– для оцінки прив’язаності у романтичних стосунках.
- AAI (Adult Attachment Interview)– напівструктуроване інтерв’ю.
У дискусійній формі викладачам і студентам було надано рекомендації щодо особливостей вибору методів у різних контекстах (клінічна практика, дослідження, освітнє середовище).
Практичний блок заняття був представлений роботою у малих групах, а саме:
- Заповнення учасниками опитувальника ASQ для самооцінки.
- Аналіз отриманих результатів, обговорення.
- Вивчення кейсів: інтерпретація профілів прив’язаності реальних чи вигаданих клієнтів/студентів.
- У підсумковій частині заняття було наведено приклади використання отриманих знань у викладацькій та практичній діяльності.