Навчання через досвід: студенти Педагогічного факультету у Національному еколого-натуралістичному центрі учнівської молоді
Студенти 2 курсу Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова спеціальності «Початкова освіта» здійснили пізнавальну та емоційно насичену подорож до Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Цей візит став не просто екскурсією, а справжнім уроком любові до природи, поваги до історії та розуміння свого коріння — важливими орієнтирами для майбутніх педагогів.
🔸 Перша зупинка — Музей хліба, де студенти дізналися про символіку хліба у різних культурах, побачили старовинні знаряддя праці (жорна, граблі, решета, ступи), традиційні українські обереги — дідухи, весільні та святкові короваї. Емоційно зворушливою стала експозиція, присвячена Голодомору 1932–1933 років — сторінка історії, яку важливо передавати дітям з гідністю, правдою і співчуттям.
🔸 В оранжереї та живому куточку студенти побачили десятки видів рослин і тварин, дізналися про їх властивості та поведінку. Особливо вразили пальма, якій понад 60 років, монстера, яка «передбачає дощ», фікус, аспідістра, а також різноманіття тварин: папуга Коко, морські свинки, кролики, шиншили, мадагаскарські таргани та акваріумні риби. Це стало прикладом живого пізнання — саме того, яке найбільше запам’ятовується й формує любов до природи з раннього віку.
🔸 Зал біорізноманіття став фінальною точкою маршруту, але відкрив великі теми для роздумів: що ми можемо зробити вже сьогодні, аби зберегти природу для наступних поколінь? Адже освіта повинна не лише давати знання, а й формувати цінності та екологічну відповідальність.
🌱 Проведення таких заходів повністю відповідає пріоритетам глобального сталого розвитку. Зокрема:
- поширення екологічної освіти (Ціль 4 — «Якісна освіта»),
- формування екологічної культури та стилю життя (Ціль 12 — «Відповідальне споживання і виробництво»),
- підтримка збереження біорізноманіття (Ціль 15 — «Збереження екосистем суші»),
- зміцнення розуміння взаємозв’язку між традицією, природою та сталим майбутнім.
📚 Для студентів, які готуються працювати з наймолодшими учнями, це був надзвичайно важливий досвід. Адже саме через подібні емоційні, змістовні й практичні події формується педагогічна свідомість нового покоління вчителів — тих, хто навчить дітей не лише рахувати й читати, а й берегти, відчувати, цінувати.
👏 Висловлюємо вдячність деканові педагогічного факультету, кандидату педагогічних наук, професору Тарасу Олексійовичу Олефіренку за організаційну підтримку, послідовну реалізацію інноваційної стратегії підготовки педагогів та сприяння практико-орієнтованому навчанню.
🙏 Щира подяка завідувачці кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, докторці педагогічних наук, професорці Олені Валеріївні Матвієнко за підтримку інтегрованих форм навчання, орієнтованих на розвиток особистості майбутнього вчителя в гармонії з цінностями сталого розвитку.
🌿 А також дякуємо кандидатці біологічних наук, професорці Людмилі Іванівні Телецькій за ідею, супровід та глибоке професійне осмислення кожного елементу екскурсії. Її енергія, відданість справі й наукова експертиза стали запорукою того, що цей день залишився у пам’яті кожного учасника.
✨ Екскурсія до ЕНЦУМ — це ще одне підтвердження того, що справжня педагогіка починається з досвіду, натхнення і любові до життя у всіх його проявах.