Настановча зустріч для аспірантів: Перші кроки до наукових вершин
У п’ятницю, 18 жовтня 2024 року, після натхненної зустрічі аспірантів першого року навчання із ректором УДУ імені Михайла Драгоманова академіком Віктором Петровичем Андрущенком в центральному корпусі університету, де Віктор Петрович зарядив своїм виступом і закликав сучасне покоління науковців відважно досліджувати нові горизонти знань, Педагогічний факультет продовжив активну роботу зі здобувачами PhD у конференц-залі в гуманітарному корпусі, де відбулася настановча конференція з аспірантами освітньо-наукової програми «011 Освітні, педагогічні науки» першого року навчання.
Щиро дякуємо нашому ректорові Віктору Андрущенку за глибоку зацікавленість у розвитку освіти, науки та підтримці молодих дослідників, які стоять на порозі своїх перших наукових досягнень. Адже в драгоманівському університеті створені умови, в яких кожен аспірант може реалізувати свій потенціал і зробити вагомий внесок у розбудову наукової спільноти та освітнього простору України.
Зустріч аспірантів Педагогічного факультету проводилася у змішаному форматі: очно для студентів, які перебували на місці, та дистанційно через платформу Google Meet для іноземних здобувачів. Захід став першим кроком на шляху до здобуття ступеня доктора філософії і дав аспірантам чітке розуміння вимог і перспектив їхнього навчального та наукового шляху.
Учасників зустрічі привітав декан факультету професор Тарас Олексійович Олефіренко та побажав аспірантам успіхів у своїх наукових дослідженнях, порадив сміливо виходити за межі відомого, зберігати допитливість та не втрачати ентузіазму навіть у моменти невдач. Адже справжнє відкриття – це не лише нові знання, а й глибше розуміння себе і світу навколо. Наголосив на важливості систематичності і самодисципліни, оскільки успішне навчання на освітньо-науковій програмі вимагає організованості, здатності до самоосвіти та вміння планувати власний час.
Гарант програми, доктор педагогічних наук, професор Олена Валеріївна Матвієнко, виступила перед аудиторією з презентацією освітньо-наукової програми третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки». Олена Валеріївна детально ознайомила аспірантів із ключовими положеннями програми, наголосивши на інтеграції сучасних педагогічних інновацій і зосередившись на розвитку наукових компетентностей майбутніх докторів наук із філософії. Для здобувачів PhD було розкрито і деталізовано структуру дисертаційного дослідження, конкретизовано зміст наукової роботи аспіранта. Адже навчання за освітньо-науковою програмою передбачає активну науково-дослідницьку діяльність, публікації у провідних міжнародних виданнях та базах даних і можливості участі в різноманітних науково-дослідницьких проєктах та наукових заходах, зокрема через співпрацю з вітчизняними та міжнародними колегами.
На зустріч була запрошена заступниця директора Наукової бібліотеки УДУ імені Михайла Драгоманова з наукової роботи Гончаренко Людмила Андріївна, яка ознайомила здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня освіти не лише з особливостями дистанційного обслуговування студентів, але й суттєво розширила уявлення про веб-сайт Наукової бібліотеки УДУ, сучасні бібліотечні послуги для студентської спільноти. Людмила Андріївна відкрила для аспірантів можливості широкого доступу до світових і вітчизняних електронних джерел через систему електронної наукової бібліотеки з репозитарієм наукових публікацій університету, доступом до ресурсів баз Scopus, Web of Science та повнотекстових баз даних. Щиро дякує пані Людмилі за змістовну, динамічну та корисну зустріч.
На настановчій конференції також були присутні наукові керівники аспірантів, зокрема завідувач кафедри педагогіки, професор, доктор педагогічних наук Світлана Анатоліївна Кушнірук. Після завершення офіційної частини конференції аспіранти разом зі своїми керівниками продовжили продуктивну роботу, спрямовану на узгодження тем майбутніх дисертаційних досліджень, планів наукової роботи та індивідуальних навчальних планів кожного здобувача PhD. Ця спільна робота заклала важливі підвалини для подальшого наукового розвитку, дозволила визначити чіткі напрями досліджень і структурувати етапи реалізації наукових проєктів. Такий підхід сприяє не тільки формуванню високого рівня відповідальності аспірантів, а й забезпечує якісне наукове керівництво на кожному етапі їх навчання та дослідження.
У підсумках обговорень з-поміж важливих рекомендацій здобувачам PhD було наголошено, зокрема, й на принципах академічної доброчесності – дотриманні етичних стандартів у науковій діяльності, які є однією з ключових вимог до аспірантів. Усі наукові роботи повинні відповідати принципам академічної чесності та унеможливлювати прояви плагіату.
Ця зустріч стала потужним стартом для аспірантів, які отримали не лише важливі рекомендації, але й натхнення для подальшого навчання і наукового пошуку. Попереду їх чекають виклики, але також і можливості для досягнення нових вершин у світі педагогічної науки!