І частина тренінгу у межах проекту «Developing democracy education in Ukraine, Norway and Palestine»
9, 10 та 11 жовтня 2019 року в ЗЗСО міста Києва №№3, 256, 304 була проведена перша частина тренінгу у межах проекту «Developing democracy education in Ukraine, Norway and Palestine» та експериментального дослідження всеукраїнського рівня на тему: «Психолого-педагогічний супровід формування соціально успішної особистості учня початкової школи» (наказ МОН України №887 від 08.08.2018 р.). Керівництво експериментальним дослідженням здійснюють О.Я.Митник, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова та В.Г.Панок, доктор психологічних наук, професор, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України. Названий супровід здійснюють викладачі кафедри практичної психології у співпраці з науковими співробітниками УНМЦ психології і соціальної роботи НАПН України.
Перше заняття проводили: О.Я.Митник та О.М.Цихмейструк, аспірантка НПУ імені М.П.Драгоманова (керівник: проф. О.В.Матвієнко, заступник декана з наукової роботи та міжнародних зв'язків факультету педагогіки і психології), учасник названого проекту.
У роботі першого заняття брали участь як і вчителі початкових класів, шкільні психологи, так і вчителі-предметники. Завдяки обговоренню впровадження демократичних цінностей в систему освіти через низку предметів, дана тема є релевантною для української спільноти. На занятті були представлені відео фрагменти, де окреслена проблематика проекту, проведена робота в групах з актуалізацією на подальшу дискусію, робота з картками для налагодження емпатійних зв'язків, наведені позитивні аргументи та ризики впровадження демократичних принципів в освітній простір. Олександр Якович Митник навів приклади впровадження демократичних цінностей в освітній простір, наголосив на необхідності такої роботи щодо становлення соціально успішної особистості учня.
Під час заняття вчителі мали змогу ознайомитися з підручниками, в яких містяться конкретні вправи з багатьох предметів, які акцентують свою увагу на зростанні громадянської свідомості та відповідальності, врахуванні толерантності та поваги при взаємодії, створенню позитивного психоемоційного мікроклімату та культури демократії під час комунікації. Також нами надано корисні посилання на підручники, нормативно-правову базу, посібники для тренерів, посилання на онлайн-курси та ігри, які вчителі мають змогу пройти до наступного заняття.
Друга частина тренінгу, яка буде проведена у листопаді 2019 р., міститиме інформацію про загальнолюдські цінності, профілактику та протидію конфліктів та булінгу.
Кафедра практичної психології