Академічна доброчесність: цінності, принципи, шлях до успіху
Реалізація плану наукового зростання всіх учасників освітнього процесу та забезпечення проведення наукових та науково-популярних заходів кафедри дошкільної освіти розпочалася за сприяння декана Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренка та завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової.
3️⃣ квітня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року в змішаному форматі відбулася інформаційна лекція з елементами зворотного зв’язку на тему: «Академічна доброчесність: цінності, принципи, шлях до успіху», яка об’єднала здобувачів I-III рівнів вищої освіти спеціальності А2 Дошкільна освіта, викладачів кафедри в змішаному форматі. Потужна кількість учасників, яких зацікавила тематика лекції – 1️⃣0️⃣8️⃣ осіб, 7️⃣4️⃣ з яких доєднались в online-форматі та 3️⃣4️⃣ у безпосередній присутності в конференц-залі університетської бібліотеки.
Завідувачка кафедри дошкільної освіти, проф. Ганна Цвєткова з приємністю привітала усіх присутніх цього важливого заходу і наголосила на дотриманні п’яти фундаментальних цінностях академічної доброчесності: чесності, довіри, справедливості, поваги, відповідальності дій, а також активному використанні фондів бібліотеки для особистісного наукового зростання кожного на сьогодні. Академічна доброчесність є однією з основних засад, на яких базується високий рівень освіти, наукових досліджень та підготовки майбутніх фахівців. У сучасному світі, коли технології швидко розвиваються, а доступ до інформації стає майже необмеженим, значущою в освітній та науково-дослідницькій діяльності є забезпечення академічної доброчесності.
Людмила Савенкова, директорка НБ УДУ імені Михайла Драгоманова, заслужена працівниця культури України, кандидатка педагогічних наук, доцентка під час лекції наголосила, що академічна доброчесність – це своєрідна наукова етика та визначені Законом правила, якими мають керуватися усі учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та проведення наукової (творчої) діяльності задля забезпечення довіри до результатів і досягнень. Розглянула основні види порушень академічної доброчесності: академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація, самоплагіат, списування, допомога чи створення перешкод здобувачам освіти. Людмила Василівна ознайомила присутніх з основним документом, який регулює поняття академічної доброчесності в Україні – Законом України «Про освіту» стаття 42, яка визначає академічну доброчесність як сукупність етичних принципів та визначених законом правил; із статтєю 53 Закону України «Про авторське право і суміжні права», який регулює підстави для захисту авторського права і суміжних прав, що є складовою академічної доброчесності.
Важливим моментом стало оприлюднення спікеркою політики нашого університету щодо дотримання норм академічної доброчесності та візуалізація цих документів у відкритому доступі на сайті.
Людмила Гончаренко, заступниця директора з наукової роботи НБ УДУ імені Михайла Драгоманова ознайомила усіх присутніх з правилами користування бібліотекою, різними програмними продуктами (платформами), особливостями роботи з електронним каталогом; висвітлила інструменти для виявлення плагіату, обговорила із здобувачами вищої освіти основні правила дотримання академічної доброчесності при написанні наукових досліджень.
Слухачі активно долучилися до змістового обговорення лекції та отримали вичерпні відповіді наслідків порушення правил академічної доброчесності та шляхів запобігання плагіату, якісного оформлення використаних джерелі посилань під час виконання дисертаційних, кваліфікаційних робіт, наукових статей та тез доповідей.
Модератори заходу: кандидатка педагогічних наук, професорка Раїса Шулигіна, кандидатка педагогічних наук, доцентка Наталія Андрущенко та всі присутні, щиро подякували лекторкам за розкриття цікавої й актуальної теми, теплу атмосферу взаємодії, відкритість, підтримку і готовність до подальшої співпраці на шляху до розвитку дошкільної освіти в Україні.
Учасники заходу отримали цікавий досвід, почули нові ідеї та підходи для пошуку необхідної інформації через застосування сучасних технологій, програм і платформ; переконались, що отримані на лекції знання мотивують до активної та відповідальної роботи, дотримання високих стандартів академічної доброчесності в освітньому процесі.
Академічна доброчесність є основою наукової роботи, і тільки через чесність та відповідальність можна досягти справжніх наукових результатів!
🇺🇦 🙏 Дякуємо Збройним Силам України, за їхній незламний героїзм, який дає можливість жити, навчатись і навчати, самовдосконалюватись та зміцнювати країну. Слава Україні!