Ви тут:  Головна Факультет Структура Кафедри Кафедра практичної психології Оголошення та події кафедри ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Семінар-практикум старшого викладача Ольги Лелюх-Степанчук на тему «Розвиток емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти у процесі навчання»

ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Семінар-практикум старшого викладача Ольги Лелюх-Степанчук на тему «Розвиток емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти у процесі навчання»

 

11.02.2025 об 11:00 в онлайн-форматі відбувся відкритий семінар-практикум старшого викладача кафедри практичної психології Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Лелюх-Степанчук Ольги Олександрівни на тему «Розвиток емоційного інтелекту здобувачів вищої освіти у процесі навчання».

 

11.00 Лелюх 11.02.27

 

На занятті були присутні: Шапошнікова І.М., заступник декана з навчально-методичної роботи, професор; Митник О.Я., завідувач кафедри практичної психології, професор; доценти – Томаржевська І.В., Дубініна К.В., Каськов І.В.; викладачі Чанчиков І.К., Тарасова І.В., Адамюк Д.С. У занятті також брали участь студенти першого курсу магістратури спеціальності «Психологія»

 

У межах проблемно-пошукового діалогу з викладачами Ольгою Олександрівною було обґрунтовано психолого-педагогічні умови розвитку емоційного інтелекту студентів, надано практичні рекомендації викладачам щодо розвитку емоційного інтелекту студентів у процесі навчання.

 

Було презентовано такі психолого-педагогічні умови, що сприяють розвитку ЕІ в процесі навчання:

  1. Освітнє середовище, орієнтоване на емоційний розвиток
  2. Розвиток емоційної обізнаності та саморефлексії
  3. Використання активних та інтерактивних методів навчання
  4. Формування емпатії та соціальних навичок
  5. Психологічний супровід та підтримка студентів

 

Також учасникам семінару було надано практичні рекомендацій з оглядом вправ та технік, стосовно того як можна розвивати свій емоційний інтелект:

  1. Розвиток усвідомленості своїх емоцій (Ведення щоденника емоцій; Власна рефлексія: «Що я зараз відчуваю?», «Чому це сталося?»)
  2. Контроль і управління емоціями (Практика глибокого дихання, щоб заспокоїтись у стресових ситуаціях; Техніка: «дистанціювання від емоцій», потрібно уявити, що спостерігаєте за ними, а не дієте під їхнім впливом; Вправа "Емоційна медитація", техніка «Стоп-пауза»)
  3. Розвиток емпатії (вправа "Емпатичне слухання")
  4. Покращення комунікативних навичок (практика я-повідомлення: «Я засмучений, бо...» замість «Ти мене дратуєш»; контроль мови тіла: відкриті жести, зоровий контакт, доброзичливий тон)
  5. Самомотивація і позитивне мислення (зосереджуватись на рішенні, а не на проблемі. Дякувати собі за досягнення, навіть маленькі. "Переключення фокусу": замість "Я не впораюся" → "Я докладу всіх зусиль, щоб впоратися". Замість "Це мене дратує" → "Це виклик, з яким я впораюсь").

 

У результаті обговорення було встановлено, що злість, роздратування чи сум, радість, щастя чи подив – це все корисні емоції, які сигналізують нам про щось. Про щось, на що варто звернути увагу, скажімо, якщо щось у вас постійно викликає гнів, то варто замислитись, «А чому я відчуваю саме це?». І якщо ми з вами навчимося своє життя аналізувати завдяки емоціям, тобто розуміти які емоції відчуваємо та чому, що нам з ними робити, ми зможемо цим самим допомогти і студентам розвинути вищий рівень Емоційного інтелекту, і якість свого життя покращити.

 

11.00 Лелюх 11.02.27