Матеріали спільної діяльності між ЗВО у роботі фінського проєкту

 

Навчаємось разом: 

 

Звіт команди розробників

освітніх програм зі спеціальності 013 «Початкова освіта» 

про виконання практичного завданням №1 (модуль 2)

щодо аналізу результатів оцінювання освітньої програми

Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова

 

Огляд та оцінювання елементів плану освітніх програм здійснювали у визначеній наставницькій групі Команди №1:

  1. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
  2. Національний університет «Острозька академія»
  3. Національний педагогічний університет ім. Михайла Драгоманова

На гугл диску нами (учасниками НПУ імені М.П.Драгоманова) створена папка «Фінський проєкт «Навчаємось разом» з наданням спільного доступу представникам міжвузівської команди №1.  (посилання) https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1EbUzaZQGVqrzEZqDrGyD2KJ-xoEwIl9o

Робота здійснювалася одночасно всіма учасниками міжвузівської команди в узагальненій таблиці, де відповідними кольорами були занесені коментарі та пропозиції колег відповідно до різних елементів представлених описів освітньої програми.

Наша команда розробників освітніх програм зі спеціальності 013 «Початкова освіта» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, яка готує педагогічних фахівців на бакалаврському та магістерському рівнях на Педагогічному факультеті НПУ ім. М.П.Драгоманова,  за своїми індивідуальними напрямами, враховуючи політику ЗВО, ознайомилась з елементами ОП Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, а також надала змістовні коментарі, доречні пропозиції колегам з інших ЗВО.

 

ПІП

учасника команди

Елемент плану

освітньої програми

Інструкції-рекомендації

1

Матвієнко О.В.

Цінності та етичні засади викладання і педагогічної освіти

На основі всієї освітньої програми

2

Шапошнікова І.М.

Інтеграція професійного стандарту вчителя

Дата прийняття – грудень 2020 року

3

Севастюк М.С.

Визначення цілей навчання

Фокус на цілі навчання, які будуть оцінюватися

Таксономія Блума

4

Янковська І.М.

Визначення змісту навчання

Основний зміст, додаткові знання, спеціальні знання

(повинен знати, було б добре, якби знав...)

5

Коваль Т.В.

Визначення освітнього середовища

Середовище, яке активізує взаємодію

Що відбувається в очному форматі, а що онлайн? Які електронні інструменти використовуються?

Дії викладача, студента

6

Коханко О.Г.

Визначення методів навчання

Методи, які активізують взаємодію

Викладач керує процесом навчання студента за допомогою набору відповідних методів навчання, наприклад, проблемно-орієнтованого навчання, спільного навчання, колаборативного навчання, лекцій, змішаного навчання, семінарів, педагогічної практики …

7

Янковська І.М.

Педагогічна практика

Наприклад, планування, супервізія, оцінювання

8

Коханко О.Г.

Визначення навчальних завдань

Завдання для самостійної/групової роботи, що сприяють досягненню цілей навчання

9

Чайченко В.Ф.

Визначення методів оцінювання

Оцінювання належних питань; використання універсальних методів оцінювання

10

Севастюк М.С.

Кількість навчального часу студента, передбаченого для програми

Навчальні години, кредити

Результати надання зворотного зв’язку у міжвузівській команді обговорили на мідзустрічі з відеозаписом 25.11.2021 року.

У власній командній роботі нами проаналізовано коментарі та пропозиції колег з наступними висновками: 

  1. Цінності та етичні засади викладання – окрім етичних засад підготовки здобувачів вищої освіти звернемо увагу на формування професійних цінностей і спробуємо виділити інші підходи, важливі для аксіології майбутніх учителів початкових класів.
  2. Інтеграція професійного стандарту вчителя – колеги відмітили, що за даним критерієм ОП повною мірою враховує положення Стандарту вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (23.03.2021), також Професійного стандарту за професіями “Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель закладу загальної середньої освіти”, “Вчитель початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)” (23.12.2020). Усі загальні, спеціальні (фахові) компетентності та практичні результати навчання зазначені в ОПП формувалися з урахуванням названих документів.
  3. Визначення цілей навчання – звернемо увагу на те, яким чином цілі відбивають вітчизняний й зарубіжний досвід у вимірі сучасної пандемії та інфодемії, а також на професійний розвиток майбутніх учителів початкових класів до здійснення освітнього процесу процесу в НУШ з урахуванням європейского досвіду та поєднання з національними традиціями.
  4. Визначення змісту навчання – на думку колег, зміст навчання студентів за ОП відповідає вимогам, складається з обов’язкової та вибіркової частин. Обов’язковою частиною передбачені певні цикли загальної, професійної, практичної підготовки. Звернемо увагу на коментар про те, що Відповідно до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (23.03.2021) написання кваліфікаційної роботи «не передбачено ?», і колеги пропонують її зняти. Погоджуємося і врахуємо пропозиції щодо осучаснення  назв дисциплін відповідно до специфіки початкової освіти.
  5. Визначення освітнього середовища – колеги відмітили, що реалізація ОП здійснюється переважно в умовах дистанційного навчання на базі платформ Moodl, Celsi, Google Сlassrooms консультації з викладачами, в тому числі, в режимі он-лайн: чати, viber, telegram, facebook, Hangouts Meet, Zoom, Skype. Врахуємо пропозиції колег стосовно створення освітнього середовища в умовах змішаного (комбінованого навчання).
  6. Визначення методів навчання – слушними є пропозиції колег виділити окремою групою методи, які забезпечують можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії; а також розмежувати форми і методи навчання, ширше передбачити використання сучасних інтерактивних методів, ділових ігор, кейс-статі тощо.
  7. Педагогічна практика – колеги відмітили, що у нас презентуються різні види практик, з детальним описом та загальним алгоритмом її проходження. Наголошується на ролі стейкхолдерів у реалізації завдань практики (у яких студенти проходили практику) та критерії її оцінювання. Не погоджуємося з пропозицією запропонувати науково-дослідну та організаційну практики, які вважаємо доречними для магістерського рівня.
  8. Визначення навчальних завдань – врахуємо пропозицію подати перелік завдань за критерієм обов’язкові/додаткові та передбачити творчий характер навчальних завдань, можливість включення здобувачів в науково-дослідну роботу.
  9. Визначення методів оцінювання – врахуємо пропозицію здійснювати всі форми контролю на засадах компетентнісного підходу. Розглянемо можливість перезарахування в процесі здійснення контролю результатів, отриманих в неформальній та інформальній освіті.
  10. Кількість навчального часу студента, передбаченого для програми – повністю відповідає вимогам до ОП першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (загальна кількість годин 7 200, кредитів 240).

Робота у наставницьких групах була цікавою, корисною та плідною!

 

Команда розробників освітніх програм

зі спеціальності 013 «Початкова освіта» 

НПУ ім. М.П.Драгоманова