Ви тут:  Головна Факультет Структура Кафедри Кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки Співпраця Міжнародні проєкти кафедри 🌿 Освіта, що відновлює: завершено вивчення оновленого курсу «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки»

🌿 Освіта, що відновлює: завершено вивчення оновленого курсу «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки»

лого партнери тренінги 02.2025

На Педагогічному факультеті Українського державного університету імені Михайла Драгоманова завершено вивчення оновленого курсу «Благополуччя дітей та педагогів: дієві інструменти та практики психосоціальної підтримки». Його впровадження стало вагомим кроком до формування нової парадигми педагогічної освіти, де на перший план виходить емоційна безпека, турбота, людяність та готовність працювати в умовах післякризової реальності.

 

благополуччя дітей та педагогів 06.2025 відео

 

Оновлення курсу здійснювалося в межах міжнародного освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що реалізується в рамках співпраці між Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова та Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) за підтримки Європейського Союзу.

 

Проєкт орієнтований на розвиток сучасних підходів до роботи з дітьми, які зазнали травматичних подій, та на підготовку педагогів до здійснення ефективної психосоціальної підтримки в освітньому середовищі.

🔹 Сучасні методики підтримки дітей
Програма поповнилася інтерактивними вправами, спрямованими на стабілізацію емоційного стану та відновлення відчуття безпеки у дітей.

🔹 Психосоціальна підтримка педагогів
Поглиблено зміст розділів, присвячених саморегуляції, профілактиці емоційного вигорання, технікам турботи про себе та створенню культури взаємопідтримки серед освітян.

🔹 Інструменти роботи з травмою
Курс включає практичні вправи з ненасильницької комунікації, створення безпечного простору, розпізнавання емоційних потреб дитини та забезпечення відповідного супроводу.

🔹 Європейський досвід
Адаптовано перевірені методики країн ЄС, які довели свою ефективність у роботі з дітьми у посттравматичних станах.

 

Координацію впровадження курсу здійснює докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Олена Валеріївна Матвієнко. Її науковий підхід, багаторічний досвід та глибоке розуміння психолого-педагогічної реальності стали запорукою якісного оновлення навчального змісту.

 

 

💬 Голоси учасників

- 🗣 «Після цього курсу я зрозуміла, що вчитель — це не лише про знання, а насамперед про підтримку, людяність і віру в дитину», — Дарина, здобувачка освіти.

- 🗣 «Я отримала не просто інструменти, а внутрішню готовність працювати з дітьми, які пережили втрату або тривогу. Це безцінний досвід», — Анастасія, студентка педагогічного факультету.

- 🗣 «Курс навчив мене говорити з дитиною про складне просто, з повагою та співпереживанням. Це знання, які формують педагога нового часу», — Ірина, майбутня вчителька початкових класів.

 

🎬ВІДЕООГЛЯД підсумків проведення оновленого курсу на Гугл Диску👈

 

Оновлений курс став не просто освітнім компонентом, а фундаментом для нової філософії педагогічної взаємодії, де основою є довіра, підтримка, стійкість і турбота. Він формує фахівця, який здатен не лише навчати, а й допомагати зростати, зцілювати, бути поруч.

 

Сьогодні ми готуємо вчителів, які творять простір для надії. Завтра саме вони стануть тими, хто поверне дітям відчуття безпеки, віру в себе й у завтрашній день.

 

Матеріал підготувала кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки
Педагогічний факультет УДУ імені Михайла Драгоманова

 


 

🌿 RESTORATIVE EDUCATION: COMPLETION OF THE UPDATED COURSE “WELL-BEING OF CHILDREN AND TEACHERS: EFFECTIVE TOOLS AND PRACTICES OF PSYCHOSOCIAL SUPPORT”

 

The Faculty of Pedagogy at the Dragomanov Ukrainian State University has completed the updated course “Well-being of Children and Teachers: Effective Tools and Practices for Psychosocial Support".

 

Its implementation was a significant step towards forming a new paradigm of teacher education, where emotional security, care, humanity, and readiness to work in post-crisis conditions come to the fore.

 

The course was updated as part of the international educational project “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme", which is being implemented in cooperation between the Dragomanov Ukrainian State University and Vytautas Magnus University (Lithuania) with the support of the European Union.

 

The project focuses on developing modern approaches to working with children who have experienced traumatic events and on training teachers to provide effective psychosocial support in an educational environment.

🔹 Modern methods of supporting children
The program has been supplemented with interactive exercises aimed at stabilizing the emotional state and restoring a sense of security in children.

🔹 Psychosocial support for teachers
The content of the sections devoted to self-regulation, prevention of emotional burnout, self-care techniques, and the creation of a culture of mutual support among educators has been expanded.

🔹 Tools for working with trauma
The course includes practical exercises in non-violent communication, creating a safe space, recognizing a child's emotional needs, and providing appropriate support.

🔹 European experience
Proven methods from EU countries that have proven effective in working with children in post-traumatic states have been adapted.

 

The implementation of the course is coordinated by Olena Matviienko, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Head of the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy. Her scientific approach, many years of experience, and deep understanding of psychological and pedagogical realities have ensured the high quality of the updated educational content.

 

💬 Participants' voices

- 🗣 “After this course, I realized that being a teacher is not only about knowledge, but above all about support, humanity, and faith in the child,” — Daria, student.

- 🗣 "I received not only tools, but also an inner readiness to work with children who have experienced loss or anxiety. This is an invaluable experience," Anastasia, a student at the Faculty of Education.

- 🗣 “The course taught me to talk to children about difficult things in a simple way, with respect and empathy. This is the knowledge that shapes the teacher of the new era,” Irina, a future primary school teacher.

 

The updated course has become not just an educational component, but the foundation for a new philosophy of pedagogical interaction, based on trust, support, resilience, and care. It trains specialists who are able not only to teach, but also to help children grow, heal, and be there for them.

 

Today, we are training teachers who create a space for hope. Tomorrow, they will be the ones who will restore children's sense of security, faith in themselves, and faith in tomorrow.

 

Material prepared by the Department of Primary Education and Innovative Pedagogy
Faculty of Pedagogy, Dragomanov Ukrainian State University