Ви тут:  Головна Факультет Структура Кафедри Кафедра початкової освіти та інноваційної педагогіки Оголошення та події кафедри Зустріч проєктних груп щодо оновлення освітньо-професійних програм бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти спеціальності А3 «Початкова освіта» (05.03.2025)

Зустріч проєктних груп щодо оновлення освітньо-професійних програм бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти спеціальності А3 «Початкова освіта» (05.03.2025)

 

05.03.2025 на кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки під керівництвом завідувачки кафедри проф. Матвієнко О.В. відбулася зустріч робочих проєктних груп ОПП першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти  спеціальності А3 Початкова освіта.

 

Зустріч проєктних груп ОПП А3 ПО 05.03.2025 01

 

У спільному колі гарант ОПП першого (бакалаврського) рівня вищої освіти доц. Янковська І.М. і гарант ОПП другого (магістерського) рівня вищої освіти доц. Коханко О.Г. виступили з пропозиціями та обґрунтуваннями доцільності оновлення ОПП 2022 року, згідно з опитуваннями студентів-випускних курсів, роботи зі стейкхолдерами під час практик, Стандарту вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, затвердженим наказом МОН України за № 357 від 23.03.2021р. (зі змінами наказ МОН України від 13.06.2024 № 842), Стандарту вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта галузі знань 01 Освіта/Педагогіка другого (магістерського) рівня вищої освіти (наказ МОН України від 08.04.2024 № 480), нової редакції Професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (наказ МОН України 29.08.2024 №1225), реалізації глобальних цілей розвитку та сучасних викликів в українській освіті. Потім проєктні групи представили проєкти ОПП та обговорили свої пропозиції та бачення щодо удосконалення програмних результатів та змісту ОПП.

 

Зустріч проєктних груп ОПП А3 ПО 05.03.2025 01

 

Зустріч проєктних груп ОПП А3 ПО 05.03.2025 01

 

Проєктна група ОПП Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у складі гаранта доц. Янковської І.М. та членів групи – проф. Васютіної Т.М., доц. Севастюк М.С., доц. Чайченко В.Ф., здобувачки 2 курсу д.ф.н. Рогози Варвари розглянула питання щодо оновлення ОПП відповідно до нормативних документів та отриманих пропозицій від стейкхолдерів, НПП кафедри, здобувачів вищої освіти. Гарант доц. Янковська І.М. звернула увагу на доповнення ОПП загальною компетентністю (ЗК) 9 і ПРН 18, запропонувала запровадити на 3 курсі «Методичний практикум», а на 4 курсі «Методичну майстерню». Проф. Васютіна Т.М. запропонувала впровадити на 1 курсі «Краєзнавчу практику». Доц. Чайченко В.Ф. акцентувала увагу на доповненні назви ОК ПП2.11.7, ПП2.11.08, ПП2.11.09, запропонувала – ПП2.11.7 Основи і методика викладання технологічної освітньої галузі, ПП2.11.08 Основи і методика викладання інформатичної освітньої галузі, ПП2.11.09 Основи і методика викладання мистецької освітньої галузі. Доц. Севастюк М.С. зазначала про доповнення змісту ОК ПП2.08 Основи науково-педагогічних досліджень у початковій школі актуальним питанням сьогодення пов’язаних із викликами та можливостями використання ШІ в контексті забезпечення якості освіти та академічної доброчесності. Рогоза В. пропонувала доповнювати студентське життя участю в різних проєктах і тренінгах, а також поглибити їх знання з цифрових сервісів з метою подальшого  застосування в професійній діяльності. Гарантом озвучувалась пропозиція стейкхолдерів (Гуменюк О.Д.) щодо  урізноманітнення виробничої педагогічної практики, а саме в одному з семестрів (7 чи 8) запровадити виробничу педагогічну практику з елементами інклюзивної форми навчання. Проєктною групою прийнято до уваги коментарі та пропозиції оновлення в проєкті ОПП 2025 року.

 

Зустріч проєктних груп ОПП А3 ПО 05.03.2025 01

 

Зустріч проєктних груп ОПП А3 ПО 05.03.2025 01

 

Проєктна група ОПП Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти у складі гаранта доц. Коханко О.Г. та членів групи – доц. Лозенко А.П., доц. Себало Л.І., ст.викл. Губарєвої Д.В., здобувачки 1 р.н. Химич Марти обговорили питання особливості ОПП магістерського рівня, що полягає у реалізації інтегративного підходу та наступності підготовки магістрів, що передбачає поєднання їх методичної підготовки на першому рівні вищої освіти з технологічною у магістерській програмі, що базований на інноваційних технологіях в навчанні освітніх галузей початкової освіти, технологіях інклюзивної освіти, технологіях педагогічного партнерства/наставництва, менеджменту та моніторингу у початковій освіти та інноваційності професійно-практичної та науково-дослідницької  підготовки фахівців. Проаналізовано відповідність обов’язкових освітніх компонентів загальним та фаховим компетентностям, програмним результатам, що відповідають Державному стандарту підготовки магістра спеціальності «Початкова освіта» (2024) та Професійному стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (2024). Гарант доц. Коханко О.Г. запропонувала замінити освітній компонент «Технології управління освітнім процесом у початковій школі» на «Технології менеджменту та моніторингу в початковій школі», щоб його зміст відповідав сучасним реаліям і потребам освіти та формував у здобувачів ПРН «Об’єктивно оцінювати результати діяльності учнів та колективів у сфері початкової освіти, проводити педагогічну експертизу, здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності». Доц. Себало Л.І. відмітила важливість формування у здобувачів магістерського рівня ПРН 7, що відповідає формуванню у майбутніх учителів трудових функцій Б та В, згідно з новою редакцією Професійного стандарту. Доц. Лозенко А.П. підкреслила важливість врахування інноваційного підходу при написанні здобувачами магістерських робіт. Губарєва Д.В. запропонувала переглянути на наступний рік зміст навчальної дисципліни «Педагогічні інновації в Україні та за кордоном» і доповнити його темами про інноваційні психологічні механізми професійної діяльності вчителя початкової школи з учнями у реаліях війни та поствоєнний період. Здобувачка освіти Химич Марта висловила побажання включити у перелік вибіркових дисциплін курс, що був би пов’язаний з формуванням у майбутніх учителів здатності працювати зі ШІ у професійній та дослідницькій діяльності. Гарант ОПП озвучила пропозицію стейкхолдера Семенухи А.М. про важливість доповнення змісту виробничої чи переддипломної практик магістрів завданнями з реалізації сучасних ІКТ та цифрових застосунків у освітньому процесі початкової школи. Усі пропозиції прийняті до уваги та враховані у проєкті ОПП (2025).

 

У результаті плідної роботи проєктних груп прийнято рішення розмістити ОПП на сайті кафедри для ознайомлення з ними стейкхолдерів, науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти з подальшим їх опитуванням та обговоренням.

 

▶️Відеозаписи та світлини зустрічі на Гугл Диску