13 березня 2025 року відбулася відкрита лекція завідувачки кафедри педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, доктора педагогічних наук, професора Світлани Анатоліївни Кушнірук на тему «Категорійно-поняттєвий апарат дидактики у період становлення національно-освітніх ідеалів і вітчизняної педагогіки (1917–1929 рр.)».
Серед присутніх на лекції були: заступник декана з наукової роботи і міжнародних зв’язків, завкафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, доктор педагогічних наук, професор Олена Валеріївна Матвієнко; заступник декана з навчально-методичної роботи, професор Ірина Миколаївна Шапошнікова; колектив кафедри педагогіки (кандидати педагогічних наук, доценти: А.Г. Ремньова, А.Ф. Шевченко, В.Б. Вишківська, О.В. Вознюк, Л.А. Порядченко), аспіранти освітньо-наукових програм факультету «011 Освітні педагогічні науки» та «015 Професійна освіта», магістранти.
11.02.2025 доцент кафедри педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Ремньова Анжеліка Григорівна провела відкриту лекцію на тему «Національна своєрідність виховання та формування національної ідентичності у майбутніх педагогів» для студентів 2-го курсу (бакалаврський рівень) спеціальності 014 Середня освіта факультету іноземної філології та історичного факультету і для магістрів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» ОПП Педагогіка вищої школи.
11 лютого 2025 року доцентом кафедри педагогіки педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Лесею Анатоліївною Порядченко було проведено відкриту вступну лекцію для студентів 3 курсу ОПП «Педагогіка дозвілля» групи 3 ПДБз з навчальної дисципліни «Технологія створення і проведення анімаційно-рекреаційних програм та заходів». Лекція була чітко структурована, проходила у змішаному (онлайн-офлайн) форматі.
Під час лекції викладач використовувала комп’ютерні застосунки (онлайн дошку Padlet, QR-код та опитувальник Xoyondo) для активізації діяльності студентів. У ході лекції студенти долучалися до обговорення питань, висловлювали свої креативні думки за методикою шести капелюхів. Наприкінці лекції було здійснено рефлексію засвоєння знань студентами, результати якої підтвердили досягнення поставленої мети.
7 лютого 2025 року на Педагогічному факультеті УДУ імені Михайла Драгоманова доктором педагогічних наук, професором кафедри педагогіки Наталією Миколаївною Дем’яненко було проведено відкриту авторську інтегровану лекцію на тему «Тьюторинг: теоретичне обґрунтування і технологія впровадження». У лекції представлено філософсько-педагогічне обґрунтування наукових позицій тьюторства, виведено поняття: «тьютор», «тьюторинг». Проаналізовано історію виникнення тьюторської діяльності та становлення професії тьютора. Розкрито сутність суспільного і особистісного замовлення на тьюторинг, що дало можливість обґрунтувати науково-теоретичні підходи до проблеми тьюторства (компенсаторний; пов’язаний із дегуманізацією освіти; комплексний). Наголошено на партнерській педагогічно доцільній суб’єкт-суб’єктній взаємодії як основі й головній умові реалізації тьюторингу. Потрактовано дотичні освітньо-наукові категорії: «тьюторський супровід», «тьюторська дія», «індивідуальна освітня програма». Визначено форми організації тьюторської діяльності – індивідуальний, груповий тьюторіали, тьюторська консультація. В практичній частині лекції студентам запропоновано підготовлені до впровадження дві контекстні методики: тьюторингу-модераторства в онлайн-освіті та тьюторингу-коучингу.
У грудні 2024 року студенти Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Інна Грицюк, Ірина Климовських-Боровська, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Педагогіка дозвілля» (гарант програми – доктор педагогічних наук, професор Світлана Кушнірук), та випускниця ОПП «Педагогіка вищої школи» Юлія Купавченко (гарант програми – кандидат педагогічних наук, доцент Ванда Вишківська) отримали нагоду взяти участь у міжнародній практиці у Варшаві (Польща).
Організація стажування стала можливою завдяки зусиллям декана факультету професора Тараса Олефіренка та підтримці польських партнерів – Олександра Терещенка, очільника фундації «Інститут підтримки людини»/Fundacja Instytut Wsparcia Człowieka та Ірини Братищенко, кандидата педагогічних наук, засновниці Центру освітнього консалтингу «ІНВЕСТО». Особливу роль у розвитку академічної мобільності студентів відіграв ректор університету академік Віктор Андрущенко, який забезпечив підтримку цього проєкту на інституційному рівні, сприяв налагодженню співпраці з міжнародними партнерами та створив умови для реалізації даної ініціативи.
Кафедра педагогіки (завідувач професор Світлана Кушнірук) Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова в рамках ОПП «Педагогіка дозвілля» проводить ЗИМОВУ ІВЕНТ-МАЙСТЕРНЮ 2024. Запрошуємо всіх бажаючих долучитися до цікавих творчих зустрічей, які не лише сприятимуть Вашому професійному зростанню та саморозвитку, але й додадуть багато позитивних емоцій напередодні різдвяних і новорічних свят. Чекаємо на зустріч із Вами!
План роботи зимової івент-майстерні 2024
№ |
Назва |
Дата |
Проводить |
Посилання |
1. |
Майстер-клас зі сценічного мовлення |
12.12.2024 17:00 |
Демчук А.В. магістрант ОПП «Педагогіка вищої школи» |
|
2. |
Виготовлення новорічної іграшки з фоамірану (янгол-оберіг для солдата ЗСУ) |
13.12.2024 18:00 |
к.п.н., доц. Порядченко Л.А. |
|
3. |
Зустріч з письменником Сергієм Мартинюком «Шлях до творчості» |
17.12.2024 17.00 |
Мартинюк Сергій (модератор к.п.н., доц.Порядченко Л.А. |
|
4. |
Тренінг «Наші цінності» |
18.12.2024 11:00 |
Мирончук Олександр, магістрант ОПП «Педагогіка вищої школи» |
|
5. |
Акторський тренінг «Танець Тіней і Світла: пошук своїх архетипів у лабіринті роду за допомогою акторських прийомів» |
23.12.2024 16:00 |
Климовських-Боровська І.О. Студентка 3 курсу ОПП «Педагогіка дозвілля» |
Шановні колеги!
23 листопада 2024 року відбудеться VI Міжнародний конгрес тьюторингу «Тьюторинг як технологія формування життєстійкості» – подія, яка об’єднає провідних експертів, науковців, освітян та практиків з різних країн для обговорення сучасних підходів до розвитку життєстійкості через освітні технології тьюторингу.
Серед установ, що згуртували зусилля для організації конгресу, присвяченого сучасним викликам і перспективам розвитку тьюторингу як освітньої технології: