Новий посібник з акварельного живопису
Колектив викладачів кафедри образотворчого мистецтва у складі професора Олени Шевнюк, доцента Ольги Сови, старших викладачів Катерини Шалварової та Володимира Труша презентував перший в Україні навчальний посібник «Акварельний живопис: практикум», який розкриває технологічні, технічні, художні та методичні аспекти навчання реалістичного живопису.
Посібник враховує систему академічної художньої освіти, узагальнений світовий досвід діяльності педагогів-художників і власний художній і дидактичний досвід викладачів кафедри образотворчого мистецтва Факультету педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова. Виходячи з основних завдань курсу живопису, у посібнику «Акварельний живопис: практикум» розглядаються:
- основи науки про колір та колірне сприйняття, повітряна перспектива, правила тонального вирішення форм і простору, необхідні знання з композиції форм, колірних і тональних мас у форматі;
- необхідні для оволодіння живописною майстерністю поняття і терміни;
- виразні засоби живопису (колір, світлотінь, фактура, а також форма, простір, колорит);
- живописні інструменти, матеріали, прийоми і техніки, що використовуються художником для створення акварелей;
- етапи послідовного виконання деяких навчальних завдань з акварельного живопису;
- зразки виконання навчальних завдань з детальними поясненнями до них.
Процес оволодіння живописною майстерністю висвітлений у логічній послідовності з дотриманням певних етапів. На початковому етапі студентам пропонується ознайомитися з необхідними для практичного живопису знаннями з теорії кольору, адже саме колір є основним інструментом живописця, саме він дає художнику можливість передавати об’єм і простір на площині, фактично створюючи ілюзію реальності. Наступні розділи книги присвячені професійним основам живопису акварельними фарбами. Ці розділи передбачають трактування й уточнення важливих понять і термінів з даної тематики, ознайомлення із художніми матеріалами, інструментами та обладнанням, які є специфічними для техніки акварельного живопису, а також практичні поради щодо підготовки їх до використання та прийомів роботи з даними матеріалами. У наступних розділах книги пропонується система пов’язаних між собою завдань і вправ - живопис з натури різних об’єктів, складність яких зростає у логічній послідовності. До кожного із них визначається навчальна мета і даються детальні рекомендації щодо їх виконання. Паралельно, відповідно до навчальної програми та з урахуванням набутого художником-початківцем досвіду і складності завдання, надаються додаткові пояснення щодо методичної доцільності постановки, композиції об’єктів на площині, їх конструктивної побудови, особливостей освітлення, технічних нюансів виконання завдання. Такий спосіб подачі матеріалу втілює ідею комплексного підходу до навчання живопису, що допомагає майбутньому фахівцю усвідомлено ставитися до вирішення поставлених задач, поетапно й систематично накопичувати теоретичні знання і практичний досвід образотворення й готовності до самостійної художньо-творчої діяльності.
Теми і завдання проілюстровані великою кількістю репродукцій творів живопису та робіт студентів. Посібник буде цікавий художникам-педагогам, студентам художніх та художньо-педагогічних спеціальностей, усім бажаючим навчитися мистецтву реалістичного живопису та збагатити своє життя творчістю.