Кафедра дошкільної освіти
Завідувач кафедрою: Цвєткова Ганна Георгіївна
Контакти: (044) 484-63-94
Сайт кафедри: www.ppdt.npu.edu.ua
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Сторінка на фейсбук: https://www.facebook.com/Кафедра-дошкільної-освіти-939559712813073
КАФЕДРА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Склад кафедри
Цвєткова Ганна Георгіївна
Завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної освіти
Закінчила Слов’янський державний педагогічний інститут (1992).
Трудова діяльність: 24 р. – загальний стаж роботи, 16 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: понад 100 публікацій. Підготовлено 4-х кандидатів педагогічних наук. Нагороджена почесними грамотами НАПН України, Міністерства освіти і науки України. Член редакційної колегії наукових видань, включених до переліку наукових фахових видань України.
Освітній компонент: «Методика викладання фахових дисциплін», «Методи і методологія науково-педагогічних досліджень», «Духовність та етика викладача ВНЗ», «Основи наукових досліджень», «Теорія та методика навчання та виховання учнів початкової школи».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=O7XlqbwAAAAJ
Ступак Оксана Юріївна
Доктор педагогічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: інтерактивні та електронні освітні ресурси в підготовці майбутніх педагогів, технології формування математичних уявлень у дошкільників.
Трудова діяльність: 14 р. – загальний стаж роботи, 7 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: 84 публікації, з них: 1 – Scopus, 1 – Web of Science, 5 – іноземні видання, 34 – фахові видання, 1 – монографія, 4 – колективні монографії, видані в країнах ЄС, 2 – посібника, 2 – методичних рекомендації, 34 – статті та тези доповідей.
Освітній компонент: «Теорія та методика формування математичних уявлень у дошкільників», «Комп’ютерні технології в роботі з дітьми дошкільного віку», «Інноваційні технології в професійній діяльності», «Теорія навчання та виховання учнів початкової школи».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=YB18mQ8AAAAJ&hl=ru
Кандидат психологічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: арт-терапія в роботі з дітьми та дорослими, консультування на базі арт-терапії та МАК, психологічний супровід освітнього процесу в ЗВО, консультування сімей, діагностика і корекція відхилень у розвитку та поведінці дітей дошкільного віку, соціально-психологічні тренінги, акмеологічний підхід у формуванні професійної культури майбутніх педагогів, методи профілактики та подолання конфліктів в галузі освіти.
Трудова діяльність: 30 р. – загальний стаж роботи, 14 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість 88 публікацій, з них: 29 – фахові видання, 4 – колективні монографії, видані в країнах ЄС, 1 – посібник, 4 – методичних рекомендацій, 54 – статті та тези доповідей.
Освітній компонент: «Психологія дитяча», «Психологія дитячої творчості», «Психологія соціальна», «Конфліктологія в галузі освіти», «Психологія сім’ї».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=9j6ssmIAAAAJ&hl=uk
Кандидат педагогічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: актуальні питання теорії і методики виховання; підготовка компетентних фахівців до здійснення професійної діяльності в галузі дошкільної та вищої освіти; формування у майбутніх педагогів етико-професійного світогляду та культури педагогічного спілкування.
Трудова діяльність: 43 р. – загальний стаж роботи, 20 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість понад 100 публікацій, з них: 5 – іноземні видання, 30 – фахові видання, 4 – колективні монографії, видані в країнах ЄС, 9 – посібників, 2 – методичних рекомендації, 69 – статті та тези доповідей, з них: одноосібні – 28, у співавторстві з аспірантами – 3, із студентами – 35.
Освітній компонент: «Педагогіка», «Історія педагогіки», «Історія дошкільної педагогіки», «Управління освітнім процесом в початковій школі, «Педагогічна філософія дитинства».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=O_s-oJYAAAAJ&hl=uk
Кандидат педагогічних наук
Сфера наукових інтересів: підготовка фахівців з дошкільної освіти до організації та педагогічного супроводження ігрової діяльності дітей дошкільного віку.
Трудова діяльність: 29 р. – загальний стаж роботи, 9 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: 25 публікацій, з них: 22 – фахові видання, 3 – колективні монографії, видані в країнах ЄС, 5 – навчально-методичні посібники. Є співавтором програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (розділ «Віконечко в природу»), методичних рекомендацій Програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» (розділ «Граючись, зростаємо»), навчально-методичного посібника «Ігрова діяльність в дошкільній освіті п'ятирічних дітей (педагогічний супровід до Програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина»), навчально-методичного посібника «Дошкільна освіта: теоретико-методичний аспект».
Освітній компонент: «Етнопедагогіка дошкільна», «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва», «Основи природознавства з методикою викладання», «Практикум з ігрової діяльності дітей дошкільного віку», «Проектування та методичний супровід освітнього процесу закладу дошкільної освіти» «Управління педагогічною взаємодією з різними соціальними групами» тощо.
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=YStygRwAAAAJ
Кандидат педагогічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: формування художньо-естетичної компетентності педагогів як психолого-педагогічна проблема.
Трудова діяльність: 17 р. – загальний стаж роботи, 15 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість 20 публікацій, з них: 1 – Scopus, 20 – фахові видання, 1 – колективна монографія, видана в країнах ЄС, 2 – методичних рекомендації, 20 – статей і тез доповідей.
Освітній компонент: «Художня праця та основи дитячого дизайну», «Сімейна дошкільна педагогіка», «Методика викладання галузі «Мистецтвознавства», «Методика викладання галузей «Мистецтво» і «Технології».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&authuser=1&user=KUGfcsMAAAAJ
Кандидат педагогічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: естетичне виховання дітей дошкільного віку, змістові та організаційно-методичні засади організації художньо-продуктивної діяльності дітей дошкільного віку, формування професійної компетентності майбутніх вихователів.
Трудова діяльність: стаж роботи у закладах вищої освіти - 31 рік.
Наукова робота: загальна кількість 55 публікацій з них: 5 – іноземні видання, 44 – фахові видання, 5 – колективні монографії, 44 – статті та тези доповідей.
Освітній компонент: «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва», «Методика ознайомлення дітей з мистецтвом», «Арт терапія в роботі з дітьми», «Управління в системі дошкільної освіти».
Профіль у Google Академія: https://scholar.google.com.ua/citations?user=0jtdgkgAAAAJ&hl=uk&authuser=2
Кандидат психологічних наук, доцент
Сфера наукових інтересів: майбутнім педагогам про розвиток читання в дитини в умовах цифрових технологій/
Трудова діяльність: 42 р. – загальний стаж роботи, 13 р. – науково-педагогічний стаж у вищій школі.
Наукова робота: загальна кількість 94 публікації, з них: 2 – Web of Science, 3 – іноземні видання, 33 – фахові видання, 1 – колективна монографія, видана в країнах ЄС; публікації з грифом МОН України: у складі авторського колективу Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»: розділи: «Мова рідна, слово рідне», «Художня література», «Дитина у довкіллі» (2012), «Мовлення дитини» (2016); в методичних рекомендаціях до Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» (2012, 2016 р.р.); однооосібно авторка розділу «Комунікативний розвиток особистості» («Дитина», 2020); 3 – методичних посібників, 7 навчальних посібників для роботи з дітьми 5-7 років, 39 – інших статей та тез доповідей.
Освітній компонент: «Дошкільна лінгводидактика», «Тренінг педагогічних комунікацій», «Технології галузі дошкільної освіти», «Дитяча література», «Педагогічна взаємодія ЗДО з родинами»», «Педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами».
Посилання на профіль в Google Scholar. https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=3yuX_pMAAAAJ
Корх Віра Михайлівна
Кандидат психологічних наук, старший викладач
Сфера наукових інтересів: психодіагностика та психотерапія (арт-терапія, гештальт-терапія) дітей та дорослих, соціально-психологічні особливості та чинники соціалізації дитини, психологічний супровід освітнього процесу в ЗВО, соціально-психологічні тренінги, психологія соціального сприймання та пізнання, психологія особистості, психологія духовності, формування комунікативної компетентності у майбутніх педагогів.
Трудова діяльність: 9 р. – загальний стаж роботи, 8 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість 27 публікацій, з них: 8 – у фахових виданнях; 18 – в інших виданнях; 1 – іноземне видання;
27 – статті та тези доповідей.
Освітній компонент: «Психологія соціальна», «Психологія сім`ї», «Психологія особистості», «Тренінг педагогічних комунікацій», «Основи психодіагностики», «Основи психотерапії», «Організація психологічної служби».
Посилання на профіль в Google Scholar:
https://scholar.google.com/citations?user=ESdVaFIAAAAJ&hl=en
Клак Віталій Олександрович
Кандидат психологічних наук, старший викладач
Сфера наукових інтересів: Комунікативно-комунікаційні технології в дошкільній освіті.
Трудова діяльність: 6 р. – загальний стаж роботи, 6 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість 15 публікацій, з них: 2 – іноземні видання, 6 – фахові видання, 1– колективна монографія, 6– статті та тези доповідей.
Освітній компонент: Психологія управління. Основи природознавства з методикою викладання. Дошкільна педагогіка. Управління в системі дошкільної освіти. Дошкільна лінгводидактика. Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва. Конфліктологія в галузі освіти. Історія дошкільної педагогіки. Теорія і методика дошкільної освіти. Теорія і методика формування математичних уявлень.
Профіль в Google Scolar: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=guLptk8AAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F7yJ5qujvRD3kheWyHBxc5aPyC4zjXiVkSrtzyzeGu5uDZDliSLFyl_7VVKbgH8XSCThL0Dy7_P6ettYjOocOlA9RQ6DYelNYwbPofowHXyPyTNIZUjjm7-lgeeZ7bh8P3_y9qi
Агіляр Туклер Вікторія Вільямівна
Кандидат педагогічних наук, викладач
Сфера наукових інтересів: виховання базових якостей особистості в дошкільному віці, сюжетно-рольова гра як засіб виховання ініціативності особистості в період дошкільного дитинства.
Трудова діяльність: 14р. – загальний стаж роботи.
Наукова робота: загальна кількість публікацій – 20: наукові фахові видання України – 8; зарубіжні періодичні видання – 1; наукові праці у збірниках матеріалів конференцій – 9; публікації в інших виданнях – 2.
Освітній компонент: «Основи природознавства з методикою та навичками освіти сталого розвитку».
Посилання на профіль у Googlе Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=oFR082QAAAAJ&hl=ru&authuser=1https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=oFR082QAAAAJ&view_op=list_works&citft=1&citft=2&citft=3&email_for_op=v.v.ahiliar-tukler%40npu.edu.ua&authuser=1&gmla=AJsN
Старший викладач кафедри
Сфера наукових інтересів: формування світоглядних уявлень у дітей старшого дошкільного віку; особливості сучасної іграшки та її вплив на формування особистості дитини дошкільного віку.
Трудова діяльність: загальний науково-педагогічний стаж у закладах вищої освіти – 15 років.
Наукова робота: 15 публікацій у фахових виданнях.
Освітній компонент: «Методика і технологія соціалізації дітей дошкільного віку», «Сучасні технології в дошкільній освіті», «Етнокультурні технології в роботі з дітьми», «Вступ до спеціальності».
Посилання на профіль у Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=aLmxm2sAAAAJ&hl=uk
Асистент кафедри
Сфера наукових інтересів: формування художньо-конструкторських умінь засобами ландшафтного дизайну; іміджеологія; сімейна дошкільна педагогіка; наступність між дошкільною і початковою освітою; організація пошуково-дослідницької діяльності.
Трудова діяльність: 8 р. – загальний стаж роботи, 2 р. – науково-педагогічний стаж.
Наукова робота: загальна кількість 14 публікації, з них: 2 – колективні монографії, 12 – статті та тези доповідей.
Освітній компонент: «Іміджеологія», «Сімейна дошкільна педагогіка», «Наступність між дошкільною і початковою освітою», «Організація пошуково-дослідницької діяльності дітей».
Посилання на профіль в Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=aj6ccgMAAAAJ&hl=uk
Асистент кафедри
Сфера наукових інтересів: мистецтво, художньо-мистецька діяльність у дітей, підготовка майбутніх вихователів до творчої діяльності
Трудова діяльність: 4р. – загальний стаж роботи, 1р. – науково-педагогічний
Наукова робота: загальна кількість 6 публікації, з них 5 – тези конференцій.
Освітній компонент : практикум з вирішення педагогічних задач, практикум з педагогічного артистизму, валеологічна освіта дітей дошкільного віку.
Профіль у Google Академія: https://scholar.google.com/citations?hl=ru&user=FvC-QWMAAAAJ&view_op=list_works
Гладишенко Ганна Юріївна
Асистент кафедри
Сфера наукових інтересів: формування художньо-естетичного досвіту дітей дошкільного віку, розвиток уяви дітей дошкільного віку засобом рзноманітних технік малювання
Трудова діяльність: 3 р. – загальний стаж роботи
Наукова робота: загальна кількість 3 публікації, з них 3 – тези конференцій.
Освітній компонент : «Психологія дитяча», «Психологія дитячої творчості», «Наступність між дошкільною і початковою освітою».
Профорієнтаційна робота: АБІТУРІЄНТОВІ!
До уваги абітурієнтів спеціальності "Дошкільна освіта"! (2023)<<<
Інформаційний пакет освітньої програми Дошкільна освіта 2023↓pdf
Ще більше інформації для абітурієнтів спеціальності «Дошкільна освіта» на сайті кафедри дошкільної освіти за посиланням (↓)
Детальніше: До уваги абітурієнтів спеціальності "Дошкільна освіта"! (2023)
Історія кафедри
Кафедра педагогіки і психології
дошкільної освіти та дитячої творчості
НПУ імені М. П. Драгоманова: історія, реалії, перспективи
Поглиблене вивчення відповідних архівних документів та результатів ретроспективного аналізу історико-педагогічних матеріалів засвідчують те, що кафедра зародилась понад століття тому і пройшла багато етапів перетворення від минулого до сьогодення.
1907–1919 р.р. – Створення та існування Фребелівського інституту дошкільної підготовки, в якому працювали видатні постаті педагогічної освіти – В. В. Зеньковський, Н. Д. Лубенець, С. Ф. Русова, І. О. Сікорський та ін.
1920 р. – Інститут увійшов до складу Київського інституту народної освіти, вже як факультет дошкільного виховання.
1930-ті роки – Факультет дошкільного виховання переведено до Харківського педагогічного інституту.
1954 р. – Факультет поновили в складі Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького, спадкоємцем якого сьогодні є Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Існуючу в складі факультету дошкільного виховання кафедру початкової і дошкільної освіти, в ті роки очолював проф. Г. З. Івашин.
1960 р. – створена кафедра дошкільної педагогіки, керівником якої стала доц. О. М. Лещенко. До її складу в різні роки увійшли викладачі: З. Н. Борисова, О. К. Грибанова, Т. І. Дмитренко, М. Ф. Дубовик, Є. Ф. Лукіна, О. П. Ткаченко та перші її випускники – С. Ф. Бєлова, Л. В. Герасимова, Н. І. Зеленко, Н. І. Мітічева Л. Я. Скиданова та інші.
1965 – 1975 р.р. кафедру очолювала доц. О. К. Грибанова. У цей період свій науковий рівень більшість викладачів кафедри – В. І. Коник, Н. П. Орланова, О. П. Янківська, Н. Ф. Яришева, підвищували навчанням в аспірантурі, по закінченню якої успішно захищали дисертації.
1975 – 1991 рр. – кафедрою дошкільної педагогіки керувала З. Н. Борисова. Її склад поповнили талановиті педагоги – Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. М. Кот, І. О. Луценко, М. А. Машовець, Г. В. Сухорукова, а згодом доценти Л. В. Артемова, Е. С. Вільчковський, І. С. Дьоміна та інші.
Галузь дошкільної освіти також збагатилась відомими випускниками кафедри, педагогами і психологами (К. О. Євстаф’єва, В. Г. Захарченко, В. У. Кузьменко, Т. Ф. Кунько, С. О. Ладивір, Л. І. Уманець, Л. Ю. Якименко та ін.). Завдяки їхнім науковим доробкам, впродовж тривалого часу кафедра займала провідні позиції у галузі серед закладів вищої освіти України.
Досвід науково-педагогічних працівників кафедри дошкільної педагогіки склав підґрунтя для розвитку інновацій у дошкільній і вищій освіті, підготовки навчально-методичного забезпечення, вивчення вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду тощо.
1991 – 2003 р.р. – кафедру очолювала проф. Л. В. Артемова – відомий вчений у галузі теорії та історії педагогіки, дошкільного виховання, теорії та методики професійної освіти дорослих.
2003 – 2008 р.р. – керувала діяльністю кафедри дошкільної педагогіки Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П. Драгоманова доц. М. А. Машовець, професійні інтереси якої пов’язані з педагогікою та психологією дошкільного дитинства та професійною підготовкою майбутнього дошкільного педагога. З 2008 року кафедра дошкільної педагогіки отримала назву кафедра теорії та історії дошкільної педагогіки.
2012 – 2015 р.р. – завідувала кафедрою теорії та історії дошкільної педагогіки доц. Н. М. Кот, яка за вагомий внесок у розвиток галузі дошкільної освіти була відзначена нагородою – знаком «Софія Русова».
За ці роки до лав кафедри приєднались досвідчені науковці: кандидат педагогічних наук, доцент Р. А. Шулигіна, кандидати психологічних наук, доценти В. М. Гальченко, С. Т. Репетій та інші.
У зв'язку з реорганізацією навчальних підрозділів НПУ імені М. П. Драгоманова в 2016 році, кафедра набула назву педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості й увійшла до складу факультету педагогіки і психології університету.
Завідувачем кафедри було призначено доктора педагогічних наук, професора Г. Г. Цвєткову, яка сьогодні спрямовує діяльність науково-педагогічного складу на вдосконалення, гармонізацію професійної підготовки майбутніх вихователів відповідно до потреб сьогодення на ґрунті постнекласичної методології шляхом створення креативно-розвивального освітнього простору в закладі вищої освіти.
Науково-педагогічний склад кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості сформований із фахівців, які мають високий науковий і практичний досвід роботи. У складі кафедри працює 11 осіб, з них: 1 доктор педагогічних наук, 8 кандидатів наук, 2 асистенти 1 лаборант.
Кафедра, керуючись новими європейськими стратегіями розвитку освіти в Україні, здійснює підготовку фахівців за освітньо-професійною програмою 012 «Дошкільна освіта», освітніми рівнями: перший (бакалаврський), другий (магістерський). Форми навчання: денна, заочна.
Стратегія розвитку кафедри
Основний стратегічний напрям – підвищення науково-педагогічної компетентності працівників до рівня, що дозволить кафедрі претендувати на роль одного з провідних осередків науково-педагогічної діяльності в галузі дошкільної освіти у межах освітнього простору України.
Принципи реалізації стратегії
Розвиток кафедри базуватиметься на принципах, що зможуть забезпечити реалізацію зазначеної стратегії:
- компетентності усіх членів кафедри, що діятимуть на засадах колегіальності, відкритості, демократичності та єдності;
- поєднання розвитку колективу та самовдосконалення кожного викладача як творчої особистості;
- креативності у формування методів та форм реалізації стратегії розвитку кафедри;
- інноваційності в підвищенні теоретичної та методичної культури працівників кафедри, основними рисами якої є взаємодія викладачів і студентів, соціокультурний діалог та захист суб’єктів професійної та освітньо-наукової діяльності.
Основні напрями діяльності (завдання) для реалізації стратегії розвитку кафедри
- Приведення показників професійної діяльності та рівня кваліфікації кожного викладача кафедри в повну відповідність до чинних ліцензійних вимог освітньої діяльності.
- Створення системи фахового спрямованого підвищення кваліфікації викладачів кафедри.
- Запровадження відкритого, прозорого, поточного планування діяльності кафедри (навчальної, наукової, методичної та організаційної роботи).
- Формування механізмів та традиції самовдосконалення кожного викладача кафедри та умов реалізації його професійних компетентностей.
- Створення умов для започаткування кафедрою наукової школи.
- Використання Е-технологій в освітній діяльності, формування дистанційних курсів, відеолекцій, інтерактивних електронних навчальних видань тощо.
- Підтримання конкурентного статусу кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості в підготовці компетентних і конкурентоспроможних фахівців у галузі дошкільної освіти на національному ринку освітніх послуг та позиціонування НПУ імені М.П. Драгоманова і факультету педагогіки і психології як флагманів педагогічної думки.
- Підготовка наукових публікацій викладачами кафедри у зарубіжних наукових виданнях, що включені до різних наукометричних баз даних та мають індекси цитування.
- Розвиток ефективної взаємодії з українськими та зарубіжними партнерами з метою забезпечення академічної мобільності професорсько-викладацького складу кафедри та реалізації спільних проектів, грантових програм.
- Організація профорієнтаційної роботи з метою популяризації навчання за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта», за різними освітньо-професійними програмами, рівнями на принципово нових засадах.
- Впровадження системи компетентнісного наставництва як одного з нових принципів підготовки професійного кадрового складу кафедри.
- Презентація на сайті кафедри освітніх досягнень викладачів та студентів, популяризація сучасних методів, технологій та методик навчання і викладання у вищій школі.
- Організація взаємодії з іншими освітніми закладами і науковими установами, проведення спільних засідань, семінарів, круглих столів, підготовка та видання наукової та навчально-методичної літератури.
Національне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами України:
- Інститут проблем виховання НАПН України
- Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
- Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих НАПН України
- Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
- Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
- ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»
- Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
- Київський університет імені Бориса Грінченка
- Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
- Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського
- Рівненський державний гуманітарний університет
- Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
- Харківська гуманітарно-педагогічна академія та ін.
- Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
- Національна парламентська бібліотека України
- Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського
- Видавництва: «Академвидав», «Освіта», «Педагогічна преса» та ін.
Зарубіжне партнерство
Кафедра співпрацює із провідними науковими установами й університетами близького і далекого зарубіжжя:
- Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка;
- Казахським національним педагогічним університетом імені Абая;
- Університетом едукології Литви;
- Коледжем Південно-Східної Норвегії (The University College of Southeast Norway (USN) та ін.