Ви тут:  Головна Факультет Структура Кафедри Кафедра дошкільної освіти Педагогічна практика кафедри Тиждень освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (щоденник студентки Мирії Кабалюк)

Тиждень освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (щоденник студентки Мирії Кабалюк)

 

👩‍👧‍👦💫 Студентка 4 курсу спеціальності "Дошкільна освіта" Марія Кабалюк ділиться цікавим досвідом тижня освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку.

 

 

💥 Понеділок 13.11
Наш тиждень розпочався з бесіди з дітьми на тему «Як пройшли твої вихідні?». Всі із захопленням розповідали як вони спільно з батьками їздили на відпочинок у вихідні дні, збирали гриби, ходили в кінотеатр, проводили час з бабусею та дідусем тощо. Понеділок був легким та не дуже завантаженим для дітей, тому що їм потрібно трошки часу знову увійти в режим занять та різних запланованих активностей.
У вільний час для дітей була організована образотворча діяльність на тему: «Хто або що мені подобається? Що я люблю?». Також між собою обговорювали який колір можна використати, щоб розмалювати того чи іншого героя або що ще можна додати до малюнка. Дивлячись на малюнки дітей були такі теми: «Восьминіг», «Мій дім», «Моя мама», «Квіти», «Веселка» тощо. Також допомагала дітям намалювати щось в чому виникають невеличкі труднощі. Можна побачити, що у дітей старшого дошкільного віку широкий спектр інтересів, які виражаються в їхніх малюнках, вони обожнюють фантазувати та створювати власні образи. Також ми разом обрали книжку про веселих котів, де грали в гру «Лабіринт», шукали для кожного кота відповідного хазяїна, проходили тест «Чи любиш ти котів?». Кожен по черзі відповідав на поставлені питання та отримував відповідь або невеличку пораду. Діти ще не вміють читати книжки і звісно деякі словосполучення для них незрозумілі, тому ми разом вирішували завдання.
Діти запропонували разом пограти в дуже цікаву настільну гру «Хто я? Що я?». Спочатку ми всі сіли в коло на килимку, діти вирішили щоб я розпочала першою, адже я їх нова гостя. Ми перемішали всі картки, потім обираємо картку, тримаємо її картинкою біля лоба. За допомогою питань, на які можна відповідати «Так» або «Ні», відгадуємо, хто або що зображено на картці. Але якщо дитина вгадує зображення на картинці, тоді вона картку забирає собі У кого більше карток, той виграв. Ця гра розвиває логіку, інтуїцію, мислення, мовлення, увагу і кмітливість.
Організована також трудова діяльність, щоб кожен прибрав своє місце після гри, образотворчої діяльності та занять.

💥 Вівторок 14.11
Наступного дня мною було проведене заняття з художньо-образотворчої діяльності (аплікація) на тему: «Осінній пейзаж» для дітей старшого дошкільного віку. Спочатку ми пригадали який зараз місяць осені, ознаки осені та кожен зміг розповісти чому йому подобається пора року осінь. Відповіді дітей були такі: «Мені подобається осінь, тому що скоро зима і мій День Народження», «Мені подобається осінь, тому що скоро Свято Миколая та Новий Рік, який я дуже чекаю», «Мені подобається осінь, тому що можна збирати листочки різного кольору» тощо. Далі ми розглянули картину відомого українського художника О.Шовкуненко, якому теж сподобалася осінь і він захотів зобразити її на своїй картині, яку назвав «Золота осінь». В ході розповіді діти познайомилися з новим поняттям «пейзаж». Пейзаж - це картина, на якій зображена природа. У пейзажі можуть бути дерева, квіти, річки, озера, гори, небо, хмари та інші природні об'єкти.
В основній частині заняття ми створювали своє індивідуальне осіннє дерево зі смужок різнокольорового паперу та шаблону дерева. Хтось створював дерево за показаним зразком, деякі креативно оформлювали та додавали свої деталі.
На занятті всі діти дуже уважно слухали та відповідали на поставлені їм питання. Також кожна дитина створюючи осінній пейзаж проявила свою творчість та робила аплікацію із захопленням.

💥 Середа 15.11
На прогулянці ми грали в придуману нами гру, яка називається «Лабіринти». На майданчику є певні лінії, тому кожний мав пройти саме так по визначеній лінії, аби дійти від брівки, до крапочки на асфальті.
Під час повітряної тривоги допомагала вихователю організувати тиху годину для дітей, грали в гру на розвиток мовлення «Так або ні». Я називаю дітям певні твердження, наприклад: «Потрібно мити руки перед їжею», якщо на їх думку це твердження неправильне, тоді вони стукають по ніжкам руками. Якщо твердження правильне – плескають у долоньки.

 

💥 Четвер 16.11
Зранку ми грали в гру «Їстівне-неїстівне» з м’ячем, але ми її трошки зробили на новий лад і вона у нас стала «Що я люблю їсти, а що ні».
З будівельно-конструктивної діяльності спільно з дошкільниками ми будували залізничну станцію для потягів, місточки та різні направлення маршруту. Потім створювали місто з дерев'яного конструктору. Одні будували високі башні, інші будинок для своєї іграшки, а хтось створював гараж.
На занятті з математики було творче завдання у вигляді цифрової мозаїки, в якому потрібно було розфарбувати Святого Миколая з подарунками. Такі завдання допомагають покращити дрібну моторику та зорово-моторну координацію, увагу та знання основних кольорів і дозволить цікаво й корисно провести час на занятті. Кожна цифра має свій деякі діти трошки заплутались у виконанні завдання, тому кому було потрібне пояснення я з радістю їм допомагала.

💥 П’ятниця 17.11
Наш тиждень завершувався дитячим дослідами з водою.
Трудова діяльність: роздати всім стаканчики, роздати паперові квіточки, набрати в стаканчики води.

🌺 Дослід 1.
Хід експерименту:
Діти опускають «Пуп’янки» (паперові квіти із зігнутими пелюстками). Під дією води «пуп’янки» розкриваються і перетворюються на квіти.
Також дітям поставили питання «Чому паперова квітка розпускається?». Відповідь: Тому що вода розм’ягчує папір і наша квіточка розквітає у місцях згину.

🎲 Дослід 2.
Поставимо дві склянки на них смужки паперу, а тепер покладіть кубик (він падає) А тепер поставте таку саму смужку, але складену «гармошкою». Чи падає кубик? (ні)
Чому кубик не падає? (Тому що складена смушка у гармошку твердіша за звичайну смужку)

💧Дослід 3 «Мандруючи водичка»
Спочатку я пояснила дітям, що для цього досліду знадобляться склянки 6 шт. Три склянки заповнені водою з розчиненими барвниками (синій, жовтий, червоний).
Хід експерименту:
Розташовуємо склянки по колу, чергуючи повні та пусті. Між склянками прокладаємо «Місточки» за допомогою складених паперових серветок у вигляді смужок і замикаємо коло. Спостерігаємо , як водичка «мандрує» з повних до порожніх склянок за допомогою паперових серветок і кольори змішуються. Серветки дуже гарно поглинають воду і допомагають переходити воді у порожні склянки. Прибираємо серветки і спостерігаємо надзвичайне гарне явище. Водичка «мандруючи» утворила нові кольори. Діти почали міркувати: якщо змішати червоний з синім ми отримаємо фіолетовий; синій з жовтий ми тримаємо зелений; жовтий з червоним, утвориться помаранчевий.
Ми разом прийшли до таких висновків:
Такі досліди з водою діти можуть проводити самі, адже вони не вимагають дозволу та допомоги дорослих.
Також хоч вони доволі прості, але допомагають розвивати увагу, мислення та емоційну цінність.

Проводячи перші два досліди ми можемо побачити результат одразу, а другий дослід на основі спостереження зміни фарби і води, якому потрібен час.