Відкрита лекція з елементами тренінгу Віри Корх на тему «Напрями арттерапевтичної роботи з дітьми дошкільного віку. Практичні техніки» (квітень 2025 року)
👩🏻🎨🎨🧚♀️🎼🏖 За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова професора Тараса Олефіренко та за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Цвєткової, у рамках місячника науки та навчальної вибіркової дисципліни «Арт-технології у роботі з дітьми дошкільного віку», у другій половині квітня 2025 року проведено відкриту лекцію з елементами тренінгу кандидатки психологічних наук, старшої викладачки Віри Корх на тему «Напрями арт-терапевтичної роботи з дітьми дошкільного віку. Практичні техніки» для здобувачів 1-4 курсів денної форми навчання спеціальності "Дошкільна освіта" в очному форматі в центральному корпусі, 340 аудиторії. Також були присутні викладачі кафедри дошкільної освіти: професор Раїса Шулигіна, доценти Вікторія Гальченко та Софія Довбня.
Лекція супроводжувалась презентацією. На початку лекції було схарактеризовано поняття арт-терапії та особливості роботи з дітьми дошкільного віку в арт-терапевтичному процесі. Розглянуто напрями арт-терапії як зцілення мистецтвом: казкотерапію (продемонстровано відео-уривок з пісенної казки Руслани Лоцман), ігрову терапію (наведено ігри для роботи з агресією та стресовими станами дітей дошкільного віку), пісочну терапію, музикотерапію, зображувальну терапію тощо.
Друга частина лекції пройшла у практично-тренінговому форматі: учасники працювали з манною крупою в контексті пісочної терапії, за методикою «Два будиночки» Олени Тараріної в контексті зображувальної терапії (психотерапевтична робота з тривогою та відновленням почуття безпеки), розфарбовували терапевтичні розмальовки з арт-терапевтичного альбому Оллі Скордіної за напрямком ізотерапії. Різні напрями арт-терапії майстерно еклектично міксувалися лекторкою: під час малювання на манці та розфарбовування розмальовок звучала класична музика Шопена та інших композиторів в контексті музикотерапії. Учасники зацікавилися та погрузилися у терапевтичний процес, була створена психологічна атмосфера, сприятлива для особистісної рефлексії, ресурсування та ментального здоров’язбереження. Психотерапевтична робота з психоемоційними станами тривоги, страху, стресу, психотравми, постравматичного стресового розладу (ПТСР) за методом арт-терапії є ефективною та актуальною не тільки з дітьми, а й з дорослими в умовах воєнного та повоєнного стану в Україні.