На Міжнародній конференції «Актуальні проблеми психології розвитку особистості» (12.05.23)
Коли людина сприймає себе такою, якою вона насправді є, вона набуває
можливості змінитися. (Карл Роджерс)
12 травня 2023 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми психології розвитку особистості», яка проходила у змішаному форматі. Конференція була організована і проведена Педагогічним факультетом Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Пленарне засідання в конференц-залі Центрального корпусу УДУ імені Михайла Драгоманова відкрив ректор університету Андрущенко Віктор Петорович, дійсний член НАПН України, член-кореспондент НАН України, доктор філософських наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України. Віктор Петрович підкреслив важливість формування успішної особистості в освітньому процесі, особистості, яка здатна створювати матеріальні й духовні цінності. Звернув увагу, що у конференції беруть участь 3 дійсних члени Національної академії педагогічних наук України: Максименко Сергій Дмитрович, Бех Іван Дмитрович, Яценко Тамара Семенівна та Панок Віталій Григорович, який нині є членом-кореспондентом НАПН України, побажав плідної, конструктивної роботи учасникам конференції.
Привітав шановних спікерів та гостей наукової зустрічі декан педагогічного факультету, кандидат педагогічних наук, професор Тарас Олексійович Олефіренко та запропонував академічній спільноті зосередитися на важливих питаннях та актуальних проблемах психології розвитку особистості.
У конференції взяли участь понад 300 учасників. Серед них викладачі і студенти як вітчизняних, так і закордонних закладів вищої освіти, а саме: Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини; ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Дніпро-Слов’янськ); Київського національного університету будівництва і архітектури; Київського університету імені Бориса Грінченка; Чиказького державного університету (США) та Люблінського католицького університету Іоана Павла II (Польща). А також наукові співробітники таких наукових установ: Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України; Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Всесвітня асоціація позитивної та транскультурної психотерапії (Німеччина).
Першою прозвучала пленарна доповідь Максименка Сергія Дмитровича, дійсного члена НАПН України, доктора психологічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України, директора Інституту психології НАПН України імені Г. С. Костюка. Сергій Дмитрович презентував основні чинники і джерела психогенетичного потенціалу особистості. Було наголошено, що особистість народжується в любові. Представлено витоки та ознаки розвитку особистості. Доведено, що джерелом розвитку особистості є нужда.
Потім Бех Іван Дмитрович, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, директор Інституту проблем виховання НАПН України, підкреслив, що виховання успішної особистості забезпечують у тандемі батьки і вчителі. Було презентовано механізми розв’язання проблеми забезпечення успіху педагога як вихователя в контексті європейського вибору України.
Яценко Тамара Семенівна, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений працівник народної освіти України, професор кафедри практичної психології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, представила модель внутрішньої динаміки психіки, було охарактеризовано архаїчний спадок психіки та розкрито методологію глибинного пізнання, а саме роль логічного і пралогічного мислення особистості.
Панок Віталій Григорович, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, звернув увагу професійної громадськості на механізми розв’язання проблеми професійної підготовки практичного психолога з точки зору психологічної практики. Стрижак Олександр Євгенович, доктор технічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, заступник директора Національного центру «Мала академія наук України» МОН і НАН України, презентував роль і сутність цифрового середовища особистості учня у сьогоденні. Митник Олександр Якович, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, розкрив зміст здоров’язбережувального освітнього середовища, технологію його побудови та особливості її впровадження в освітній процес у межах Всеукраїнського експериментального дослідження на тему «Психолого-педагогічний супровід формування соціально успішної особистості учня початкової школи»
В онлайн-форматі виступила Панасенко Еліна Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Дніпро-Слов’янськ). Вчена розкрила сутність теоретико-прикладного дослідження стресових станів українського студентства, представила емпіричні результати.
Також в онлайні були презентовані доповіді наших зарубіжних гостей, з якими ми плідно співпрацюємо. Ursica Raluca, засновник і директор Лондонського центру позитивної та транскультурної психотерапії, член ради директорів WAPP, презентувала особливості розвитку здорової самооцінки засобами позитивної психотерапії.
Dr. Andre R Marseille, доцент кафедри психології Чиказького державного університету, розкрив техніки роботи з травматичним стресом, наслідки цього явища для психотерапії.
Ірина Михайлівна Унінець, доцент кафедри практичної психології, висловила вдячність нашим партнерам за участь у науковому заході від Педагогічного факультету та драгоманівського університету у своєму дописі у Facebook англійською:
Summing up the results of the International Conference, which took place on May 12, 2023, at the Ukrainian Mykhailo Dragomanov State University, I would like to express special gratitude for the cooperation and participation in the plenary session with important and interesting reports from WAPP representatives and our esteemed foreign colleagues: WAPP President – Dr. Hamid Peseschkian; Raluca Urșica – WAPP Board Member and Manager of the London PPT Center, and Dr. Andre Roger-Eggleston Marseille – Principal Therapist, Safe-Paces Mental Health Counselling, Coaching and Consulting Services, Assistant Professor of Psychology Chicago State University.
Your presentations on "The Importance of Developing a Healthy Self-Esteem with Positive Psychotherapy" and "Traumatic Stress and Time Orientation: Implications for Psychotherapy" were very important and educational! Thank you for your reports and we look forward to further cooperation!
Усі виступи викликали жваве обговорення професійної громадськості та здобувачів вищої освіти.
На завершення Яценко Тамара Семенівна, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений працівник народної освіти України, професор кафедри практичної психології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, презентувала майстер-клас на тему: «Практикум активного соціально-психологічного пізнання психіки». Тамара Семенівна продемонструвала особливості використання авторського методу АСПП (активного соціально-психологічного пізнання психіки) у конкретних життєвих ситуаціях. Ці ситуації пропонували учасники майстер-класу. Майстер-клас тривав дві години. Потім учасники конференції ділилися своїми враженнями про важливість презентованої роботи, про теоретико-прикладний характер усіх доповідей, їх актуальність у сенсі психолого-педагогічних досліджень. Усі учасники майстер-класу висловлювали вдячність Яценко Тамарі Семенівни за дієвість методу активного соціально-психологічного пізнання психіки.
СЕРТИФІКАТИ учасників конференції (на Goodle Диску)↓
Репортаж про конференцію опубліковано в статті Конференція «дослідників людських душ» в УДУ імені Михайла Драгоманова у Всеукраїнській газеті «Освіта і суспільство» 2023 №4-5 (61-62) (с.11),
а також на сайті НАПН України