Науково-методичні розробки кафедри практичної психології
✏️ Навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів «Організація психологічної служби» укладено відповідно до програми курсу «Організація психологічної служби». Він складається з двом модулів, що містять вісім тем. У кожній темі презентовано систему завдань (репродуктивних, проблемно-пошукових і творчих), робота над якими прияє систематизації, узагальненню, закріпленню знань з усіх розділів курсу та розвитку професійних умінь щодо використання знань у різноманітних життєвих ситуаціях. У посібнику також представлено методичні рекомендації для студентів щодо роботи над індивідуальним науково-дослідним завданням.
Навчально-методичний посібник адресовано студентам педагогічних ЗВО, викладачам, практичним психологам, які працюють у системі освіти та в організаціях.
✏️ Зошит для самостійної роботи, розроблений для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають курси «Психологія конфлікту», «Конфліктологія», «Психологія управління конфліктами». Розділи у зошиту відповідають програмі курсу «Психологія конфлікту» та допомагають у закріпленні отриманих знань та виконанні завдань, передбачуваних для самостійного опанування. У даному посібнику містяться нестандартні авторські методики, які надають студентові можливість розвинути творчі здібності у пошуку шляхів розуміння та вирішення конфліктів, а також психодіагностичні методики відомих авторів, які дають можливість студентові швидко виконувати завдання.
Деякі завдання зошиту можна використовувати широкому колу людей, які мають за мету поглибити свої знання, практичні навички у питанні розуміння, управління та вирішення конфліктів.
✏️ У навчально-методичному посібнику охарактеризовано особистість практичного психолога як конкурентоспроможного фахівця; розкрито теоретичні засади професійної підготовки такої особистості; описано організаційно-методичне та технологічне забезпечення підготовки практичного психолога у процесі вивчення фахових дисциплін; презентовано професійні задачі, спрямовані на розвиток критичності мислення, дослідницьких умінь, професійно-значущих якостей майбутнього фахівця.
Навчально-метоличний посібник адресовано студентам, викладачам ВНЗ, науковцям та аспірантам, які цікавляться питаннями сутності та специфіки професійної підготовки практичного психолога.
✏️ Запропонований матеріал представляє інформаційне та організаційно-методичне забезпечення курсу «Організація психологічної служби». Подано план-проспект кожного практичного заняття, який місить короткий зміст лекційного матеріалу; творчі і тестові завдання, які можуть бути використані як для роботи на занятті, так і для самостійної роботи студентів, самостійного контролю знань. Презентовано дві модульні контрольні роботи.
Навчально-методичний посібник адресовано викладачам, студентам педагогічних ВНЗ, практичних психологам, які працюють у системі освіти та в організаціях.
✏️ У посібнику презентовано форми й методи роботи викладача на лекційних та практичних (лабораторних) заняттях курсу; представлено короткий зміст лекційного матеріалу, навчальне забезпечення практичних (лабораторних) занять у вигляді професійних проблемно-пошукових завдань, завдань для самостійної роботи та самоконтролю знань; тестові завдання для перевірки якості знань студентів.
✏️ У навчально-методичному посібнику викладено основи теорії та практики психології сім’ї, представлено діагностичний інструментарій по роботі з сім’єю. Особливістю навчально-методичного посібника є запропоновані індивідуально-творчі завдання та запитання для роздумів щодо психологічного аналізу сімейної системи, психологічних аспектів молодої сім’ї, кризових періодів подружнього життя.
Посібник адресований студентам та викладачам галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки, психологам-практикам, а також усіх, хто цікавиться проблемами функціонування сім’ї.
✏️ Матеріал посібника представлений у вигляді системи занять, які структуровано у відповідності з ключовими аспектами особистісного та професійного становлення практичного психолога. У змісті кожного заняття є набір різноманітних вправ, які істотно розширюють репертуар прийомів ведення тренінгових груп і підвищують ефективність групової роботи. У змісті деяких занять, окрім розвивальних вправ, є базові знання з теми. Презентовані завдання спрямовані на розвиток мовлення, вміння працювати з конфліктами, розвиток згуртованості команди і усвідомлення особистих цілей самовдосконалення.
Посібник адресований студентам психологічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Може бути корисний психологам-практикам, а також всім тим, хто прагне до самопізнання та саморозвитку.
У хрестоматії розкрито теоретичні засади психічного розвитку дітей немовлячого, переддошкільного та дошкільного віку. Її основою стали дослідження сучасних українських психологів у галузі проблем вікової психології, радянських психологів та зарубіжних дослідників, які відображені як в монографічних роботах, так і в окремих статтях. Принцип відбору матеріалу, яким керувалися укладачі, полягає не у виділенні текстів з метою охарактеризувати досягнення психологічної науки, а у виборі матеріалів, які відповідають змісту типової програми з вікової психології та психології розвитку. Цей навчальний посібник має доповнити існуючі підручники з вікової психології і дати можливість викладачам організовувати самостійну роботу студентів з текстами.
У посібник «Проективні методики: з ким? навіщо? як?» увійшли як відомі, так і маловідомі широкому загалу проективні методики, які використовуються в практичній психології для діагностики особистості. Пропонується чітка, логічна структура їх застосування, що слугуватиме запорукою професійної інтерпретації отриманих результатів. Посібник призначено для студентів та практичних психологів.
Навчально-методичний посібник містить: загальні положення (назва модулів, тематика лекцій із дисципліни та їх зміст; орієнтовна тематика семінарських та практичних занять для студентів денної і заочної форм навчання); самопідготовку до занять 1-го і 2-го змістового модуля (методичні рекомендації та алгоритм самопідготовки до 2-х семінарських занять модулей; форми контролю за змістовими модулями; контрольні завдання для самоперевірки знань та вмінь із змістових модулей); самопідготовку до занять 3-го змістового модуля (методичні рекомендації та алгоритм самопідготовки до 4-х практичних та 2-х семінарських занять; форми контролю за змістовим модулем; контрольні завдання для самоперевірки знань та вмінь із змістового модуля); орієнтовна тематика рефератів для самостійної роботи; тематика з науково-дослідної роботи студентів; глосарій (термінологічний словник); контрольні завдання самостійної роботи для студентів заочної форми; практичні задачі з вікової психології; список використаної літератури. Матеріали посібника стануть у нагоді викладачам вищих навчальних закладів для проведення семінарських, практичних занять зі студентами.
Навчальний посібник з історії психології розрахований, в першу чергу, на студентів психологічних факультетів, які починають свій шлях підкорення психологічного олімпу. Автори в простій, доступній формі пояснюють складний світ психології в філософський період її розвитку. На особливу увагу читачів заслуговує розділ про становлення української психології, яка існує й самостверджується багато століть та займає гідне місце в світовій науці. Книга може зацікавити фахівців суміжних дисциплін, всіх небайдужих, хто намагається зрозуміти етапи становлення психології та її здобутки.
У навчальному посібнику розкрито історію становлення практичної психології та сфери її застосування у наш час. Охарактеризовано зміст усіх видів психологічної допомоги: психологічної профілактики, психологічної діагностики, психологічного консультування, психологічної корекції, психологічної терапії. Особливу увагу приділено діяльності практичного психолога у сфері освіти. Посібник знайомить читача з особистісними та професійними якостями практичного психолога, необхідними для успіху його діяльності. У додатках наведено нормативно-правові документи, які регламентують діяльність практичного психолога у сфері освіти.
Посібник адресований студентам, які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» за спеціальностями «Практична психологія» та «Психологія», а також викладачам та практичним психологам.
У посібнику розкриваються основні поняття загальної, вікової, педагогічної і соціальної психології, представлено імена найвідоміших зарубіжних і українських психологів.
Навчальне видання адресується студентам, які лише розпочинають опановувати спеціальність «Психологія», «Практична психологія», а також майбутнім учителям та всім тим, хто цікавиться психологічною наукою.