Ви тут:  Головна Аспірантові Соціальна інтеграція аспірантів Психологічна підтримка ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Відкритий семінар-практикум викладача Валерії Тарасової «Психодіагностика типів прив’язаності: методи, інтерпретація, практичне застосування»

ПЕДАГОГИ ФАКУЛЬТЕТУ: Відкритий семінар-практикум викладача Валерії Тарасової «Психодіагностика типів прив’язаності: методи, інтерпретація, практичне застосування»

 

13.02.2025 о 12:00 в онлайн-форматі відбувся відкритий семінар-практикум викладача кафедри практичної психології Педагогічного факультету Тарасової Валерії Валеріївни «Психодіагностика типів прив’язаності: методи, інтерпретація, практичне застосування».

 

Тарасова Відкрите заняття 13.02.2025 1

 

На занятті були присутні: Шапошнікова І.М., заступник декана з навчально-методичної роботи, професор; Митник О.Я., завідувач кафедри практичної психології, професор; доценти – Севастюк М.С., Томаржевська І.В., Дубініна К.В., Каськов І.В.; викладачі – Чанчиков І.К., Тарасова І.В., Адамюк Д.С., Гончаренко І.О. У занятті також брали участь студенти першого курсу магістратури спеціальності «Психологія» денної і заочної форм навчання.

 

У форматі розмірковування, постановки певних проблемних ситуацій було презентовано матеріал про типи прив’язаності, сучасні методи психодіагностики прив’язаності та способи використання теорії у психологічній практиці та наукових дослідженнях.

 

Теоретичний блок заняття був представлений оглядом теоретичних основ прив’язаності (Джон Боулбі, Мері Ейнсворт, Філіп Шейвер, Кім Бартоулом’ю); класифікацією типів прив’язаності: безпечний, тривожно-амбівалентний, уникаючий, дезорганізований; був розкритий зв’язок прив’язаності з психічним здоров’ям і поведінковими патернами. Було охарактеризовано методи психодіагностики прив’язаності, а саме:

  • ASQ (The Attachment Style Questionnaire)– для дорослих.
  • IPPA (Inventory of Parent and Peer Attachment)– для підлітків.
  • ECR-R (Experience in Close Relationships – Revised)– для оцінки прив’язаності у романтичних стосунках.
  • AAI (Adult Attachment Interview)– напівструктуроване інтерв’ю.

 

У дискусійній формі викладачам і студентам було надано рекомендації щодо  особливостей вибору методів у різних контекстах (клінічна практика, дослідження, освітнє середовище).

Практичний блок заняття був представлений роботою у малих групах, а саме:

  • Заповнення учасниками опитувальника ASQ для самооцінки.
  • Аналіз отриманих результатів, обговорення.
  • Вивчення кейсів: інтерпретація профілів прив’язаності реальних чи вигаданих клієнтів/студентів.
  • У підсумковій частині заняття було наведено приклади використання отриманих знань у викладацькій та практичній діяльності.

 

Тарасова Відкрите заняття 13.02.2025 1

 

Тарасова Відкрите заняття 13.02.2025 1

 

Тарасова Відкрите заняття 13.02.2025 1