Ви тут:  Головна Аспірантові Соціальна інтеграція аспірантів Психологічна підтримка Другий семінар-тренінг «Інтеграція Позитивної психотерапії із сучасними направленнями психотерапевтичної допомоги. Дистанціювання та усвідомлення в психотерапії» у рамках онлайн-курсу «Психотерапевтичні техніки збереження психічного здоров’я особистості»

Другий семінар-тренінг «Інтеграція Позитивної психотерапії із сучасними направленнями психотерапевтичної допомоги. Дистанціювання та усвідомлення в психотерапії» у рамках онлайн-курсу «Психотерапевтичні техніки збереження психічного здоров’я особистості»

 

22.03.2025 кафедра практичної психології педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова провела другий семінар-тренінг на тему: «Інтеграція Позитивної психотерапії із сучасними направленнями психотерапевтичної допомоги. Дистанціювання та усвідомлення в психотерапії» у рамках онлайн-курсу «Психотерапевтичні техніки збереження психічного здоров’я особистості».


Такі семінари-тренінги передбачені міжнародним науково-практичним проєктом між УДУ імені Михайла Драгоманова та Вісбаденською Академією психотерапії.

 

22.03.2025 другий семінар тренінг кПрПс


На семінарі виступила професор, доктор філософії (PhD), доктор економічних наук, дипломований психолог, сертифікований психотерапевт і тренер в методі Позитивної психотерапії Унінець І.М. У своїй доповіді вона зазначила, що основою методу Позитивної психотерапії є позитум-підхід та розповіла про три основні принципи Позитивної психотерапії, зазначивши, що принцип надії є одним з найбільш фундаментальних у Позитивній психотерапії в основі якого лежить віра в те, що людина здатна впоратися з життєвими труднощами, якщо вона зможе знайти і активувати свої власні ресурси. Принцип балансу є ключовим в Позитивній психотерапії, оскільки вважається, що конфлікти і проблеми виникають у місцях, де є дисбаланс. Цей принцип грунтується на Моделі балансу життя. А принцип консультування спрямований на допомогу людині в усвідомленні та корекції її реакцій за допомогою 5-крокової моделі, що перегукується з додатковим принципом – Самодопомоги. Мета цієї моделі – розширення можливих варіантів переробки конфлікту. Також вона зазначила, що крім основних принципів Позитивна психотерапія включає 5 допоміжних принципів, які підтримують глибше розуміння та ефективність терапевтичного процесу.


Далі Ірина Михайлівна акцентувала увагу на п’ятикрокову модель позитивної психотерапії.


Доцент Дем’яненко Б.Т. зазначив, що позитивна психотерапія є метапідходом, який спрямований на взаємодію та інтеграцію різних психотерапевтичних напрямків. У своїй доповіді Борис Трохимович звернув увагу, що німецький психотерапевт К.Граве узагальнив ефективні стратегії різних психотерапевтичних направлень та виділив ефективні параметри психотерапевтичних інтервенцій в три основні компоненти:
✔️активація ресурсів особистості;
✔️дестабілізація руйнівних атракторів (центрів нейронної активації) внаслідок інтервенцій, що направлені на вирішення конкретних проблем;
✔️формування узгодженості як досвіду цілісного функціонування (психологічного та нейрофізіологічного) шляхом змін мотиваційних атракторів.

Американський психолог, Скотт Кауфман, дослідив всі записи Абрахама Маслоу, що стосувались незавершеної теорії трансцендентності та модифікував його «піраміду потреб» та розробив власну модель потреб, яка складається з двох рівнів: захищеність та зростання.


Трансцендентність є також предметом вивчення одного з класиків трансперсональної психології та психотерапії, Кена Вілбера, який вважає, що людина може досягати більш вищого рівня розвитку свідомості (трансперсонального), де він виділяв:
✔️нижчий тонкий рівень
✔️причинний рівень.

Під час медитації людина здатна досягнути цих рівнів усвідомленості.


Видатний американський психотерапевт, автор психотерапевтичного методу, який носить назву Майндсайт, Деніел Сігел, стверджує, що наша психіка інформаційно-енергетичним потоком. Психологічне здоров’я він пов’язує зі станом інтегрального «потоку».

Д.Сігел вважає, що психологічне здоров’я, а також вплив психологів, психотерапевтів та педагогів на клієнтів та учнів безпосередньо пов’язаний зі внутрішньо особистісним та міжособистісним налаштуванням.

Соналаштування – це центральний механізм усвідомленості та надійної прихильності, який пояснює нейрофізіологічні механізми формування психологічної та нейрофізіологічної інтеграції.

Соналаштування є важливим компонентом у медитації усвідомленої уваги Майндфулнес. Медитація Майндфулнес активізує процес дистанціювання, що дозволяє усвідомити свої справжні бажання, конфлікти та мотиви.

Тому соналаштування є найважливішим етапом під час психотерапевтичного процесу.

 

Видатний екзистенційний психотерапевт, Джеймс Бьюдженталь писав: «Те, що ми називаємо психотерапією насправді є прискореним освітнім процесом, який направлений на те, щоб досягти зрілості, затримавшись на 20, 30 та більше років через спроби жити з дитячим ставленням до життя. Бути по-справжньому живим означає бути засудженим до постійного розвитку та безкінечних змін. Якщо ми хочемо жити якомога повноцінним життям, варто якомога більше пізнати свої бажання та потреби. Ми складаємось з полум’я та його танець є танцем нашого життя».

 

Джерело: Facebook сторінка професора кафедри практичної психології Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова Ірини Унінець ➡️ Irina Uninets: https://www.facebook.com/share/p/18eT8xTeQW/