Психотерапевтична допомога у становленні успішної у соціумі особистості: семінари-тренінги в рамках міжнародного проєкту
У контексті стабілізації психоемоційного стану особистості 15 березня 2025 року кафедра практичної психології Педагогічного факультету розпочала проведення серії онлайн-семінарів-тренінгів для студентів та викладачів. Ці заходи є частиною міжнародного науково-практичного проєкту, реалізованого у співпраці УДУ імені Михайла Драгоманова з Вісбаденською Академією психотерапії, на тему «Психолого-педагогічні умови формування сучасного психолога у процесі професійної та післядипломної підготовки».
Семінари проходять під керівництвом декана факультету професора Тараса Олефіренка та завідувача кафедри практичної психології професора Олександра Митника.
![]() |
![]() |
Лекційно-практичні сесії проводять досвідчені фахівці: кандидат медичних наук, доцент, психіатр-психотерапевт Дем’яненко Борис Трохимович та доктор економічних наук, професор, дипломований психолог, сертифікований психотерапевт і тренер у методі Позитивної психотерапії Унінець Ірина Михайлівна.
![]() |
![]() |
Тема першого семінару: «Моделі психологічного здоров’я та психопатології. Модель балансу в позитивній психотерапії».
У рамках першого семінару доцент Борис Дем’яненко презентував низку технік сучасної психотерапії, зокрема, базову техніку тренінгу – медитацію усвідомленої уваги Майндфулнес. Учасники ознайомилися з основами 8-тижневої програми Майндфулнес та практикували техніки на першому тижні, орієнтуючись на тему «Усвідомлене тіло та дихання».
Професор Ірина Унінець розповіла про принципи позитивної психотерапії та, розглядаючи ключовий принцип балансу, зробила акцент на «Моделі балансу». Вона зазначила, що за допомогою даної моделі можна чітко описати активність, життєву енергію, джерело самооцінки, конфліктні реакції, діагнози, ресурси, а також зрозуміти їх внутрішній контекст. Професорка допомогла учасникам семінару-тренінгу продіагностувати своє життя за допомогою Моделі балансу та визначити в яких саме сферах їхнього життя існує дисбаланс, щоб зрозуміти, де необхідно вжити змін для відновлення гармонії.
Учасники семінару активно включалися в процес і висловлювали задоволення від здобутих знань, що стало очевидним завдяки позитивній атмосфері, яка панувала на заході.
Наступний семінар-тренінг «П’ятикрокова модель в Позитивній психотерапії. Інтеграція позитивної психотерапії з сучасними направленнями психотерапевтичної допомоги. Дистанціювання в психотерапії» відбувся 22.03.2025.
Професор Ірина Унінець представила позитум-підхід як основу методу позитивної психотерапії та охарактеризувала три основні принципи Позитивної психотерапії, закцентувавши увагу на 5-ти кроковій моделі, метою якої є розширення можливих варіантів переробки конфлікту.
Доцент Борис Дем’яненко зазначив, що позитивна психотерапія є метапідходом, який спрямований на взаємодію та інтеграцію різних психотерапевтичних напрямків. Борис Трохимович звернув увагу, що німецький психотерапевт К.Граве узагальнив ефективні стратегії різних психотерапевтичних направлень та виділив ефективні параметри психотерапевтичних технік в три основні складові:
- активація ресурсів особистості;
- дестабілізація руйнівних атракторів (центрів нейронної активації) внаслідок інтервенцій, що направлені на вирішення конкретних проблем;
- формування узгодженості як досвіду цілісного функціонування (психологічного та нейрофізіологічного) шляхом змін мотиваційних атракторів.
Було презентовано соналаштування як центральний механізм усвідомленості та надійної прихильності, який пояснює нейрофізіологічні механізми формування психологічної та нейрофізіологічної інтеграції є важливим компонентом у медитації усвідомленої уваги Майндфулнес. Медитація Майндфулнес активізує процес дистанціювання, що дозволяє усвідомити свої справжні бажання, конфлікти та мотиви. Соналаштування є найважливішим етапом під час психотерапевтичного процесу, оскільки сприяє формуванню психологічної та нейрофізіологічної інтеграції.
Учасники семінару виразили задоволення від отриманих знань і зазначили, що практичні заняття допомогли їм збалансувати внутрішні ресурси, усвідомити свої можливості та досягти нових вершин у процесі саморозвитку.