На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова відбулася серія тренінгів у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme». Ініціатива реалізувалася у співпраці з Університетом Вітаутаса Великого (Литва).


Захід об’єднав фахівців і майбутніх педагогів, психологів, соціальних працівників, які працюють у кризовому середовищі.

 

Постконфліктна освіта Нові підходи відео фон

лого партнери тренінги 02.2025

6 червня 2025 року докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, заступниця декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків Педагогічного факультету Олена Матвієнко та доктор філософії в галузі 01 Освіта/Педагогіка, викладач кафедри педагогіки Микита Попов взяли участь у VI International Scientific and Theoretical Conference "Scientific method: reality and future trends of researching", що відбулася в Монреалі (Канада).

 

Під час конференції українські науковці представили тему: "Оцінювання ефективності педагогічного впливу в умовах освітньої травматизації: методологія, інструменти, ризики". У межах цієї теми було розкрито ключові аспекти педагогічного впливу на учасників освітнього процесу в умовах посттравматичного досвіду, окреслено ризики та методи оцінювання ефективності таких впливів.

 

Участь у конференції відбулася в межах реалізації міжнародного проєкту "EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme", який спрямований на дослідження та впровадження сучасних моделей педагогіки, чутливої до травматичного досвіду, у систему професійної підготовки фахівців освіти.

 

Також учасники ознайомилися з останніми світовими тенденціями у сфері методології наукових досліджень та обмінялися досвідом із колегами з різних країн. Участь у заході сприяла налагодженню нових академічних контактів та розширенню міжнародної співпраці у сфері педагогіки.

 

Такі заходи підкреслюють важливу роль УДУ імені Михайла Драгоманова в розвитку європейського та світового освітнього простору.

 

О Мавтвієнко М Попов Канада 06.06.2025 укр

лого партнери тренінги 02.2025

30 травня 2025 року декан педагогічного факультету, кандидат педагогічних наук, професор Тарас Олефіренко та завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки, заступниця декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків, докторка педагогічних наук, професорка Олена Матвієнко взяли участь у VIII Міжнародній науково-теоретичній конференції «Modernization of today’s science: experience and trends», що відбулася у місті Глазго (Шотландія, Велика Британія).

 

У межах роботи конференції науковці представили спільне дослідження на тему: «Інтердисциплінарні підходи до формування психологічної стійкості учасників освітнього процесу в постконфліктний період», у якому акцентували увагу на інтеграції психолого-педагогічних практик, що забезпечують стійкість і розвиток освітнього середовища в умовах соціальних викликів.

 

Участь у конференції відбулася в межах реалізації міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», який спрямований на дослідження та впровадження сучасних моделей педагогіки, чутливої до травматичного досвіду, у систему професійної підготовки фахівців освіти.

 

Залучення науковців університету до таких міжнародних ініціатив сприяє розвитку академічної мобільності, наукової співпраці та утвердженню позицій УДУ імені Михайла Драгоманова як авторитетного центру педагогічної думки в європейському освітньому просторі.

 

Олефіренко Матвієнко Глазго 30.05.2025 укр

лого партнери тренінги 02.2025

У контексті триваючих змін в українському суспільстві та освіті, Український державний університет імені Михайла Драгоманова у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва) продовжує реалізацію важливого міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що впроваджується за підтримки Європейського Союзу.

 

Одним із результатів проєктної діяльності стало створення і запровадження курсу «Проєктування та реалізація безпечного освітнього середовища у початковій школі», який покликаний відповісти на актуальні потреби сучасної української школи. Особлива увага у курсі приділяється роботі з дітьми, які пережили травматичні події, та створенню умов для їх повноцінного навчання і розвитку.

 

Наукове керівництво курсом здійснює докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки УДУ імені Михайла Драгоманова – Олена Валеріївна Матвієнко. Завдяки її глибоким знанням, досвіду та практичному підходу, курс гармонійно поєднує наукові засади та сучасні педагогічні практики.

 

Ключові напрями курсу:

🔹 Побудова безпечного простору для дитини – розробка педагогічних стратегій, що створюють атмосферу довіри, захищеності й емоційної підтримки в класі.
🔹 Педагогіка, чутлива до травматичного досвіду – інтеграція методів, які сприяють подоланню психологічних наслідків стресу та війни у дітей молодшого шкільного віку.
🔹 Компетентнісний розвиток вчителя – підготовка вчителів до роботи в умовах післякризового суспільства з акцентом на емпатію, підтримку і педагогічну майстерність.

 

Запровадження цього курсу – не просто інноваційна ініціатива, а необхідна відповідь на нові виклики української початкової освіти. Він сприяє не лише професійному зростанню педагогів, а й формуванню середовища, в якому кожна дитина може навчатися у безпеці та з упевненістю дивитися у майбутнє.

 

Реалізація проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme» свідчить про єдність європейської спільноти у прагненні підтримати українську освіту, а також про прагнення наукової спільноти університету зробити свій внесок у відновлення України через якісну педагогічну підготовку.

 

Н курс Безп серед пш англ

лого партнери тренінги 02.2025

На кафедрі початкової освіти та інноваційної педагогіки Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова завершився цикл тренінгів у межах міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що реалізується у партнерстві з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва). Програма спрямована на розвиток практичних навичок роботи з дітьми, які зазнали травматичних подій, а також на впровадження постконфліктної освіти у професійну підготовку педагогів.

 

🔶 Заняття проводять професорка, докторка педагогічних наук Олена Матвієнко та старша викладачка, кандидатка педагогічних наук Дар’я Губарєва — досвідчені тренерки, які поєднують наукову експертизу та практичні навички тілесно-орієнтованої терапії в освітньому процесі.

 

🔷 Заняття 5. Цифрова підтримка: психологічні боти у роботі з травмою


П’яте тренінгове заняття було присвячене цифровим інструментам психосоціальної підтримки. Учасники ознайомилися з функціоналом популярних ботів — Wysa, Woebot, Replika — та обговорили їхню ефективність у роботі з наслідками психологічної травми.
Практична частина включала створення міні-сценаріїв для ботів у Google Forms і Telegram, моделювання ситуацій допомоги та обговорення етичних меж автоматизованого супроводу.
Результат заняття — формування базових навичок використання цифрових сервісів у практиці підтримки дітей.

 

🔷 Заняття 6. Інтеграція, рефлексія і профілактика вигорання


Заключне тренінгове заняття було спрямоване на узагальнення досвіду, розвиток стратегій самопідтримки й профілактики емоційного вигорання педагогів.

Програма включала:

- вправу «Ресурсне дерево»,
- створення «Я-карти» — візуалізація особистісних змін,
- групову вправу «Коло підтримки»,
- творче завдання «Лист собі в майбутнє».

 

Серія тренінгів стала цінним простором для професійного зростання, особистісної трансформації та об’єднання педагогів навколо спільної мети — створення безпечного, підтримувального середовища для дітей у післявоєнному контексті.

 

Заверш сер трен Постконф освіта Тілесно орієнт англ

Page 3 of 7