♿️ У рамках вивчення дисципліни «Інклюзивне освітнє середовище в ЗДО» 1️⃣2️⃣ травня 2️⃣0️⃣2️⃣5️⃣ року здобувачі вищої освіти денної форми навчання I і III курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (1-А та З-А груп) спеціальності "Дошкільна освіта", Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова під супроводом кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти Андрущенко Наталії Вікторівни відвідали інклюзивно-ресурсний центр №🔟 Шевченківського району міста Києва. 🫂🧑🦯
Фахівцями ІРЦ було розкрито такі питання:
1. Проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
2. Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.
3. Співпраця ІРЦ з батьками дітей з ООП.
4. Корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, які надаються особам з ООП в ІРЦ.
4. Створення ІПР.
5. Організація та облаштування ресурсної кімнати.
6. Перспективи працевлаштування.
☺️💞 Візит до приватного закладу дошкільної освіти «Sense Kids»: досвід, що надихає!🏠🌈
👯♀🫶🧒👧 Нещодавно ми, здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова, мали чудову нагоду в рамках дисципліни «Педагогіка дошкільна» (👩🏻💼 викладачка дисципліни: кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти Софія Довбня) відвідати сучасний приватний заклад дошкільної освіти «Sense Kids».
Іноді для справжнього відкриття потрібні не підручники й лекції, а сміливість зануритися у світ гри без обмежень. Саме таке середовище – незвичне, живе, повне несподіванок, – допомагає не лише розкрити потенціал дитини, а й подивитися на розвиток емоційної сфери, уяви та креативності під новим кутом.
У пошуках нетрадиційного ігрового середовища 6 травня 2025 року здобувачами IV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» у супроводі викладача кафедри дошкільної освіти Ірини Кузьменко була відвідана інтерактивна виставка «Третє дихання». Головною метою візиту було ознайомлення з нетрадиційним ігровим середовищем (під час вивчення дисципліни «Практикум з ігрової діяльності дітей дошкільного віку»), яке можна було б використати для розвитку дитячої уяви, їх емоційної сфери, креативності та просто для отримання насолоди від самого процесу гри у нестандартних умовах.
🇺🇦🤝🌍🇪🇺 В університеті триває тиждень науки. Кожен, хто має досвід діяльності у цій сфері та певні здобутки, намагається апробувати їх на різних рівнях. Особливо актуальною з огляду на євроінтеграційний курс України є міжнародна проєктна діяльність. Керівництво університету (ректор Андрущенко В.П.) та Педагогічного факультету (декан Олефіренко Т.О.) завжди підтримують ініціативу кафедр з розроблення міжнародних проєктів. Науково- педагогічні працівники кафедри дошкільної освіти (завідувач Цвєткова Г. Г.) є активними в розробленні проєктів Erasmus + за програмою Жан Моне (координатор Барановська Л. В.). Проєктною пропозицією передбачено щорічне проведення тематичної міжнародної конференції. Проєктні заходи є особливими за змістом, формою, складом учасників. Для їх проведення потрібен відповідний досвід. Потенційний координатор розробленого проєкту з використання європейських студій для вдосконалення якості вищої педагогічної освіти в Україні професор Барановська Лілія Володимирівна з цією метою упродовж 5-7 травня 2025 року брала участь у VII-й Міжнародній конференції "Європейські виміри сталого розвитку", яку зорганізували науковці Національного університету харчових технологій. Цей ЗВО є лідером з отриманням грантів зазначеної вище програми (7 грантів). Досвід учених НУХТ вартий уваги. Конференція (пленарне засідання, робота секцій) відбувалась англійською мовою. Професор Барановська Л. В. була запрошена як модератор секції "Європейські дослідження для сталого розвитку", в її роботі взяли участь 23 науковці із різних ЗВО України, Чеської Республіки, США. На засіданні були актуалізовані проблеми підготовки бакалаврів, магістрів, здобувачів ступеня PhD з урахуванням концептів сталого розвитку, використання "власної" англійської мови. Участь у конференції на платформі Erasmus + сприяла набуттю відповідного досвіду: доречно готувати 2 види доповідей (вербальні та постерні), для виготовлення постерної доповіді потрібен електронний шаблон, що уніфікує вимоги і полегшує підготовку тез. Складною є активність модератора: доповідачами використовується англійська мова британського та американського варіантів, які мають вимовні й лексичні особливості, що ускладнює сприймання та комунікацію - модератор має діяти, попереджуючи виникнення когнітивного дисонансу. Робота в міжнародному науковому спектрі вимагає дотримання універсальних вимог і певних норм міжнародного протоколу та етикету, дотримання регламенту, об'єктивного та однакового ставлення модератора до промовців та їхніх меседжів. Часовий регламент теж є обов'язковим, оскільки наявні відмінності у часових поясах країн, чиї громадяни є учасниками роботи секції. Набутий досвід організації, модерації міжнародних наукових подій на платформі Еразмус + є корисним для подальшої міжнародної і наукової діяльності в УДУ імені Михайла Драгоманова. Водночас він необхідний для реалізації завдань Закону України 2024 р. про функціонування англійської мови в країні, яка офіційно визнана мовою науки, і її нині використовують понад 23% українців.
За підтримки декана Педагогічного факультету професора Тараса Олексійовича Олефіренка та ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти професорки Ганни Георгіївни Цвєткової 05.05.2025 відбулося урочисте засідання колективу кафедри дошкільної освіти з вручення грамот та подяк активної участі у Всеукраїнській студентській олімпіаді з дошкільної освіти здобувачам 3⃣, 4⃣ курсів першого (бакалаврського) та 1⃣, 2⃣ курсів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю «Дошкільна освіта» Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова за: