You are here:   Home Факультет Структура Кафедри Кафедра дошкільної освіти Наукова робота викладачів кафедри ДО На гостьовій лекції професорки Мілютіної Катерини Леонідівни «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей» (22.04.2025)

На гостьовій лекції професорки Мілютіної Катерини Леонідівни «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей» (22.04.2025)

 

За підтримки декана Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова Тараса Олексійовича Олефіренка та за ініціативи завідувачки кафедри дошкільної освіти Ганни Георгіївни Цвєткової 22 квітня 2025 року в рамках весняного місяця науки відбулася гостьова онлайн-лекція Мілютіної Катерини Леонідівни – докторки психологічних наук, професорки кафедри психології розвитку Київського національного університету на тему «Організація безпечного простору ЗДО для інклюзивних груп дітей». Доєдналося близько 30 учасників.

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1


Спікерка розповіла про психологічні особливості дітей з особливими освітніми потребами (РАС, РДУГ, вадами зору і слуху тощо), необхідність створення для них спеціального безпечного простору із врахуванням їх особливостей поведінки (зменшення кількості стимулів, які провокують специфічну поведінку, створення конкуруючих стимулів для керування увагою дітей: мотузочка з кільцями та дзвіночками на прогулянці, винагороди-цукерки тощо). Цільову поведінку в інклюзивних дітей в мовах ЗДО слід формувати за допомогою підкріплення (харчове, цінні та бажані іграшки, мильні бульбашки тощо). Для комунікації з немовленнєвими дітьми рекомендовано використовувати мовленнєві картки (з тематичними картинками) PECS. З ними корисно проводити заняття з дітьми зі створення соціальних історій. Сенсорні кімнати для інклюзивних дітей мають бути світлими та служити не тільки для розвитку сенсорної сфери, рухового балансу, координації тощо, а й для відпочинку від надмірних соціальних контактів у групі. Навчальний процес теж має бути адаптований для інклюзивних дітей зі індивідуальними програмами розвитку (нежорстке планування занять, зміна поз та темпу занять тощо). Бажано, щоб інклюзивна група була забезпечена помічником вихователя (корекційним педагогом).


Лекція пройшла в позитивній психологічній атмосфері. Лекторка подавала інформацію як справжній практик, який знає проблему із середини та має досвід організації інклюзивного простору в психологічних центрах та ЗДО. Учасники вкінці виражали вдячність та зазначали, що було цікаво, пізнавально, доступно та з гумором подано лекційний матеріал.


Щиро дякуємо Катерині Леонідівні за чудову лекцію. Запрошуємо до подальшої співпраці. Місяць науки триває. Попереду ще на нас чекають цікаві наукові заходи від кафедри дошкільної освіти. До нових зустрічей!


Відеозапис лекції: https://drive.google.com/file/d/19yVcQBLe_tUVEslzBXcYiX6kdSei_HBs/view?usp=drivesdk

 

Автор допису: кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри дошкільної освіти
Корх Віра Михайлівна

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1

 

22.04.2025 Гостьова лекц Мілютіна К.Л.1