You are here:   Home Події Розвиток резильєнтності особистості як ключової якості в кризових умовах

Розвиток резильєнтності особистості як ключової якості в кризових умовах

лого партнери тренінги 02.2025

У межах реалізації освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», що впроваджується у співпраці між Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова та Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва), відбулися чергові лекційне та тренінгове заняття, присвячені темі: «Розвиток резильєнтності особистості як ключової якості в кризових умовах», яка є складовою навчального курсу «Психологічна допомога особистості при переживанні травматичного досвіду». Заняття провів професор, декан педагогічного факультету Тарас Олефіренко. Завдання для самоконтролю, тренінгові вправи підготував професор, завідувач кафедри практичної психології Олександр Митник.

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Учасниками занять були студенти спеціальності «Психологія» та практичні психологи закладів освіти, стаж роботи яких менше 5 років. Разом – 50 осіб. Захід мав на меті розкрити механізми формування резильєнтності як однієї з провідних особистісних компетентностей сучасного фахівця, здатного ефективно діяти в умовах невизначеності та підвищеної емоційної напруги.

 

У межах лекційного заняття увагу слухачів було акцентовано на тому, що у сучасному науковому дискурсі резильєнтність (психологічна стійкість) охоплює не лише здатність протистояти стресовим факторам, але й відновлюватися після них, адаптуватися та зростати внаслідок подолання труднощів. Водночас стресостійкість розглядається як одна з ключових складових резильєнтності.

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Зміст заняття логічно продовжує попереднє — «Психосоматика стресу: профілактика та відновлення». Якщо під час попередньої зустрічі основна увага зосереджувалася на виявленні впливу тривалого психоемоційного напруження на фізичне здоров’я та на опануванні технік тілесної саморегуляції, то цього разу фокус був перенесений на розвиток психологічних ресурсів, які дозволяють ефективно протистояти стресу та підвищувати загальну резильєнтність. Таким чином, це заняття і попереднє створюють у слухачів цілісне уявлення про природу стресу, його наслідки та стратегії психологічної самодопомоги й профілактики. Особливу увагу на занятті було приділено резильєнтності як здатності особистості зберігати внутрішню рівновагу, адаптуватися до змін та зберігати ціннісні орієнтири в умовах кризи.

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Під час лекційної частини учасники ознайомилися з такими аспектами:

  • психологічні та нейробіологічні основи резильєнтності;
  • зв’язок резильєнтності з когнітивними стилями мислення та емоційною регуляцією;
  • моделі психологічної стійкості в умовах кризи;
  • резильєнтність як чинник професійної ефективності;

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Практичну частину провели професори Олександр Митник та Тарас Олефіренко. Вони презентували різні техніки, які було сфокусовано на розвиток як стресостійкості, так і загальної психологічної стійкості. Учасники:

  • навчалися ідентифікувати власні тригери стресу;
  • виконували вправи на зміцнення психологічних ресурсів;
  • практикували методи психологічного «відновлення» після напружених ситуацій;
  • розвивали навички управління емоціями у форматі рольових взаємодій;
  • опрацьовували навички розвитку особистої резильєнтності як інтегративного ресурсу життєздатності.

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Процес розвитку навичок психологічної стійкості та резильєнтності під час проведення тренінгу допомогала здійснювати викладач кафедри практичної психології Діана Адамюк.

 

Заняття проходило в атмосфері активного обміну досвідом, залучення до рефлексивних діалогів і підтримки. Воно стало важливим етапом у формуванні особистісної та професійної готовності як здобувачів освіти, так і молодих фахівців до роботи в умовах кризового суспільства.

 

Щиро дякуємо спікерам: Тарасу Олефіренку та Олександру Митнику за підготовку і презентацію вельми актуального матеріалу для становлення конкурентоздатного психолога та створення атмосфери психологічного комфорту на заняттях.

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025

 

Проєкт кПрПс квітень 2025